Stekker Turbo

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Stekker Turbo

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17242594
    Tedje1978
      Lid sinds:
      7 July 2009

      Goedenavond,

      Opel Vectra GTS 2.2 DTI
      bwj. 02-2003

      Wie weet waar de stekker zit bij de turbo. Want volgens mij is hij los. En daarom heb ik geen vermogen meer. Kan iemand mij helpen?

      Groetjes Ted

      #17931672
      sw_reijnders
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 October 2005

        stekkertje . . . :hmmz

        de turbo draait gewoon, daar heeft ite geen stekkertje voor nodig
        is de motor niet gewoon in Noodloop gegaan ivm een storing :angel

        issie al uitgelezen, brand het MM-lampje?

        #17931673
        sjouke
        Deelnemer
          Lid sinds:
          22 September 2006

          tsja of hij heeft er zo’n electrische turbo op gezet … extra power jonguh

          nu serieus … net wat Bas hierboven zegt … uitlezen want een turbo heeft geen stekkers (die zouden het ook niet lang uit houden met die temp. wordt nogal heet daar bij dat ding)

          #17931674
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            Geen vermogen meer, is Noodloop, meestal tezamen met een controle lampje.

            Meestal een Verstopt inlaat / EGR verhaal…

            De Turbo is een Volledig Mechanisch apparaat, Zonder Electronica.

            Word wel afgeregeld door Vacuum Actuatoren welke de bediening van de Waste Gate verzorgen..

            willem

            #17931675
            speaker
            Deelnemer
              Lid sinds:
              8 March 2007

              Misschien idd een vacuumpotje !

              #17931676
              sw_reijnders
              Deelnemer
                Lid sinds:
                27 October 2005

                ja of een scheurtje in de turboslang . . . komt ok weleens voor bij die motoren

                #17931677
                Tedje1978
                  Lid sinds:
                  7 July 2009

                  Goedenavond heren en dames,

                  misschien dat ik het verkeerd verwoord hebt. maar ik heb een keer eerder mee gemaakt met een andere auto, dat ze een beurtje hadden gedaan. toen reed ik naar huis had ik ook geen vermogen meer. het leek of de turbo niks meer deed. ik ben toen terug gegaan naar de autogarage. ze hadden een stekker of zoiets niet goed ingestoken. Daarna reed hij weer prima. Dus daarom dacht ik dat het nu ook het geval was. De auto wordt morgen uitgelezen.

                  groetjes Ted

                  #17931678
                  jraaf
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 January 2008

                    Hey Tedje, zou idd best kunnen dat men vergeten is om de stekker van de LMM (luchtmassameter)vast te zetten. Dan doet ie ook niet veel meer na een paar meter….

                    Safe driving Jurgen

                    #17931679
                    Tedje1978
                      Lid sinds:
                      7 July 2009

                      @jraaf wrote:

                      Hey Tedje, zou idd best kunnen dat men vergeten is om de stekker van de LMM (luchtmassameter)vast te zetten. Dan doet ie ook niet veel meer na een paar meter….

                      Safe driving Jurgen

                      Weet jij waar deze stekker precies zit?

                      #17931680
                      sw_reijnders
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        27 October 2005

                        op de luchtmassameter :)

                        kijk er zijn wel een aantal sensoren die bv de turbo druk in de gaten houden enzo
                        maar je kan er gewoon niet blind vanuit gaan dat er zomaar een stekkertje op de turbo zit was los zit.

                        als het vermogen weg valt, dan betekent dat dat de motor in Noodloop programma functioneert.
                        dat is een basis programma in de ECU om zo min mogelijk schade aan de motor te veroorzaken . . . zeg maar een soort van veilige modus.

                        Maar dit kan veel verschillende oorzaken hebben.
                        En om daar achter te komen, moet je gewoon de computer aan de auto hangen om de foutcodes uit te lezen.

                        #17931681
                        Tedje1978
                          Lid sinds:
                          7 July 2009

                          als ik mijn auto start, dan brand niet gelijk het storingslampje van motorelektronica. dat gebeurt pas als ik ongeveer 3000 touren ga maken.

                          maar voordat het lampje gaat branden van motorelektronica dan heeft hij nog geen vermogen. als het lampje gaat branden dan valt hij inderdaad in de noodloop.

                          @sw_reijnders wrote:

                          op de luchtmassameter :)

                          kijk er zijn wel een aantal sensoren die bv de turbo druk in de gaten houden enzo
                          maar je kan er gewoon niet blind vanuit gaan dat er zomaar een stekkertje op de turbo zit was los zit.

                          als het vermogen weg valt, dan betekent dat dat de motor in Noodloop programma functioneert.
                          dat is een basis programma in de ECU om zo min mogelijk schade aan de motor te veroorzaken . . . zeg maar een soort van veilige modus.

                          Maar dit kan veel verschillende oorzaken hebben.
                          En om daar achter te komen, moet je gewoon de computer aan de auto hangen om de foutcodes uit te lezen.

                          #17931682
                          sw_reijnders
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            27 October 2005

                            dus storingen uitlezen . . . kan vanalles zijn

                            #17931671
                            yzf1kr
                              Lid sinds:
                              3 January 2005

                              Het kan een vacuumslang zijn.
                              Bij mij ook al gebeurt.

                              Bij mij hebben ze eens een beetje lomp de motorafdek kap terug gezet en de slang los gedrukt. Toen kreeg ik de zelfde melding als jij.
                              Tot 3000 rpm niet veel vermogen, en op hogere toerentallen een foutmelding.

                              (Wel lekker zuinig, 1:25 op de autoweg was opeens geen probleem meer.)

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.