Stuurhuis problemen!

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Stuurhuis problemen!

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17234746
    Tedje1978
      Lid sinds:
      7 July 2009

      Opel Vectra GTS ELEGANCE 2.2 DTI
      Bouwjaar 02-2003

      Weet iemand of een stuurhuis uit meerdere delen bestaat?

      Groetjes Ted

      #17844532
      erosnl
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 December 2006

        ja een stuurhuis ,spoorstangen.stuur kogels ,en dan naar binnen een stuur kolom,kniestuk en dan je stuurwiel

        gr erik

        #17844533
        GTS2.2DTI
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 October 2006

          Hoezo wil je dat weten, de problemen met een stuurhuis van een C is meestal olie lekkage. Er is dan maar één afdoende middel en dat is vervangen. De olie lekkage komt in de meeste gevallen voor aan de bijrijders zijde daar waar de stuurstang aan het stuurhuis word gemonteerd.

          Gelukkig zijn er tegenwoordig ruilstuurhuizen te krijgen. Nieuw zijn ze rond de 1500 euro, ruil is ongeveer de helft daarvan.

          #17844534
          Tedje1978
            Lid sinds:
            7 July 2009

            @GTS2.2DTI wrote:

            Hoezo wil je dat weten, de problemen met een stuurhuis van een C is meestal olie lekkage. Er is dan maar één afdoende middel en dat is vervangen. De olie lekkage komt in de meeste gevallen voor aan de bijrijders zijde daar waar de stuurstang aan het stuurhuis word gemonteerd.

            Gelukkig zijn er tegenwoordig ruilstuurhuizen te krijgen. Nieuw zijn ze rond de 1500 euro, ruil is ongeveer de helft daarvan.

            Ik heb geen lekkage. Als ik in een bocht naar links stuur. Dan merk ik dat er iets niet goed is. Een soort vertraging. Er zit speling op de linkerarm van het stuurhuis. Maar is dit onderdeel los te verkrijgen. Anders wordt het een ander stuurhuis.

            Groetjes Ted

            #17844530
            Tedje1978
              Lid sinds:
              7 July 2009

              @erosnl wrote:

              ja een stuurhuis ,spoorstangen.stuur kogels ,en dan naar binnen een stuur kolom,kniestuk en dan je stuurwiel

              gr erik

              Ik heb het alleen over het stuurhuis. Maar volgens mij kan je het stuurhuis niet in losse onderdelen krijgen.

              groetjes Ted

              #17844535
              GTS2.2DTI
              Deelnemer
                Lid sinds:
                14 October 2006

                Stuurhuis is inderdaad één geheel. Daar aan bouw je de rest zoals de stuurstangen en dergelijk.

                Zit de speling in de stuurstang of echt in het stuurhuis.

                #17844536
                Tedje1978
                  Lid sinds:
                  7 July 2009

                  @GTS2.2DTI wrote:

                  Stuurhuis is inderdaad één geheel. Daar aan bouw je de rest zoals de stuurstangen en dergelijk.

                  Zit de speling in de stuurstang of echt in het stuurhuis.

                  De speling zit aan de linkerarmpje van het stuurhuis.

                  #17844531
                  erosnl
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 December 2006

                    @Tedje1978 wrote:

                    @erosnl wrote:

                    ja een stuurhuis ,spoorstangen.stuur kogels ,en dan naar binnen een stuur kolom,kniestuk en dan je stuurwiel

                    gr erik

                    Ik heb het alleen over het stuurhuis. Maar volgens mij kan je het stuurhuis niet in losse onderdelen krijgen.

                    groetjes Ted

                    Sorry dan heb ik het idd verkeerd gelezen :hmmz
                    maar goed dan is een nieuw of ruil stuurhuis de enigste optie

                    gr erik

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.