Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
jonges ik moet hier soms hard lachen wat sommigen verkondigen .
een goede chiptuning is op MAAT ! niet ff standaard programeren , elke motor is anders . ga je de 110 pk en 130 pk tunen en vrij hoog , laat dan het gas mooi opkomen , nooit ineens naar beneden , je zal zelf voel na een tijd dat dit niet gezond is .
ikzelf rij mnu met 202 pk en 440 NM , normaal was het 470 maar heb het laten afvlakken op aanraden naar 440 NM , maar breder gespreid .Het turbo gat op 1800 toeren in pk en NM grafiek is helemaal weggewerkt .
ik heb enkel full power op de sportknop en dat is mooi meegenomen .
ik laat altijd het gas even mooi opkomen om dan vol door te gaan . een goede tuner doet dat op een testbank , mijn wagen heeft 2 uur op de bank gestaan met 10 tallen runs .ik ben 10000% tevreden het blok voelt vrij en soepel aan en gaat als een buffel door .
vragen , laat het mij weten aubopel insignia sport 160 pk CDTI
chiptuning HEINZ
202 pk / 440 NM
standaard reeds 160 pk en 400 NM!heb kit power bos gehad 100% tevreden , en wat een power ! 190 pk en 400 NM, heb wel mijn druksensor op de commonrail verneukt door zelf de stand van reactiesnelhied te verhogen van 5 naar 8 , dat had ik niet mogen doen lol . = vervangen in garantie , maar standaard waardes stonden er niet voor niets in , de commonrail voelde je ook een schok krijgen elke keer , op stand 5 was dit niet het geval
maar ben na een jaar toch overgegaan naar een chiptuning aangezien de powerbox vrij bruut is in reactie als je het pedaal naar beneden trapt . en een powerbox liegt eigenlijk gewoon tegen de ecu met resistors die meer weerstand of minder bieden waardoor andere waardes doorgegeven worden als de echte.
Bij de chiptuning heb ik deze enkel zo laten programeren op de sport knop dus op tour en gewoon staat hij op 160 pk en op sport op 202 pk
het koppel was te hoog bij chiptuning , en dat hebbenze afgevlakt en breder uitgesmeerd , aangezien mijn motor standaard al bijna 400 NM leverd ( heb dus een goed los blokje) .als ik zou mogen sugestie geven ga voor chiptuning op maat maar de nieuwe versies kunne niet meer of bijna niet herschreven worden , informeer dus eerst ( heinz belgie kon mijn type ecu nog herprogrameren)
verschil nu is dat tov powerbox alles veel soepeler aanvoeld en het koppel veel breder is . het is precies een benzine geworden , vol doortrekken een geen dip meer op 1800 toeren die de oorzaak is van trilingen in het interieur !!
-
AuteurBerichten