Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Beide zijn T-Cars,.
De klus is geklaard :D
Fijn dat de financiële situatie zo is dat er al weer ruimte is voor een extra dettje :)
Ik/wij hebben het momenteel ook niet zo breed… maar die 55,- box kosten pm.. tja.. dan maar even schorsen toch..Ben benieuwd naar de rolkooi!
Eigenlijk had ik gehoopt vandaag klaar te zijn maar het viel allemaal een beetje tegen. Heb gelukkig wel de oude leiding er onder vandaan gekregen, En een poging gedaan een nieuwe te maken. Maar die mag overnieuw met inbegrip van een koppelstukje om het plaatsen een stukje aangenamer te maken..
Paar plaatjes voor de leuk,..
Hopelijk de volgende keer iets meer licht en iets minder wind..
Thnx Midnight Black :) Maar zoals Aad zegt is het inderdaad zo dat er maar 1 leiding naar achteren gaat, en die splitst op de achteras…
Enfin, als het straks goed remt vind ik het mooi :) Maar het blijft idd vreemd,..Weet iemand trouwens hoe de concentrische stelbouten in de ankerplaat van de achteras vastzitten? En hoe deze los te halen/vervangen?
Is het lastafhankelijk? Als het geluid verdwijnt bij (stevig) optrekken.. zijn het meestal je drijfstanglagers.. Heb ik bij mn vorige blok gehad. Toen een ander blok ingebouwd. Wat betreft je carter eronder vandaan halen om je oliepomp te checken… dan zou ik gewoon je oliepomp demonteren. En die oliepomp is als ik me zo kan herinneren niet veel meer dan twee tandwielen die in elkaar draaien aangedreven door je ontsteking. Dus daar hoef je je carter denk ik niet voor te verwijderen..
(En zoals commo eigenlijk al zegt… das niet handig met het blok in de auto..)
Maar als je je oliepomp wilt checken moet je die zeskantige deksel onder je distributiehuis loshalen.
Ben toch maar gewoon begonnen alle leidingen te vervangen..
Gisteravond gekeken of ik zelf een beetje een leiding kon maken, ging best.
Vandaag de oude remdrukverdeler eruit gehaald & de instelbare geplaatst. En nog 2 leidingen gemaakt. De voorkant klaar gekregen net voor het donker :)
Morgen nog de leiding onder de auto vervangen en ontluchten.. hopelijk ist dan goed :)
O ja, wat ik niet helemaal snap,.. waarom loopt bij de orginele opstelling de leiding links voor wel door de verdeler en is zit rechts gewoon rechtstreeks op op de HRC? Ik snap die logica niet..
En veren slijpen kan eigenlijk alleen verantwoord als je veren hebt met een tangential end. (weet zo niet de nederlandse vertaling) Dan moet je er een hele winding afhalen. Maar onder een c kadett zitten veren met een square end.
De pigtail is naar mijn weten ook progressief,.. naarmate de diameter van de winding afneemt verandert ook de veereigenschap.
Maar nee, van een setje veren van 100euro, van laten we zeggen tripple S hoef je geen ver doorontwikkelde veren te verwachten..@Commo 67, bedankt voor het meedenken, maar heb inmiddels de spullen in huis om in ieder geval de leiding naar achter te vervangen & het bijbehorende gereedschap.. morgen komt als het meezit de drukregelaar binnen…
@ Fearless, ik hoorde bij de auto materialenzaak ook al zoiets, vooralsnog wil ik proberen de boel gewoon meteen vanaf de hoofdremcilinder los te halen, heb er al even flink wat wd40 op gespoten maar lees her en der wel horror verhalen over het los krijgen van dat nippel/moer/bout geval met een brander.. maar laten we hopen dat het meevalt…
tips en dergelijke waarbij ik geen brander nodig heb zijn natuurlijk welkom :D
:hmmz Ik snap u niet helemaal… bedoel je zoiets als dit? Van |___| naar __/ (en dat dan de onderste lijntjes het loopvlak van de remschoen is)
Maar heb inmiddels het volgende besteld.
http://www.qspproducts.nl/remdrukverdeler-knop.html#.VkR-Knvb_MI” onclick=”window.open(this.href);return false;
Alleen… tegenwoordig zijn koperen leidingen min of meer de standaard… dus… toch proberen de bestaande stalen leiding door te snijden en te velsen, of gewoon de hele leiding naar achter vervangen? De een zegt dat er dan kans bestaat dat ik mn gereedschap sloop, de ander zegt dat prima kan.
(Eigenlijk zegt mn verstand, gewoon de hele leiding vervangen…. maar ben bang dat de nippels goed vast zitten)Stroeve motorsport heeft verlagings veren voor de c-kadett, ik geloof van tripple s.
Zow, clean.
Tranen in de ogen…. :cry
Liep toch wel erg mooi zo voor de eerste keer… :angel
-
AuteurBerichten