Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Excuses voor het terug naar boven halen van dit topic.
Ik heb namelijk ook een een xe, waarvan de ontsteking naar voor is geplaatst. Nu heb ik ook code 93. Heb je dit probleem permanent kunnen wegkrijgen op de 1 of andere manier?
Alvast bedankt
Dit vroeg ik mij dus ook af… Zit ook met een c20xe, die voorzien is van een oliekoeler. Maar alles is uit elkaar geweest, met als resultaat als ik het blok terug ga vullen met olie, de oliekoeler geen olie heeft. Daarom dat ik al eerst lag te denken om de oliekoeler zo goed mogelijk te vullen en dan aan te sluiten en te plaatsen. Of zouden jullie gewoon alles monteren, 4.4ltr in het blok gooien en hopen dat de koeler zijn eigen vult als de olie te warm wordt? Met als resultaat dat je toch met een drukverlies te maken gaat hebben éénmaal de thermostaat van de koeler open gaat?
@bessy wrote:
Ik vermoed toch wel dat de synchroonring van de 3de versnelling stuk is.
Heb hier exact hetzelfde gehad en enigste oplossing was andere bak erin.Bedankt Bessy, is idd een gewone bout slw13! Heb de olie bijgevuld, en heb de indruk dat het gekraak iets minder is. (maar helaas niet weg)
Gaat dit verergeren? Of best een nieuwe bak zoeken?Batterij ver leeg?
Wou onlangs ook nog eens een ritje doen, lampjes en alles branden, maar wanneer ik de sleutel omdraaide niets.
Probeer even met startkabels, dan weet je het direct…Even kijken op de foto’s van tijdens de restauratie, maar ik zie hier toch niet direct iets waar ik kan bijvullen?
En welke olie gebruik ik best? Ik vermoed dat er wel meer dan 1 versnellingsbak olie bestaat?
Mvg
@mantachiel wrote:
..heeft iemand een oplossing of een adres waar ik een dergelijk verloopje kan vinden?
Hey, ondertussen werkt de sensor in de kadett.
Heb van deze leverancier: http://www.filterservice-twente.nl/605.0.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Een verloopstuk van m14 naar m14 gekocht, 1 is voldoende.Deze past net, ik heb wel onder de kadett moeten liggen om aan de aansluitingen te kunnen…
Mvg,
jurgenOndertussen eindelijk eens tijd gehad om mn druksensor in te bouwen… Originele eruit en nieuwe erin, althans dat was het plan.
De nieuwe VDO drukgever is veel groter van diameter en vermits het gat te dicht tegen de achterkant van het blok zit (1.2s) moet ik dus met een verlengstukje werken.
Is besteld en komt hopelijk in de loop van de week aan.De nodige kabels zijn al getrokken, enkel is de 12v op de meter nog niet aangekoppeld omdat anders de meter max doorslaat.
Heb ondertussen via ebay.de, een originele opel sensor gekocht en zou binnenkort in de bus moeten zitten…
Beschrijving was:Kadett C GTE, CIH, Manta, Ascona, Öldruckkombigeber 5bar neu, original Opel
Öldruck-Komigeber
für alle CIH Motoren
z. B Kadett C 1,6 – 2,7, Manta, Ascona, Rekord usw.Ben eens benieuwd en hou jullie op de hoogte!
Tech 1, nogmaals bedankt voor de moeite en de foto’s…
Vermits de meters van VDO zijn, ben ik eens via deze manier gaan zoeken en heb de sensors gevonden…Nl hier:
http://www.rpower.be/index.php?page=shop.browse&category_id=435&option=com_virtuemart&Itemid=2″ onclick=”window.open(this.href);return false;Nu zou ik enkel nog de draad moeten weten, ik dacht dat het M10 was die Opel gebruikte.
Dus vermits mijn oliedruk meter tot 5 bar gaat, en ik vermoed dat het M10 is, wou ik deze nodig hebben:
http://www.rpower.be/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=4448&category_id=435&option=com_virtuemart&Itemid=2″ onclick=”window.open(this.href);return false;Zou ik je mogen vragen om de schroefdraad, gewoon de buiten diameter is genoeg, eens te meten?
Nogmaals bedankt!
Super! Bedankt voor de foto!
Heb je toevallig nog een reserve, of eventueel een onderdeel nummer voor me?
Of weet je ergens 1 te koop?Mvg
-
AuteurBerichten