Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Volgens mij kan het geen kwaat….rij ook met red dott met ander nummer en heb geen probleem
zitten al je slangen en slangklemmen wel goed vast???????? bedenk ik me net………heb ook een x zoiets gehad en toen zat de slang op de intercooler niet goed……
heb ook een collins en geen problemen……heb mijn collins via Botter gekocht,….deze past ze ook iets aan maar hoe en wat verder weet ik niet……hij werkt wel gewoon goed en blaast netjes (hard) af.
beetje jmmr van opel dat ze hem niet willen vervangen voor een LEH…….Leh is goedkoper in aanschaf en is ook nog eens beter en sterker…….en is zo 1op1 uit te wisselen met de LER maar goed zolang het garantie is kost het jou niks neem ik aan
@ Rich-M
Heb zelf een opc met Z20LET motor erin……heb toen der tijd met de originele LET turbo zowel originele software als fase 1 van EDS en fase1 van RED-DOTT gereden (RED-DOTT is wat agressiever als EDS)….Heb de LET toen ook vervangen voor de LEH en moet zeggen dat hij op originele software gewoon het zelfde rijd…met de fase 1 van EDS gaat alles naar mijn mening net iets soepeler maar met de Fase 1 van RED-DOTT gaat ie echt als een malle……..Dus in mijn ogen hoef je geen software aanpassing te doen als je hem standaard laat…..maar om de LEH beter tot zijn recht te laten komen en de power te benutten zou ik zeggen laat hem gelijk voorzien van Fase 1. of laat hem bij EDS zelf voorzien van Fase 1 op maat op de bank…….
5 november 2013 om 09:08 In reactie op: Is na een volledige revisie, het opnieuw tunen nodig #18178293Ik rij met de NGK BKR6EIX bougie`s en ben er zeer over te spreken…..zowel op orginele software als op EDS fase 1 en 2 en op software van engelse tuner (red dott) fase1……
dacht T5 of T10 maar weet het niet zkr
Deze moet je hebben voor je TID/MID (Boardcomp) en Km-Teller Unit….
http://www.crazyleds.co.uk/Ultra-Quad-PLCC-2-509T.html” onclick=”window.open(this.href);return false;blijft er niet veel meer over dan over te stappen naar garret turbo incl spruitstuk vrees ik. staat trouwens nog op marktplaat een kaal blok met zuigers en drijfstangen voor 600,00
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/opel-onderdelen/m704225134-z20leh-onderblok-met-zuigers-drijfstangen.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;is meen ik een leh onderblok dus zuigerbodem koeling :thumb
idd je externe dumpvalve……nadat ik de let vervangen had voor de leh had ik dit probleem ook (zo tussen de 3000 en 3500 tpm), heb toen de dv uit elkaar gehaald en achter de veer 2 ringen gestoken, probleem was echter nog niet over maar al wel stukken minder. Heb momenteel alles weer orgineel zitten en de externe dv verwijderd en deze afgedopt…….alles is nu prima………verwacht wel 1 van de aankomende weken de HKS DV te gaan monteren…….en hopen dat het met deze wel goed gaat…….
Smaken verschillen gelukkig……….zou ook niet mijn 1e keuze wezen, maar vindt de velgen die relexie aanbied ook zeker niet :puke .
je moet ze uiteindelijk eerst gemonteerd onder een auto zien vindt ik, bij de eene staat het goed terwijl het bij een zelfde auto maar dan andere kleur totaal niet staat.
maar weer terug on topic…..heb deze ngk erook in zitten, hier in NL kost setje van 4 rond 85euro, op de engelse ebay kom ik ze geregeld tegen rond de 35euro
de software die je nu hebt van EDS is dan ook een standaard geschreven map…..je kunt ook voor de optie kiezen om langs te gaan en paar runs op de bank te doen, dan wordt hij goed afgesteld op jou set-up……kost misschien wel ff wat meer en een vrije dag maar dan is hij wel helemaal goed en heb je hem helemaal zoals jij hem rijdend wil hebben…..
met fase 1 gaat je druk ook iets omhoog dus zou goed kunnen dat je orginele slang van tophead naar intercooler dit niet echt prettig vindt, dus zou idd toch ook maar voor z’n power pipe gaan kijken……….en idd bougie`s kan ook veel uitmaken……..nadat ik er bij mij zelf de ngk BKR6EIX in heb gedaan loopt hij ook al stuk beter……..je kunt ook nog de sportknop van eds aanschaffen, dan kun je schakelen tussen orginele en fase 1……….meen dat er nog 1 op marktplaats staat van rond de 50euro……..is gewoon zelf aan te sluiten (plug and play)
het probleem wat je omschrijft lijkt een beetje of je lucht te kort hebt……zijn je slangen allemaal nog orgineel van en naar je intercooler? deze willen nog al eens samen trekken zeg maar….(soort vacuum) waardoor hij dus niet optimaal de lucht van en naar de intercooler kan gebruiken……plaats ziezo ff een power pipe (met of zonder dump valve aansluiting, net wat je zelf wil) deze zijn van staal en kunnen niet samen trekken.
Ik zelf heb momenteel soort zelfde probleem, enkel bij mij is het omdat ik nog de orginele intercooler heb icm fase 2…….dus moet ff grotere intercooler scoren ;) ;)denk idd dat hij in storing gaat ivm het scheurtje in het slangetje. je kunt ook ff het slangetje eraf halen en hier mee naar een (auto) groothandel gaan, die hebben meestal dit soort spul gewoon op de rol en kunnen er dan zo een stukje afknippen/snijden………zal niet veel kosten denk ik.
Zou idd ff dat slangetje vervangen, als ik zo je probleem lees zou ik er niet raar van staan te kijken dat het idd aan dat scheurtje in dat slangetje ligt.
altijd op 5w30 gm gereden en was altijd goed, na tuning zit er nu 10w60 in op advies van eds en ook dit gaat goed……..zover ik weet geven eds en v-maxx het advies na tuning 10w60 te gebruiken………maar als ik hier zo alles eens lees maakt het niet echt veel uit, enkel dat het wel een vol syntheet moet wezen……
Andre bedankt…………1 ring erachter geplaatst probleem gelijk stuk minder, dus nog een 2e wat dunnere erbij en alles weer perfect……. :thumb :thumb :thumb :thumb
He Andre bedankt voor deze tip, ga ik volgende week of die week erop ff doen………..(heb het momenteel ff druk druk druk………)……..als het gelukt is hoor je het van me.
is je software aangepast voor de LEH turbo…………en je zei al dat hij al van fase 1 was voorzien……dus je vermogen blijft als het goed is het zelfde……(ongeveer 230 tot 240pk) enkel met de Leh turbo zou hij iets langer en gelijdelijker moeten optrekken in vergelijking met een Let turbo.
Heb de originele recirculation valve van de andere turbo overgezet op de nieuwe turbo………kwam toen idd ook tot de ontdekking dat het rubbertje (membraam) gescheurt was……(dit verklaarde dus gelijk waarom hij een zuchtend geluid maakte)…….heb dit rubber dus al vervangen voor een nieuwe……..
Heb ook al een blance plate geplaatst van force………maar helaas, dit maakte ook geen verschil……
Maar alvast bedankt voor het meedenkenreed vroeger met mijn opc 1 (xer) altijd op 95 totdat ik ook verhalen hoorde over 98 enz enz . Ben toen der tijd 98 gaan tanken en naar mijn idee liep de motor iets rustiger en zuiniger in gebruik en kwam het vermogen iets beter tot zijn recht (wat dan weer komt omdat het octaan iets hoger is dan euro95)………nadat de opc chippie had van EDS (van de 160 naar 180pk) altijd op aanraden van EDS op 98 gereden…..
Maar zolang je gewoon normaal doet met een Xer blokje zul je naar mijn mening weinig of geen verschil merken tussen 95 en 98, enkel dat hij iets rustiger loopt (minder pingelen zeg maar) door dat 98 iets rijkere benzine is als 95……..heb bij as tuning al 8 dagen geleden besteld en 6 dagen geleden bevestiging van betaling gehad maar tot op heden niks meer gehoren (ook niet op mail) en nog steeds niks binnen……….DUS MIJN ERVARING………….GEEN ZAKEN MEE DOEN!!!!!!!!!!!!
8 juni 2013 om 08:54 In reactie op: z20let roken en inhouden en tractioncontrole lampje branden #18151150idd turbo waarschijnlijk de geest gegeven….
-
AuteurBerichten