Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Heb een vectra van 2007, kan ik de batterij opladen met een simpele lader uit de supermarkt? Batterij is een originele van 2 jaar oud.
@ArjanK1981 wrote:
De accu is inmiddels toch vervangen en het starten verloopt nu een stuk beter. De startmotor draait sneller dan voorheen en de motor start prima. Aan de andere kant: het is niet zo koud als afgelopen woensdag en donderdag, dus makkelijker gaat het sowieso.
Nu nog de problemen met de airbag(lampjes) oplossen en dan zijn we (hopelijk) van de alle problemen af…Het was dus toch de accu? Kan je deze niet opladen met een lader?
@wim-v6 wrote:
Zo’n auto heeft Veel electronica aan board, hierdoor word de accu nog aardig leeg getrokken als de auto stil staat.
Voor mijn Vectra-B V6 Benzine geen probleem na 7weken stil bij -12 de eerste start.
Ze had 4slagen nodig om aan te springen.Zit bijna niks in wat stroom trekt.
Accu:
Accu kan volgens de tester nog prima zijn, maar onvoldoende om de 1.9CDTi aan te krijgen.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Is het dan eventueel aangeraden om de accu los te koppelen?
@johanhummer9 wrote:
Btw die motor liever om de 6 maanden of 15k km vervangen
Hehe motorolie bedoel je
@ArjanK1981 wrote:
Goedemorgen,
Gisteravond weigerde mijn Vectra Station 1.9 CDTI te starten. De startmotor draaide wel, maar niet krachtig genoeg om de motor te doen starten. De dagen ervoor ging het starten ook al moeizaam; de dashboardverlichting knipperde aan/uit als de startmotor draaide en de startmotor draaide dan ook nog eens erg moeizaam. Maar de motor sloeg wél aan. Met een warme motor ging het starten overigens prima. Gisteravond brandde de dashboardverlichting helemaal niet meer tijdens het starten.
Uiteindelijk de wegenwacht erbij gehaald en die kon ‘m starten met startkabels. Hij gaf alleen wel aan dat de accu goed was en dat het ergens anders aan lag. Waar kan het nog meer aan liggen behalve de accu? De dynamo lijkt me? Hoe kom ik er achter wat er kapot is?
Ik hoop dat jullie me van wat tips kunnen voorzien!Heb identiek hetzelfde probleem met een vectra 1.6 benzine (2007). Probleem was begonnen toen de wagen 6 weken stil stond (was op vakantie).
Nog niet naar laten kijken door een specialist.
@godart wrote:
AvdLaar
Na het balanceren van de 4 wielen was het wel minder maar niet weg. De werkplaats heeft mij hierna verzocht ca. 500 km te rijden om te kijken of het probleem daarmee weg zou gaan. Dus niet! Eerdaags moet ik dus een nieuwe afspraak maken.
Mocht er nieuws uit jouw bezoek aan de garage zijn dan wil ik dat graag horen. Misschien weten ze daar waar het aan ligt . Als je wilt hou me op de hoogte. Alvast bedankt en succes!Is er ondertussen al een oplossing gevonden?
@NoFear1696 wrote:
@BelgianBlitz wrote:
Jawel, maar dat zijn “originele” bij OPC ;)
jammer die zijn niet orgineel bij de OPC 1,2 en 3 :vertag
Hebben geperforeerde remschijven eigenlijk een voordeel? Of is het enkel cosmetisch?
Hoe komt het eigenlijk dat als ik direct mijn wagen wil starten deze pas na veel aan te slagen, start. Terwijl dat als ik het contact op 2 zet en 5 sec wacht deze dan wel al na 3 slagen start? Het is een vectra 1.6 benzine (2007).
Sent from my LG-P880 using Tapatalk 4 Beta
Oei, kan het zijn dat die maar op 3 cilinders draait dan?? En hoe doet de turbo het? Heb je een duidelijk vermogenverlies?
Welk bj is je zafira?
@GooneyBird wrote:
Auto los, instappen, gordel om, spulletjes neerleggen (vaak in de voetruimte van de passagier als er niemand naast me zit).
Dan sleutel op Acc, halve seconde wachten (gewoonte van m’n oude auto, het startblokkeringssysteem was een beetje traag), voelen of de auto in z’n vrij staat, en dan starten. Slaat meestal na 3-4 slagen aan. Ik start nooit met ingetrapte koppeling of rem. Waarom weet ik niet, ik zet de auto altijd in z’n vrij en op de handrem weg. Dan rustig weg rijden en zodra de meter van de koelvloeistof uit de hoek komt de kachel pas naar warm. Koplampen doe ik pas na 100m aan. (Behalve ‘s avonds en ‘s nachts natuurlijk)
Uitzetten:
Inparkeren, radio en ventilator uitzetten, dan de motor uitzetten, gordel los, spulletjes pakken en uitstappen terwijl ik de b-stijl aan blijf raken. (Als ik dat niet doe krijg ik vaak leuke statische schokken, bij bepaald weer. Het is nu een soort van gewoonte geworden)Op de een of andere manier moet ik na het inparkeren:
– het stuur rechuit hebben staan
– de auto in z’n vrij en op de handrem
– radio uit en ventilator uit. Beide gaan uit met het contact, maar toch is het voor m’n gevoel ‘fout’ als deze nog aan stonden toen ik de auto uitzette. Ik ben raar.Rijd je altijd met koplampen aan?
Sent from my LG-P880 using Tapatalk 2
@Vannos wrote:
altijd starten met koppeling ingetrapt automatisch druk ik ook het rempedaal in, veel mensen zetten hun wagen bewust niet op de handrem maar in de versnelling. als je de koppeling intrap wil de wagen nog wel eens gaan rollen ( daarvoor de rem )
Wat is eigenlijk de reden dat mensen hun wagen niet op de handrem zetten maar in versnelling?
-
AuteurBerichten