Mokka trilt/hobbelt tussen 60 en 80 km/u

Forumindex Forums Modellen Mokka Mokka trilt/hobbelt tussen 60 en 80 km/u

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17264490
    godart
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 April 2011

      Sinds jan 2014 heb ik een Opel mokka.
      Vanaf de eerste kilometers viel op dat de auto met name tussen 60 en 80 km trilt/hobbelt.
      Het voelt erg onrustig aan.
      Volgens de dealer wordt het waarschijnlijk veroorzaakt door onbalans in de wielen.
      Ze hebben daarom alle 4 wielen los van de auto gebalanceerd en omdat dat niet hielp hebben ze alle vier de banden gewisseld en weer opnieuw gebalanceerd.

      Ik heb nu in totaal 1300 km gereden en de klacht is nog niet gevonden en verholpen!

      Volgens mij zijn het niet de wielen maar wordt het ergens anders door veroorzaakt.
      Volgens de dealer hebben 3 andere Mokka’s die in de garage staan er ook last van.
      In een daarvan heb ik samen met de chef werkplaats gereden en die had het nog erger.
      Ik wil graag weten of er Mokka rijders zijn die de klacht herkennen en misschien weten waardoor het veroorzaakt wordt.

      #18221388
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Ik denk 2 massa vliegwiel, vervangen voor een gewoon vliegwiel zal wel het probleem oplossen. Of de manier van mottorophanging.

        #18221389
        avdlaar
          Lid sinds:
          8 April 2014

          @ godart, is er al een oplossing voor het probleem dat jouw Mokka trilt/hobbelt?
          Ik heb mijn nieuwe Mokka 1.6 sinds 12 maart jl. en ondervind hetzelfde probleem tussen de 60 en 80 km/u. Dus ik ben benieuwd naar je antwoord voordat ik hiermee naar de dealer terug ga. Daar moet ook gekeken worden naar de versnellingsbak. Ik krijg ‘m soms niet goed in z’n eerste versnelling en is het vaak knarsen-tanden in de bak. Ook mijn andere gezinsleden die in de Mokka rijden hebben hier last van, dus ligt het niet aan mijn rijstijl. Soms is de achteruitversnelling ook moeilijk in te zetten. Ik heb een 5-bak en 18 inch banden.

          #18221390
          godart
          Deelnemer
            Lid sinds:
            4 April 2011

            AvdLaar
            Na het balanceren van de 4 wielen was het wel minder maar niet weg. De werkplaats heeft mij hierna verzocht ca. 500 km te rijden om te kijken of het probleem daarmee weg zou gaan. Dus niet! Eerdaags moet ik dus een nieuwe afspraak maken.
            Mocht er nieuws uit jouw bezoek aan de garage zijn dan wil ik dat graag horen. Misschien weten ze daar waar het aan ligt . Als je wilt hou me op de hoogte. Alvast bedankt en succes!

            #18221391
            sui785
              Lid sinds:
              1 April 2013

              @godart wrote:

              AvdLaar
              Na het balanceren van de 4 wielen was het wel minder maar niet weg. De werkplaats heeft mij hierna verzocht ca. 500 km te rijden om te kijken of het probleem daarmee weg zou gaan. Dus niet! Eerdaags moet ik dus een nieuwe afspraak maken.
              Mocht er nieuws uit jouw bezoek aan de garage zijn dan wil ik dat graag horen. Misschien weten ze daar waar het aan ligt . Als je wilt hou me op de hoogte. Alvast bedankt en succes!

              Is er ondertussen al een oplossing gevonden?

              #18221392
              avdlaar
                Lid sinds:
                8 April 2014

                De dealer heeft bij mij de 4 banden gebalanceerd. Ik heb het probleem van trillen hierna niet meer gehad, inmiddels zo’n 5000 km gereden. De versnellingsbak (5-bak) is al wel vervangen nav het probleem wat ik eerder heb vermeld.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.