Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
20 april 2017 om 23:18 In reactie op: Welke kleur en velgen voor een nieuwe sports tourer? #18342454
Hier een zwarte lijkenwagen met 18″ bicolor velgen.
1.6 cdti 136 pk innovation zo goed als full options met leer.Ik heb altijd zwarte auto’s, vind ik nou eenmaal het mooist.
Die streep is en blijft lelijk in iedere kleur in zwart valt hij alleen wat meer op.
Ben er inmiddels wel aan gewend.Geen last van zogenaamd oncomfortabel rijden door de 18″
Wordt volgens mij vaak als excuus gebruikt voor “kleine” velgen :pHieronder 2 slechte foto’s.
Ps cd speler zou ik laten vallen kost je je dashboard kastje en wie gebruikt er tegenwoordig nog cd’s ?
[IMG]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170420/d7746520e0e7fea68b1b990e64440864.jpg[/IMG][IMG]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170420/49fbea478067c1c55983ad1d4bebbe2e.jpg[/IMG]
25 maart 2017 om 15:44 In reactie op: Astra K brandstofverbruik i.r.t. motortype en velgdiameter #18341127Astra k ST 1.6 tdci 100kw (136 pk) op 18 inch originele fabrieksvelgen en 225 banden.
Werkelijk zal het zo ongeveer 1:18 zijn.[IMG]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170325/fff0d94e127de9abfd1fb07c7dd88b6e.jpg[/IMG]
Vorige week naar berlijn geweest.
Top was 218 op de digitale teller, gps heb ik niet naar gekeken.
Astra k sportstourer 1.6 cdti 100kw (136 pk).
Had gedacht dat hij nog wel wat harder wou, had hiervoor een veel zwaardere mondeo wagon met hetzelfde vermogen (wel 2.0 en 4 pk meer) en die haalde dezelfde snelheden.
Hard zat overigens in een astraatje, veel harder moet het ook niet, voelt niet meer stabiel aan.Adaptive cruise control ? Dat zit er toch niet op ?
Of bedoel je de afstandsindicator tot je voorligger?Ah oke … dat deed mijn mondeo inderdaad ook. Ik dacht dat hij iets van een melding gaf dat de stekker niet goed aangesloten zat ofzo.
Wat geeft de bc voor melding dan ?
filmpje over hoe de astra wordt gebouwd.
https://youtu.be/vzgs2L98U3A” onclick=”window.open(this.href);return false;
Als het goed is zit er in de klep van je handschoenenkastje een kunstof gereedschap die je op de powerlexbar kan schuiven waarmee je het ding los kan trekken.
Schijnt vrij zwaar te gaan en het ding beschadigd vrij snel dus ik zou het alleen doen als het echt nodig is.hier een youtube filmpje, wel in het duits maar wel duidelijk hoe je het instelt. https://youtu.be/Q8LPq-ICUVw” onclick=”window.open(this.href);return false;
Weet niet precies wat de eisen zijn maar mijn mondeo was ook wel flink groter dan de insignia.
Kofferbak van de insignia is klein, voor mijn gevoel zelfs kleiner dan de astra.
Binnenruimte is alleen wat groter.
Mondeo was 6 cm korter dan een a6 avant dus dat was wel een flinke bak.Goeie vakantie, kan je hem meteen even goed inrijden.
Ik ga gelukkig nog even met de insignia op vakantie, direct een caravan achter een nieuwe auto hangen leek mij niet zo een goed idee tijden het inrijden en de dealer ook niet.
Moet ook eerlijk zeggen dat ik niet echt zit te springen om de astra, na de goed uitgeruste mondeo en nu een insignia is een astra toch wel een stap terug.
na een paar weken ben je daar wel weer aan gewend maar ga mijn d segment auto toch wel missen.Er waren ook nog wat vraagtekens of de isolatie onder de motorkap wel aanwezig zou zijn of dat die eruit bezuinigd was.
Kan jij bevestigen of de isolatie er zit ?Hoe bevalt hij tot nu toe ?
Ik heb nu een voorloop insigna st met dezelfde motor.
Moet zeggen dat hij erg zuinig is (4.8 liter / 100km op de bc).
Ik vind wel dat hij pas bij veel toeren (1750) een beetje begint te trekken.
Was in mijn mondeo een stuk eerder.
De astra is een stuk lichter dus ik verwacht dat die wat vlotter is, maar vind het niet een heel prettige diesel en van fluisteren is ook niet echt veel te merken ookal wordt dat aangeprezen in de reclame uitingen.@Astra_DLS wrote:
Woehoe. Opgehaald en voor de deur. On star is geactiveerd en de wifi etc werkt ook.
Verstuurd vanaf mijn D5803 met Tapatalk
Gefeliciteerd, veel plezier ermee.
Nog wel wat meer pics posten natuurlijk :)Mooi … dan heeft die van mij het ook.
Klopt ook met wat ik lees op buitenlandse fora.@Kietje wrote:
Doe me dan maar een reservewiel. Ik zou me kapot schamen als ik ze voor een lekke band moest bellen.
Die auto regelen ze vast wel voor je, maar dan moet je hem de volgende dag weer om gaan ruilen. Lekker als je een eind van huis bent of onderweg naar je vlucht vanaf Schiphol.De meeste auto’s worden tegenwoordig geleverd zonder reserve band dus je bent zeker niet de enige die belt.
Ik heb ook altijd een reservewiel erbij besteld (en nu ook weer) omdat ik ook geen zin heb in het gedoe en in het buitenland mezelf wil kunnen redden.
Gelukkig nog nooit onderweg een lekke band gehad en dat wil ik graag zo houden.Dan bel je de hulpdienst, die helpen je of slepen je naar de garage en regelen een vervangende auto.
Ik heb een leasebak geen idee of je dat ook krijgt als je privé rijdt, geen ervaring mee.[THUMBS UP SIGN]ik ook … alleen in het buitenland is het wel lekker als je een beetje zelfredzaam bent.
Als het goed is zit er een tankje met vloeibaar plakspul bij die je op de compressor aansluit. Dat is een soort afdichtmiddel die in het gat gaat zitten.
Werkt vaak niet, band kan je daarna weggooien, doe mij maar een gewoon reservewiel of een thuiskomertje.
Helaas bij de astra alleen een thuiskomer te bestellen, of je moet stalen velgen nemen.Heel veel Duitse auto’s hebben de accu achterin of onder de achterbank. Is niet echt iets nieuws. Ook die hebben voorzieningen voor een start kabel in het motorcompartiment.
Ik had een mondeo station met een knaus 550 (1700 kg) en een kogeldruk van 90 kg en dat reed super stabiel.
Nu een voorloop insigna st en ga hetzelfde aanhouden.Goeie reis en goeie vakantie !!
Lees dit maar even, staan goede tips in.
http://www.caravantrekker.nl/algemeen/belading.php” onclick=”window.open(this.href);return false;
Zeker niet het advies hierboven aanhouden, 10kg kogeldruk is levensgevaarlijk.
Rond de 80kg zit je goed, volgens mij mag je 85kg kogeldruk hebben.
Over het algemeen kan je beter wat meer dan wat minder kogeldruk hebben, komt de stabiliteit ten goede.voor de sedan is als het goed is alleen de 200pk benzine en de 160pk diesel voorzien van watt link, de ST vanaf de 150k benzine en vanaf de 136pk diesel.
Dat voor de MY2016, de MY2017 is altijd optioneel.
Dit kom ik op meerdere buitenlandse fora’s tegen dus waarschijnlijk zal dit dan wel redelijk kloppen.kan schijnbaar wel maar niet zonder aanpassingen te doen aan de kofferbakbodem en diverse onderdelen van de ophanging te vervangen / bij te plaatsen.
wat ik terug kan vinden op buitenlandse fora is dat er verschil zit tussen de sedan en de ST.
In Engeland worden de ST’s met 136 pk diesel wel geleverd met watt link.
Ik ben zelf ook wel benieuwd of ik het erop heb zitten of niet, heb ook de 136 pk versie besteld. -
AuteurBerichten