Levertijd Astra K Sports Tourer

Forumindex Forums Modellen Astra Levertijd Astra K Sports Tourer

25 berichten aan het bekijken - 276 tot 300 (van in totaal 654)
  • Auteur
    Berichten
  • #18314662
    Sportstourer-k
    Deelnemer
      Lid sinds:
      26 May 2016

      Dan bel je de hulpdienst, die helpen je of slepen je naar de garage en regelen een vervangende auto.
      Ik heb een leasebak geen idee of je dat ook krijgt als je privé rijdt, geen ervaring mee.

      #18314663
      Kietje
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 February 2016

        Doe me dan maar een reservewiel. Ik zou me kapot schamen als ik ze voor een lekke band moest bellen.
        Die auto regelen ze vast wel voor je, maar dan moet je hem de volgende dag weer om gaan ruilen. Lekker als je een eind van huis bent of onderweg naar je vlucht vanaf Schiphol.

        #18314664
        juruca
        Deelnemer
          Lid sinds:
          16 January 2005

          Ik heb een volwaardig reservewiel, zeker voor in het buitenland altijd gehad.

          Je wilt toch niet twee keer onderweg de hele kofferbak leeghalen om het wiel op te bergen ?

          Gewoon met je volwaardig reservewiel je reis vervolgen en op de bestemming je orginele band laten maken/vervangen.

          :D

          #18314665
          Sportstourer-k
          Deelnemer
            Lid sinds:
            26 May 2016

            @Kietje wrote:

            Doe me dan maar een reservewiel. Ik zou me kapot schamen als ik ze voor een lekke band moest bellen.
            Die auto regelen ze vast wel voor je, maar dan moet je hem de volgende dag weer om gaan ruilen. Lekker als je een eind van huis bent of onderweg naar je vlucht vanaf Schiphol.

            De meeste auto’s worden tegenwoordig geleverd zonder reserve band dus je bent zeker niet de enige die belt.

            Ik heb ook altijd een reservewiel erbij besteld (en nu ook weer) omdat ik ook geen zin heb in het gedoe en in het buitenland mezelf wil kunnen redden.
            Gelukkig nog nooit onderweg een lekke band gehad en dat wil ik graag zo houden.

            #18314666
            arjontje
            Deelnemer
              Lid sinds:
              31 March 2006

              @Kietje wrote:

              Doe me dan maar een reservewiel. Ik zou me kapot schamen als ik ze voor een lekke band moest bellen.
              Die auto regelen ze vast wel voor je, maar dan moet je hem de volgende dag weer om gaan ruilen. Lekker als je een eind van huis bent of onderweg naar je vlucht vanaf Schiphol.

              Waar ik gewerkt heb. Kwamen elke week wel 2 of 3 auto’s achterop de auto ambulance. En alleen maar omdat ze een lekke band hadden.

              Als mijn volgende auto geen reserve wiel heeft, dan zorg ik er wel voor dat die er in komt.

              #18314667
              jgcramer
              Deelnemer
                Lid sinds:
                2 July 2016

                Ik lees trouwens op een Duitse Astra K forum dat er een update is voor de tank meter dit dan software matig net als de banden spanning.

                Deze schijnen niet goed te functioneren, nu is mij dit nog niet opgevallen of al gedaan.

                Iemand hier meer info hierover?

                #18314668
                Beosoft
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 July 2016

                  @Sportstourer-k wrote:

                  [THUMBS UP SIGN]ik ook … alleen in het buitenland is het wel lekker als je een beetje zelfredzaam bent.

                  Helemaal mee eens voor wie dat is weggelegd, hier zou ik toch de hulptroepen van Onstar in moeten roepen…… :shock:

                  @Kietje wrote:

                  En als de garage dicht is?

                  Er zijn altijd wel bedrijven die 24/7 service verlenen, dit is dan niet in de vorm van een reguliere garage maar hulp is er altijd wel. Ik wil absoluut niet decadent overkomen maar het is simpelweg niet voor mij weggelegd om zulk soort handelingen zelf te doen.

                  @Sportstourer-k wrote:

                  Dan bel je de hulpdienst, die helpen je of slepen je naar de garage en regelen een vervangende auto.
                  Ik heb een leasebak geen idee of je dat ook krijgt als je privé rijdt, geen ervaring mee.

                  Ik zou niet inzien waarom niet, zolang je bereid ben om voor die diensten te betalen.

                  @Kietje wrote:

                  Doe me dan maar een reservewiel. Ik zou me kapot schamen als ik ze voor een lekke band moest bellen.
                  Die auto regelen ze vast wel voor je, maar dan moet je hem de volgende dag weer om gaan ruilen. Lekker als je een eind van huis bent of onderweg naar je vlucht vanaf Schiphol.

                  Ieder voordeel heeft zijn nadeel ;)

                  @juruca wrote:

                  Ik heb een volwaardig reservewiel, zeker voor in het buitenland altijd gehad.

                  Je wilt toch niet twee keer onderweg de hele kofferbak leeghalen om het wiel op te bergen ?

                  Gewoon met je volwaardig reservewiel je reis vervolgen en op de bestemming je orginele band laten maken/vervangen.

                  :D

                  Prima optie maar niet voor mij.

                  @Sportstourer-k wrote:

                  De meeste auto’s worden tegenwoordig geleverd zonder reserve band dus je bent zeker niet de enige die belt.

                  Phew….gelukkig!

                  @arjontje wrote:

                  Waar ik gewerkt heb. Kwamen elke week wel 2 of 3 auto’s achterop de auto ambulance. En alleen maar omdat ze een lekke band hadden.

                  Dat valt me nog mee dat aantal :D

                  #18314669
                  Astra_DLS
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    6 March 2008

                    Nog 22 uur wachten…

                    #18314670
                    Beosoft
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 July 2016

                      Spannend!

                      :-)

                      #18314672
                      Astra_DLS
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        6 March 2008

                        Nog 12 uur….

                        Verstuurd vanaf mijn D5803 met Tapatalk

                        #18314673
                        Beosoft
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 July 2016

                          Ja ja ho maar ;)

                          #18314674
                          Astra_DLS
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            6 March 2008

                            Woehoe. Opgehaald en voor de deur. On star is geactiveerd en de wifi etc werkt ook.

                            Verstuurd vanaf mijn D5803 met Tapatalk

                            #18314675
                            nextware
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              21 June 2016

                              @Astra_DLS wrote:

                              Woehoe. Opgehaald en voor de deur. On star is geactiveerd en de wifi etc werkt ook.

                              Verstuurd vanaf mijn D5803 met Tapatalk

                              Veel plezier :)

                              Ik zit tot op heden te wachten op een update.. De auto staat nog steeds met status “bestelling bevestigd door fabriek”.
                              Wel staat het jaar 2016 nog in de regel, dus ik ga ervan uit dat het model 2016 voor mij van toepassing gaat zijn.

                              De dealer geeft aan dat de auto in de week van 12 oktober wordt verwacht. Ben toch wel heel benieuwd wanneer My Opel eens een status update gaat geven.. Zal wel ergens in september zijn vermoed ik (én hoop ik..).

                              #18314676
                              Arokh
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                13 June 2016

                                Voor zover ik weet moet hij voor 1 september gebouwd worden voor modeljaar 2016

                                #18314677
                                Sportstourer-k
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  26 May 2016

                                  @Astra_DLS wrote:

                                  Woehoe. Opgehaald en voor de deur. On star is geactiveerd en de wifi etc werkt ook.

                                  Verstuurd vanaf mijn D5803 met Tapatalk

                                  Gefeliciteerd, veel plezier ermee.
                                  Nog wel wat meer pics posten natuurlijk :)

                                  #18314678
                                  Sportstourer-k
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    26 May 2016

                                    Er waren ook nog wat vraagtekens of de isolatie onder de motorkap wel aanwezig zou zijn of dat die eruit bezuinigd was.
                                    Kan jij bevestigen of de isolatie er zit ?

                                    Hoe bevalt hij tot nu toe ?
                                    Ik heb nu een voorloop insigna st met dezelfde motor.
                                    Moet zeggen dat hij erg zuinig is (4.8 liter / 100km op de bc).
                                    Ik vind wel dat hij pas bij veel toeren (1750) een beetje begint te trekken.
                                    Was in mijn mondeo een stuk eerder.
                                    De astra is een stuk lichter dus ik verwacht dat die wat vlotter is, maar vind het niet een heel prettige diesel en van fluisteren is ook niet echt veel te merken ookal wordt dat aangeprezen in de reclame uitingen.

                                    #18314680
                                    Puppy2
                                      Lid sinds:
                                      15 June 2016

                                      K word helemaal jaloers op jullie die hem wel al kunnen afhalen en gek vab t wachten op de onze
                                      Die van ons staat al 1 maand op productie week bekend en dat was 11 juli
                                      Sinds gisteren staat er wel het chassis nummer bij.
                                      Eerst zei de dealer begin vorige week dat hij eind juli geleverd zou worden. Midden van de week was er een extra kwaliteitsbcheck. Eind van de week waren ze aant wachten op onderdelen voor onze auto.
                                      Volgens mij weet onze dealer het zelf allemaal niet meer.

                                      Toen we bestelde 12 mei was het makkelijk haalbaar voor onze vakantie(zou 2-3 weken voor onze vakantie binnen komen dan) dus onze auto verkocht(kwam niet door de apk moest heel veel aan gebeuren) en een echt oud gebakje gekocht. Nu komt de vakantie wel heel dicht bij en zit ik met een oud gebakje te kijken . Ben blij dat we evt met se auto van mijn schoonbroer op vakantie kan gaan maar was toch echt wel veel liever met onze eigen auto op vakantie gegaan

                                      #18314679
                                      Astra_DLS
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        6 March 2008

                                        Ik zag net een aardig dikke mat tegen de kap aanzitten dus volgens mij zit dat er gewoon op.

                                        Eerste indrukken:
                                        Onstar activeren ging niet heel soepel ivm een update die ota uitgevoerd moest worden. Wel gelukt en nu werkt alles
                                        Auto via onstar met de telefoon te bedienen
                                        Installatie van de trekhaak zeer eenvoudig
                                        Gebruik NAVI 900 heel eenvoudig en intuïtief
                                        Camera systeem aan het raam is wel erg groot. Gewone dashcam past er niet. Kijken naar een klein model.
                                        Ruimte achter de powerflexbar voor zekeringen moeilijk in te komen, nog niet gelukt.
                                        Veel beenruimte. Ik ben 185 en kan met gemak achter mezelf zitten
                                        Dakraam is prachtig, maakt de auto echt af. 2 standen, schuin en open. Bij open komt het raam terug en gaat onder het dak naar binnen en er komt dan ook een kleine vliegen vanger omhoog.
                                        Achterklep werkt prima met de voet, de afstandsbediening en de knop op de deur.
                                        Ik had verwacht dat de deur vanzelf op slot zou gaan (ala Renault) maar dat is niet zo. Bij het verlaten moet je de deur echt zelf op slot doen met een knop op de deur of op de AB
                                        S avonds komt er ambi light aan, ziet er strak en netjes uit
                                        Achterbak is echt groot en veel ruimte naast en onder de vloer voor de losse meuk.
                                        De dealer was zo aardig om direct een Witte plaat en luxe platen voor op de auto te bestellen.

                                        Nu nog maar 20 km gereden, maar blok is heerlijk rustig en lijkt aardig sterk te zijn. Komt wel wat later los met een oemphf.
                                        En wit is echt prachtig icm donkere ramen, 18 inch velgen en het gelijk geblindeerde dakraam.

                                        #18314681
                                        Astra_DLS
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          6 March 2008

                                          @Puppy2 wrote:

                                          K word helemaal jaloers op jullie die hem wel al kunnen afhalen en gek vab t wachten op de onze
                                          Die van ons staat al 1 maand op productie week bekend en dat was 11 juli
                                          Sinds gisteren staat er wel het chassis nummer bij.
                                          Eerst zei de dealer begin vorige week dat hij eind juli geleverd zou worden. Midden van de week was er een extra kwaliteitsbcheck. Eind van de week waren ze aant wachten op onderdelen voor onze auto.
                                          Volgens mij weet onze dealer het zelf allemaal niet meer.

                                          Toen we bestelde 12 mei was het makkelijk haalbaar voor onze vakantie(zou 2-3 weken voor onze vakantie binnen komen dan) dus onze auto verkocht(kwam niet door de apk moest heel veel aan gebeuren) en een echt oud gebakje gekocht. Nu komt de vakantie wel kheel dicht bij en zit ik met een oud gebakje te kijken . Ben blij dat we evt met se auto van mijn schoonbroer op vakantie kan gaan maar was toch echt wel veel liever met onze eigen auto op vakantie gegaan

                                          Ik ga morgen op vakantie en bij mij spande het er ook echt om. Totale traject was 20 weken. Week 10 besteld en begin 31 opgehaald.

                                          #18314682
                                          Sportstourer-k
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            26 May 2016

                                            Goeie vakantie, kan je hem meteen even goed inrijden.

                                            Ik ga gelukkig nog even met de insignia op vakantie, direct een caravan achter een nieuwe auto hangen leek mij niet zo een goed idee tijden het inrijden en de dealer ook niet.
                                            Moet ook eerlijk zeggen dat ik niet echt zit te springen om de astra, na de goed uitgeruste mondeo en nu een insignia is een astra toch wel een stap terug.
                                            na een paar weken ben je daar wel weer aan gewend maar ga mijn d segment auto toch wel missen.

                                            #18314683
                                            Arokh
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              13 June 2016

                                              TOV Insignia weet ik het niet (volgens dealer meer passagierruimte in Astra) maar tov de Golf is hij las ik ergens 17CM langer en tov de Passat maar 7 cm kleiner.

                                              Ook is hij net zo groot als de BMW 3 serie, die BMW graag als D segmenter verkoopt.

                                              Ik weet niet wat de eisen zijn voor ABCD segment, staan die zwart op wit?

                                              #18314684
                                              Sportstourer-k
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                26 May 2016

                                                Weet niet precies wat de eisen zijn maar mijn mondeo was ook wel flink groter dan de insignia.
                                                Kofferbak van de insignia is klein, voor mijn gevoel zelfs kleiner dan de astra.
                                                Binnenruimte is alleen wat groter.
                                                Mondeo was 6 cm korter dan een a6 avant dus dat was wel een flinke bak.

                                                #18314685
                                                jan84
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  6 June 2016

                                                  @Astra_DLS wrote:

                                                  Ik zag net een aardig dikke mat tegen de kap aanzitten dus volgens mij zit dat er gewoon op.

                                                  Eerste indrukken:
                                                  Onstar activeren ging niet heel soepel ivm een update die ota uitgevoerd moest worden. Wel gelukt en nu werkt alles
                                                  Auto via onstar met de telefoon te bedienen
                                                  Installatie van de trekhaak zeer eenvoudig
                                                  Gebruik NAVI 900 heel eenvoudig en intuïtief
                                                  Camera systeem aan het raam is wel erg groot. Gewone dashcam past er niet. Kijken naar een klein model.
                                                  Ruimte achter de powerflexbar voor zekeringen moeilijk in te komen, nog niet gelukt.
                                                  Veel beenruimte. Ik ben 185 en kan met gemak achter mezelf zitten
                                                  Dakraam is prachtig, maakt de auto echt af. 2 standen, schuin en open. Bij open komt het raam terug en gaat onder het dak naar binnen en er komt dan ook een kleine vliegen vanger omhoog.
                                                  Achterklep werkt prima met de voet, de afstandsbediening en de knop op de deur.
                                                  Ik had verwacht dat de deur vanzelf op slot zou gaan (ala Renault) maar dat is niet zo. Bij het verlaten moet je de deur echt zelf op slot doen met een knop op de deur of op de AB
                                                  S avonds komt er ambi light aan, ziet er strak en netjes uit
                                                  Achterbak is echt groot en veel ruimte naast en onder de vloer voor de losse meuk.
                                                  De dealer was zo aardig om direct een Witte plaat en luxe platen voor op de auto te bestellen.

                                                  Nu nog maar 20 km gereden, maar blok is heerlijk rustig en lijkt aardig sterk te zijn. Komt wel wat later los met een oemphf.
                                                  En wit is echt prachtig icm donkere ramen, 18 inch velgen en het gelijk geblindeerde dakraam.

                                                  De deur automatisch op slot laten gaan kan wel. Dit heb ik in het instellingen menu ingesteld. Zodra ik uit de auto stap en de laatste deur wordt gesloten, dan sluit de auto, na een halve minuut ofzo, zelf de deuren. Je kunt zelfs instellen om hierbij een kort claxon signaal te laten horen, zodat je weet dat de auto afgesloten is. Ik heb dit even getest en dit werkt prima, maar heb het claxon signaal uitgezet. De auto sluit netjes altijd de deuren dus ik hoef geen claxon hierbij te horen.
                                                  Ik weet zo even niet waar precies deze instelling in het menu zich bevindt, maar is niet moeilijk te vinden.

                                                  #18314686
                                                  Astra_DLS
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    6 March 2008

                                                    Ah, die heb ik denk ik ook al wel gezien. Nog eens door de menu’s dus.

                                                    #18314687
                                                    Sportstourer-k
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      26 May 2016

                                                      hier een youtube filmpje, wel in het duits maar wel duidelijk hoe je het instelt. https://youtu.be/Q8LPq-ICUVw” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                                    25 berichten aan het bekijken - 276 tot 300 (van in totaal 654)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.