Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Het geluid komt van je stabilisator rubbers.
Het kan helemaal niet kwaad.
Paar keer drempels op en neer en het geluid wordt wat minder!
Als het warmer wordt verdwijnt het vanzelf, alleen het duurt wel even voordat het warmer wordt. ;)
origineel gepost door Barrythefirst
Wielomtrek heeft alleen te maken met de bandenmaat niet de velgmaatZe hebben het hier over het aanlopen van een wiel? Dan heb je toch ook te maken met de wielomtrek?
Als je niet juiste band monteer op de velgen kan je wielomtrek gaan verschillen. Het kan minder worden maar ook meer en dan loop die ook aan toch?
Voorbeeld
Ik heb een Astra G met 16″ lichtmetalen velgen met bandenmaat 205-50-16. Stel dat ik nou 205-60-16 neem als bandenmaat, dan wordt de wielomtrek groter waardoor hij zou kunnen aanlopen. Vooral als ik nog eens een kleinere ET-waarde neem (40 i.p.v. 49) en bredere velgen, van 6J naar 7J.
Dat bedoel ik eigenlijk.
origineel gepost door rezz
Kan iemand mij dan uitleggen waarom et 35 8j 18″wel passen onder mijn coupe?
En et 33 standaard velg niet ? 15″Ik heb hier niet zo’n verstand van maar dit klinkt niet logisch ?
Ik denk dat het te maken heeft met je banden want hoe groter je velg, hoe kleiner de omtrek van je banden worden.
Een 15″ velg met band heeft een grotere omtrek dan een 18″ velg met band.
Dat is ook de rede dat als mensen grotere wielen plaatsen er een grotere opening is tussen de bovenkant van de wiel en wielkast en uiteindelijk de auto dan wat verlagen voor een strakkere look.origineel gepost door stefanDTI
hier onder heb je een afbeelding van de EGR klep.die zilveren ronde deksel is de EGR klep.
als hem eruit draait met uiwendige torx dan kan de de kelp zelf schoonmaken.
mocht je ook het inlaat traject willen schoonmaken dan moet je ook de brandstofleidingen demonteren en wat electra. (alleen doen als de wervelkleppen niet meer gangbaar zijn.)
succes
Hallo,
Ik wil ook mijn EGR klep gaan reinigen maar mijn vraag is, als ik de EGR klep gedemonteerd hebt moet er dan een nieuwe pakking geplaatst worden? of zit er geen pakking? Of zit er geen pakking achter dat zilvere ronde deksel?
22 november 2010 om 18:57 In reactie op: diesel v/s benzine astra g. tips en uitleg en advies gevraag #17763059origineel gepost door wim-v6
Let op, de eerdere 2.0 en 2.2 diesels hebben vaker dieselpomp problemen dan de 1.7DTi.Deze pomp is wel verbetert vanaf 2003.
de 1.7DTi loopt wel Flink zuiniger als de 2.0 en 2.2 diesels, en weegt minder.
De 1.7DTi heeft ook niet vaak last van de retourslangen, en andere kleine defecten die bij de Grote diesels wel voorkomen.
De enige astra-G Diesel die ik je echt af raad is de 1.7TD (68pk OPEL diesel).
Willem
De 2.0 is wel een Opel motor met DB-Ketting en 1.7DTi heeft een DB-Riem.
bedankt voor jullie reacties.
Vind het raar dat hij tussen de 5-10 graden een beetje moeilijk start.
Ik wacht altijd totdat alle lampjes uit zijn.
Ik heb de auto al 4 jaar en zo doet hij altijd al.
2 jaar geleden zijn alle gloeibougies vervangen omdat er 1 kapot was.
Hij start wel altijd, maar alleen een beetje moeilijk tussen de 5-10 graden en als die dan gestart is zie je een wit/blauwe rookpluim.mensen, bedankt voor jullie reacties.
Ik heb de hendels inmiddels al eruit. Waarschijnlijk zijn de deurpanelen al eens eerder eruit geweest en heeft die persoon de clipjes toen kwijtgeraakt.
Bij het monteren heeft hij toen de hendels gelijmt.:thumbdownorigineel gepost door wim-v6
hij zit er wel.is een soort Omega teken, zoals bij andere merken vaak ook is.
er zit een kunstof plaatje achter de hendel, deze moet je ook even weg duwen.
Willem
Bedankt voor de snelle reactie maar er zit echt geen borgclip ofzo daarom vind ik het ook zo raar. Beide kanten zitten er geen clipjes.
Hmmm die Astra ziet er wel leuk uit maar ik ben benieuwd hoe het met de brandstofpomp zit.
Deze gaat heel veel stuk na 200.000km. Zoals je omschrijft heeft deze Astra nu 230.000km op de teller.
Bij sommige mensen gaat deze pomp al bij 180.000km kapot en bij andere bij 250.000km. Is ook een kwestie van geluk misschien maar ze gaan heel vaak stuk. Vooral de elektronica van de brandstofpomp.Als de brandstofpomp kapot gaat, gaat het je heel veel geld kosten om deze te laten vervangen met een nieuwe of een revisie.
Misschien zijn er forumleden die hierover meer verstand hebben en jou kunnen adviseren wat je het beste kunt doen.
Zit er bijvoorbeeld garantie bij?
Heel veel succes!
leuke auto :thumbup
origineel gepost door eijndeloos
origineel gepost door Splash
origineel gepost door eijndeloos
mijn C’tje:
Ha deze foto’s zijn gemaakt op de Mr. Tripkade onder de viaduct! Vlakbij station overvecht.
bijna goed… ;)
niels borhweg, lage weide ;)
Ohw ja, mooie Corsa!
origineel gepost door eijndeloos
mijn C’tje:
Ha deze foto’s zijn gemaakt op de Mr. Tripkade onder de viaduct! Vlakbij station overvecht.
origineel gepost door Astra JP
origineel gepost door Sjautz
juiste bandenmaat op 18″ is nog altijd 225-35/18 :vertagIig nog wel ff zakken ja enne… :kewlpics
Juiste bandenmaat voor de astra g is 215-35-18
Astra JP, kijk ff op: Korvers.nl
De juiste bandenmaat op 18″ is 225-35-18!!!!!origineel gepost door astrawez
Afgelopen zaterdag gespot ter hoogte van Duisburg. Zijn normaal gesproken alleen in Spanje geleverd. Hier is het een zeldzaamheid! :angel
Nee hoor :P, niet alleen in Spanje. In Turkije stikt het van deze auto!
hmmm, ok. bedankt voor jullie reactie’s maar is er maar 1 type lichtschakelaar met mistlampen aan de voorzijde voor de Astra G?
En die Relais, die kan ik gewoon kopen bij de dealer neem ik aan toch? Weet iemand die onderdeelnummer misschien?
:wors:wors:wors hartelijk bedankt Splash ik ga morgen meteen aan de slag (kzie die blauwe verlichting wel zitten best knap) enig idee wat die leds kosten :D
en nogmaals bedankt voor de link :thumbup:thumbup:thumbup [/quote]
Graag gedaan :thumbup, ik weet helaas niet wat die leds kosten.
Het is simpel om zo’n lampje te vervangen.
Misschien heb je hier iets aan: >>>Klik<<<In het eerste gedeelte kun je zien hoe je de tellerklok kunt demonteren.
origineel gepost door bandido
Wat doe je met die 14inch velgen.
Ik zoek nog 14inch velgen voor corsa.
Ik heb zelf 15inch 195/50.
Maar wil terug naar 14inchIk heb een U2U gestuurd!
Hey, ik had je een U2U gestuurd maar helaas heb je niet gereageerd.
Misschien heb je hier wel wat aan. Ik heb het voor je upgeload.
Het is een beschrijving met tekening hoe je, je achterremblokken kunt vervangen.H7 led lijkt mij ook wel wat maar, krijg je geen foutmelding? dat er een lampje kapot is (check-control)?
volgens mij moet je hem eerst voorbehandelen met kunstof primer.
29 januari 2010 om 13:48 In reactie op: Xenon projectors H7 opel astra G, Inmiddels ingebouwd #17588908Ziet er keurig uit!
origineel gepost door Baas J.
In dit geval zou ET42 op een Astra G niet aan te raden zijn?Ik heb BBS RX velgen van 7Jx16 en de ET-Waarde is 40.
Geen problemen.Mijn verbruik is zo’n 1 op 13 a 14.
Dit is het gemiddelde verbruik bij stad en snelweg.
Als ik alleen op de snelweg rijd is het verbruik zo 1 op 18.Het is wel een automaat, volgens mij ligt het verbruik van een automaat hoger dan van een handgeschakelde.
Raar dat die van jouw dan nog minder geeft.Trouwens, bij het tanken slaat de slang ook bij mijn auto continue uit als ik hem helemaal indruk.
origineel gepost door infineonz
Heb dit probleem zelf ook gehad, dat de lip om de motorkap te liften verdwijnt achter de grille.Heb het volgende toen gedaan:
Een plaatje metaal gelijmt op de motorkap (aan de binnenkant uiteraard) waar die lip terugklapt. door die verhoging gaat die lip niet meer zover de motorruimte in.
Dan steekt de lip nu mooi door de gleuf…
Trouwens; hebben de OPC grillen niet honingraatstructuur in de grille, die foto lijkt me namelijk geen OPC grille..
Nou, dat lijkt mij een goed idee. Ik ga dit ook uitproberen.
De gril op de foto is de originele gril van mijn auto, niet de OPC gril. Ik had foto’s gemaakt om duidelijker te maken welke lipjes/gleuf ik bedoel.Beste mensen, ik dank jullie allen voor jullie reactie’s.
Ik ga proberen om hetzelfde te doen wat infineonz ook gedaan heeft. -
AuteurBerichten