Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik heb op advies van de garage bewust een tijdje alleen “elektrisch” gereden en niet op “hybrid”.
Bereik is nu weer gewoon 60 km bij 100% acculading.
Mij de hybrid2 van mijn ouders zo’n 48 km bereik bij 100% acculading, na het vervangen van de 12 volt accu achterin. Deze auto is echter wel wat ouder/hogere km stand.
Lijkt allemaal weer okay te zijn bij deze wat hogere temperaturen.
Is er inmiddels al een oplossing gevonden bij een van jullie?
Mijn ouders hebben een Grandland X hybrid (225 pk) en deze red ook max 28 km na de april update.
Ik rij een Grandland Hybrid4 en ik haal nu max 36 km na de update.
Voor de updates hadden we allebei makkelijk tussen de 50-60 km bereik bij 100% lading.
Afhankelijk van waar je vandaan komt, zou je ook eens bij NM-parts kunnen kijken in Noordwijkerhout. Hij heeft ook mijn uitlaat aangepast.
Geloof dat de pomp rond de 600 euro was.
Dan nog iets van 300 euro aan arbeid. En ze hadden voor de zekerheid de olie van het achterdif ververst wat ook iets van 150 euro kost.Uiteindelijk heb ik door de coulance maar 300 euro hoeven te betalen.
Oliepomp was kapot, waardoor het achterdif niet gesmeerd was. Gelukkig was ik er op tijd bij en had ik geen vervolg schade. Auto was net uit de garantie, maar uiteindelijk toch onder coulance door de garage opgelost
Succes met de reparatie als je m zelf moet betalen, was geen malse rekening!
Is het trillen gekomen na ‘t verlagen? Vriend van mij had zijn auto verlaagd, auto was al jaar of 5 oud en had ruim een ton achter de kiezen.
En die kreeg toen ook last van trillen na het verlagen. Door de garage werd gezegd dat ‘t kwam door de andere stand van de aandrijfassen in de homokineten..
Geen idee of dit mogelijk is en of dit trillen kan veroorzaken?Zouden het de aandrijfassen kunnen zijn?
Shane, ik had het niet beter uit kunnen leggen.
Bij mijn Focus ST die ik hiervoor had, had ik een flashtuner van Dreamscience, met hierop verschillende tunes. Dit werkte prima, maar was dus geen maatwerk.
Even hierop inhaken; ik rij een Insignia 2.0 benzine met 250 pk, maar dit is een automaat. Kunnen deze net als de handbakken gewoon getuned worden,
of hier toch wat voorzichtiger mee zijn ivm de koppelomvormer etc?Sowieso verstandiger om dan voor maatwerk te gaan in plaats van een standaard EDS/DBilas programma te flashen denk ik?
Kogel is door de kerk: Spoorverbreders 20 mm voor en achter besteld en setje H&R veren -30/30mm.
Omdat we zo lekker bezig waren ook gelijk maar setje LED mistlampen erbij gedaan.Vanmorgen met parkeren kreeg ik de melding: “Achteras vereist service”
Iemand bekend met deze melding? Hopelijk niets ernstigs!
Volgende week gaat de auto hiervoor terug naar de dealer, kijken ze gelijk naar deze melding en de interferentie bij de achteruitrijcamera.Hopelijk daarna gewoon weer een tijd dealervrij van de auto genieten..
Mooie Insignia George, wat is er allemaal aan gedaan? Verlaagd/spacers etc?
Weer kleine update: Inmiddels is de interface module vervangen, en nu lijkt de camera wel te blijven werken bij het inschakelen van de achteruitversnelling,
echter nu wel strepen/interferentie in het beeld wanneer de camera actief is en de motor loopt.. wordt vervolgd dus!Over de veren ben ik nu wel uit, dit worden de H&R zodra de zomerwielen er weer onder zitten.
Nu nog twijfel over de spacers: zal ik voor en achter 20 mm monteren? Op sommige foto’s lijken de voorwielen bij 20 mm spacers net iets buiten de kassen te komen?
Is het dan niet beter om voor 15 mm en achter 20 mm te monteren?Iemand tips? Bedankt!
Bedankt voor de tip, ik zal het aandragen bij de garage. Ik weet dat het bij mij ook door middel van een relais is aangesloten.
Weer een update van mijn kant:
Auto gister opgehaald na 2 dagen bij de dealer gestaan. Er is voor gekozen om de interface module te vervangen.
Van de 4 ritten heeft het systeem het nu alle 4 de keren gedaan. Dit is dus een hele verbetering, voorheen 1 op de 20 ritten werkte de camera.
Echter heb ik nu wel behoorlijk last van interferentie (horizontale strepen die door het beeld schuiven).Iemand een mogelijke oplossing voor dit (nieuwe) probleem?
Ik heb net even gekeken of ik mijn resolutie aan kan passen in het menu, en hier heb ik geen optie voor.
Dit gaat voor mij dus niet werken.Gekke is dat als ik de auto net gestart heb en ik zet ‘m in achteruit, de camera wel werkt,
maar na een even rijden en ik zet de auto in achteruit, dan schakelt de module over naar een zwart scherm.
Dit ook niet iedere keer, maar wel 9 uit 10 ofzo.Als je nog nieuws hebt, hoor ik het graag!
Ik heb hetzelfde probleem met mijn camera. Netjes in laten bouwen door de garage, maar ondertussen al 4 keer voor terug geweest.
Soms schakelt de camera wel in, soms schakelt de module wel, maar blijft het scherm zwart.Binnenkort gaat de mijne weer terug en als het opgelost is dan laat ik je weten wat bij mij de oplossing is geweest.
Kleine update: issues met de camera zijn opgelost, werd een verkeerde kabel gebruikt om de camera te voeden.
Nu door voor het volgende, verlagingsveren!Mijn voorkeur ging uit naar de Intrax veren, mede vanwege de goede recensies hier op het forum, echter na contact met Eugene van GM Parts
bleek dat Intrax geen veren voor de Sports Tourer 4×4 maakt.Ik had goede ervaringen met de Eibach veren onder mijn Focus, maar zie overal dat de Eibach veren de Insignia niet recht verlagen.
Daarom zit ik nu te twijfelen over de H&R veren, op verschillende Duitse fora, ziet de verlaging er netjes uit met deze veren, auto staat recht,
en zelfs iets lager dan met de Eibach veren. Alleen lees ik in veel reacties dat de H&R veren, een stuk harder zijn dan de Eibach veren.Iemand advies? Alvast bedankt!
Klopt daar heb ik m gekocht! Ken je de auto?
@hpp wrote:
Met 250 pk weinig te klagen denk ik. :D :D
Als je uit een Focus van 1350 kg met 280 pk komt, voelt 250 pk op 1750 kg wat tam aan ;)
Maar inderdaad weinig reden tot klagen, tis vooral even wennen aan de wat mindere trap onder je gat als je t gaspedaal vloert!
Ook nieuw op het forum en hier mijn Insignia:
2.0 Turbo 4×4 250 pk, Cosmo, OPC-line, Automaat. Leuke opties als Flexride, AFL, en adaptieve cruisecontrol.
Wil graag de auto nog verlagen, twijfel alleen nog aan 40-35 of 30-25mm en dan eventueel 10 mm spacers per kant.
Verder misschien de auto nog laten chippen, maar vraag me af of dat wijs is met een automaat?Groet,
Marco.Hoeveel mm verlagen deze Intrax veren?
Zal me binnenkort voorstellen maar mijn Insignia (Sports Tourer 2.0, 4×4 met flexride) mag ook wel wat omlaag.
-
AuteurBerichten