Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
nieuw-vossemeer als je wilt!!
nieuw-vossemeer daar is ook een opcom!
4 juni 2016 om 14:05 In reactie op: Wervel kleppen Z19DTH verwijderen of spruitstuk vervangen? #18304374dat denk ik ook, aangezien de sturing van het magneet ventiel dat de laaddruk regelt zwabbert en niet mooi stabiel blijft
4 juni 2016 om 13:54 In reactie op: Wervel kleppen Z19DTH verwijderen of spruitstuk vervangen? #18304372als de turbo gereviseerd kun je dan geen beroep doen op het revisie bedrijf, ik neem aan dat hun de turbo goed afgestelt horen af te leveren.
3 juni 2016 om 18:31 In reactie op: Wervel kleppen Z19DTH verwijderen of spruitstuk vervangen? #18304369het surgen van je turbo kom door dat de turbo meer lucht opbouwd dan dat er door de motor afgevoerd kan worden.
waar door het turbo (turbine wiel) wordt afgeremdje krijgt dus
druk opbouw–> door teveel lucht remt de turbo (surge) –> druk valt weg –> druk opbouw –> door teveel lucht remt de turbo (surge) enz….boostcreep is als er bv een fout zit in de vgt. en de uitlaat gassen de turbo blijven op spoelen, dit stopt alleen als je het gas los laat
boostcreep zie je als je turbo zwaar vervuilt is en de geometrie niet soepel meer werkt.Komt dit dan door minder tegen druk?
door dat je minder tesgen druk hebt is de ΔP hoger waar door dat de turbo mogelijk boven zijn efficentie uit komt. dus slecht gaat presteren (wel druk geen massa flow) door warmte ontwikkeling. warme lucht bezit namelijk minder massa dan koudere lucht.Wat de computer laat ziet is dat hij zijn best goed, de druk te regelen. dit lukt hem blijkbaar niet, of tewijl de gegevens die in de ecu zitten wijken te veel af van de waarheid
de regeling hier achter is een PID regeling, die werkt met een input uit een table als die teveel verschilt van de werkelijkheid is een PID te traag.het alleen verlagen van de turbodruk levert niet veel op, (mss moet je juist de druk verhogen om in de buurt van je vgt te komen) <– ook niet wenselijk
aangezien dat de regeling van je vgt niet lekker verloopt.maak je actuator rod maar eens langer, doe dit wel met verstand en blijf weten hoeveel je gedaan hebt. (mss opschrijven)
heb je mss log files ?
zeker is de roetfilter verwijderbaar, echter zou je wel je auto moeten (laten) chippen.
het beste is de cartirge te verwijderen en de roetfilter opnieuw dicht te lassen
dan moet de regeneratie uit geschakelt worden anders kan het soms wat rokerig worden.overigens is het niet helemaal legaal om je roetfilter leeg te halen, je moet hier voor even op je kenteken kijken of hij daar op staat.
in sommige gevallen zit er wel een roetfilter op maar staat het niet op kenteken papier vermeld, in dat geval heb je geen problemeneen “goed” verwijderden roetfilter kunnen ze niet testen.
wel goed het chippen goed gebeuren, geen half werk dus, de turbo zal meer druk kunnen leveren opdat er minder tegen druk is.
dit moet gecompenseerd wordenverder zal de auto beter en soepeler lopen tot aan de red line
31 mei 2016 om 13:38 In reactie op: Wervel kleppen Z19DTH verwijderen of spruitstuk vervangen? #18304367mij zeg de kromme dat het beestje bij 3000 tot 3500 teweinig lucht krijgt…
een log je van de boost en maf sensor zou waarschijnlijk duidelijkheid bieden.
zoals Wim-V6 zegt kan dat aan de vgt kunnen liggen
ik denk dat hij een flinke overboost klijgt waardoor dat de turbo in surge komt
aan gezien de TP zijn roetfilter heeft laten verwijderen denk ik dat het boeltje te veel spoeltin dit geval zou je de ecu kunnen herschrijven
of het stangetje van de actuator die aan turbo zit, een kwart of halve slaag langer te maken, hier door gaat de turbo minder zijn best doen.
beetje wd40 op het scharnier van het gaspedaal spuiten :wors
dat klopt niet alle ecu’s zijn gekraakt, daar hebben ze dan weer power boxen uit gevonden
maar voor je zegt een power box zet de erg niet dicht, dat klopt dat doet hij niet
gewoon doen…
je auto zoals hij hoort te zijn….
swirl flaps weg laten schrijven
erg dicht, afdoppen niet nodig
persoonlijk zou ik ook de throtle body laten uitschakkelen. (diesel auto natuurlijk)en als je je auto echt een plezier wilt doen laat je gelijk de roetfilter er uit halen
koste ongeveer 250 chippu 250 roetfilter verwijderen. bammm…
The easyway.
Voor vervanging van de sensor zou ik een zenerdiode gebruiken bv. bav20
Dan zou je de sensor gewoon kunnen verwijderen.The hardway(my way)
Mijn voorkeur blijft wel om even in de software te duiken en gewoon de error codes uit te schakelen.grz.
al een update geprobeerd te vinden. LET OP JE VERSIE er zijn verschillende navi 900’s
of een andere theme, het schijnt dat daar de firmware gelijk mee in geflashed wordt.
na de flash zou de hardware zich opnieuw moeten initialiseren.
mss dat dat het probleem oplostik heb zelf geen navi900, dus weet niet of je kan updaten met de problemen die je nu hebt
zover ik gelezen heb moet je updaten via een usb stick.
waarschijnlijk zijn op het forum lieden zie hier meer ervaring mee hebbensucces
24 mei 2016 om 16:56 In reactie op: Astra H cdti 1.9 slecht lopen met havle tank of minder #18319509zijn er tekeningen van hoe de auto in elkaar zit?
ik heb de opvoerpomp er wel een uit gehad, maar had toen de mogelijkheid niet om een halve tank diesel af te tappen.
waar zuigt die opvoerpomp DOOR aan, is dat een soort filter zak?
24 mei 2016 om 16:44 In reactie op: Astra H cdti 1.9 slecht lopen met havle tank of minder #18319508de roet filter heb ik een forced regeneratie laten doen.
de druk verschillen zijn minimaal voor en na dpfopcom geeft geen foutmeldingen omtrend brandstof systeem.
het “gasklep huis” schoon gemaakt, wat een troep is dat zeg.
wat heb ik nog meer aan gepast.
egr is uitgeschakeld in de software.diverse mappen oa. turbo en brandstof en torque mappen zijn gekopieerd van een oem 120pk (de mijn was 100pk).
todo:
roetfilter vervangen voor buis, of open slijpen en cartridge verwijderen
gasklep huis verwijderen
turbo druk omhoog
en meer diesel…. -
AuteurBerichten