smurmex

Aangemaakte reacties

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Het grote ‘iemand-met-opcom-in-de-buurt?’-topic #18335492
    smurmex
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 May 2016

      nieuw-vossemeer als je wilt!!

      smurmex
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 May 2016

        nieuw-vossemeer daar is ook een opcom!

        smurmex
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 May 2016

          dat denk ik ook, aangezien de sturing van het magneet ventiel dat de laaddruk regelt zwabbert en niet mooi stabiel blijft

          smurmex
          Deelnemer
            Lid sinds:
            23 May 2016

            als de turbo gereviseerd kun je dan geen beroep doen op het revisie bedrijf, ik neem aan dat hun de turbo goed afgestelt horen af te leveren.

            smurmex
            Deelnemer
              Lid sinds:
              23 May 2016

              het surgen van je turbo kom door dat de turbo meer lucht opbouwd dan dat er door de motor afgevoerd kan worden.
              waar door het turbo (turbine wiel) wordt afgeremd

              je krijgt dus
              druk opbouw–> door teveel lucht remt de turbo (surge) –> druk valt weg –> druk opbouw –> door teveel lucht remt de turbo (surge) enz….

              boostcreep is als er bv een fout zit in de vgt. en de uitlaat gassen de turbo blijven op spoelen, dit stopt alleen als je het gas los laat
              boostcreep zie je als je turbo zwaar vervuilt is en de geometrie niet soepel meer werkt.

              Komt dit dan door minder tegen druk?
              door dat je minder tesgen druk hebt is de ΔP hoger waar door dat de turbo mogelijk boven zijn efficentie uit komt. dus slecht gaat presteren (wel druk geen massa flow) door warmte ontwikkeling. warme lucht bezit namelijk minder massa dan koudere lucht.

              Wat de computer laat ziet is dat hij zijn best goed, de druk te regelen. dit lukt hem blijkbaar niet, of tewijl de gegevens die in de ecu zitten wijken te veel af van de waarheid
              de regeling hier achter is een PID regeling, die werkt met een input uit een table als die teveel verschilt van de werkelijkheid is een PID te traag.

              het alleen verlagen van de turbodruk levert niet veel op, (mss moet je juist de druk verhogen om in de buurt van je vgt te komen) <– ook niet wenselijk
              aangezien dat de regeling van je vgt niet lekker verloopt.

              maak je actuator rod maar eens langer, doe dit wel met verstand en blijf weten hoeveel je gedaan hebt. (mss opschrijven)

              heb je mss log files ?

              In reactie op: Chiptuning en dergelijke #18315084
              smurmex
              Deelnemer
                Lid sinds:
                23 May 2016

                zeker is de roetfilter verwijderbaar, echter zou je wel je auto moeten (laten) chippen.
                het beste is de cartirge te verwijderen en de roetfilter opnieuw dicht te lassen
                dan moet de regeneratie uit geschakelt worden anders kan het soms wat rokerig worden.

                overigens is het niet helemaal legaal om je roetfilter leeg te halen, je moet hier voor even op je kenteken kijken of hij daar op staat.
                in sommige gevallen zit er wel een roetfilter op maar staat het niet op kenteken papier vermeld, in dat geval heb je geen problemen

                een “goed” verwijderden roetfilter kunnen ze niet testen.

                wel goed het chippen goed gebeuren, geen half werk dus, de turbo zal meer druk kunnen leveren opdat er minder tegen druk is.
                dit moet gecompenseerd worden

                verder zal de auto beter en soepeler lopen tot aan de red line

                smurmex
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  23 May 2016

                  mij zeg de kromme dat het beestje bij 3000 tot 3500 teweinig lucht krijgt…

                  een log je van de boost en maf sensor zou waarschijnlijk duidelijkheid bieden.

                  zoals Wim-V6 zegt kan dat aan de vgt kunnen liggen

                  ik denk dat hij een flinke overboost klijgt waardoor dat de turbo in surge komt
                  aan gezien de TP zijn roetfilter heeft laten verwijderen denk ik dat het boeltje te veel spoelt

                  in dit geval zou je de ecu kunnen herschrijven

                  of het stangetje van de actuator die aan turbo zit, een kwart of halve slaag langer te maken, hier door gaat de turbo minder zijn best doen.

                  In reactie op: auto piept bij intrappen gaspedaal #18320043
                  smurmex
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    23 May 2016

                    beetje wd40 op het scharnier van het gaspedaal spuiten :wors

                    In reactie op: Chiptuning en dergelijke #18315081
                    smurmex
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      23 May 2016

                      dat klopt niet alle ecu’s zijn gekraakt, daar hebben ze dan weer power boxen uit gevonden

                      maar voor je zegt een power box zet de erg niet dicht, dat klopt dat doet hij niet

                      In reactie op: Chiptuning en dergelijke #18315079
                      smurmex
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        23 May 2016

                        gewoon doen…

                        je auto zoals hij hoort te zijn….

                        swirl flaps weg laten schrijven
                        erg dicht, afdoppen niet nodig
                        persoonlijk zou ik ook de throtle body laten uitschakkelen. (diesel auto natuurlijk)

                        en als je je auto echt een plezier wilt doen laat je gelijk de roetfilter er uit halen

                        koste ongeveer 250 chippu 250 roetfilter verwijderen. bammm…

                        In reactie op: Astra H Inlaat probleem #18315771
                        smurmex
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          23 May 2016

                          The easyway.
                          Voor vervanging van de sensor zou ik een zenerdiode gebruiken bv. bav20
                          Dan zou je de sensor gewoon kunnen verwijderen.

                          The hardway(my way)
                          Mijn voorkeur blijft wel om even in de software te duiken en gewoon de error codes uit te schakelen.

                          grz.

                          In reactie op: Navi 900 Astra J doet niks help! #18319297
                          smurmex
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            23 May 2016

                            al een update geprobeerd te vinden. LET OP JE VERSIE er zijn verschillende navi 900’s

                            of een andere theme, het schijnt dat daar de firmware gelijk mee in geflashed wordt.

                            na de flash zou de hardware zich opnieuw moeten initialiseren.
                            mss dat dat het probleem oplost

                            ik heb zelf geen navi900, dus weet niet of je kan updaten met de problemen die je nu hebt

                            zover ik gelezen heb moet je updaten via een usb stick.
                            waarschijnlijk zijn op het forum lieden zie hier meer ervaring mee hebben

                            succes

                            smurmex
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              23 May 2016

                              zijn er tekeningen van hoe de auto in elkaar zit?

                              ik heb de opvoerpomp er wel een uit gehad, maar had toen de mogelijkheid niet om een halve tank diesel af te tappen.

                              waar zuigt die opvoerpomp DOOR aan, is dat een soort filter zak?

                              smurmex
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                23 May 2016

                                de roet filter heb ik een forced regeneratie laten doen.
                                de druk verschillen zijn minimaal voor en na dpf

                                opcom geeft geen foutmeldingen omtrend brandstof systeem.

                                het “gasklep huis” schoon gemaakt, wat een troep is dat zeg.

                                wat heb ik nog meer aan gepast.
                                egr is uitgeschakeld in de software.

                                diverse mappen oa. turbo en brandstof en torque mappen zijn gekopieerd van een oem 120pk (de mijn was 100pk).

                                todo:
                                roetfilter vervangen voor buis, of open slijpen en cartridge verwijderen
                                gasklep huis verwijderen
                                turbo druk omhoog
                                en meer diesel….

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)