Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
probleem opgelost…. bij opnieuw schoonmaken inlaat, kwam er een scheurtje in een turboslang te voorschijn…..wel getelde kosten: 15,– voor een nieuwe slang….hij rijdt dus weer! ( en zonder rookpluimen!) :thumb
ik voel me weer de king: te rijk!!! :worsOpel17 bedankt voor je antwoord.
gister op de 300.000 gezet…..foto is alleen niet zo mooi geworden als gelukt :(
dagteller op 999,9
km teller op 299.999 beetje schokkerig helaas in beeld
daarom ook gelukte foto van 1000km en 300.000 op de teller……
okee; top wim-v6! dat is info waar ik wat aan heb!! :thumb
ik ga dus de bruine nemen, dan heb ik ook meteen een constante voor opname’s etc. als mijn blik ergens geparkeerd staat!!!!!
zal als e.e.a. operationeel is een paar avonturen tijdens de ritjes posten….en idd; de benaming “wimpedia” of ultimate “forumvraagbaak” zou niet misstaan! :wors
Seth, vraag/extra info;,aan het binnenlampje bij de voorruit, zit de rood witte en de grijze.
vanaf de splitsing/plug (waar de 3 draden inzitten)loopt verder een dunne platte “computer”kabel met een “geprinte?” Bedrading, naar de binnenverlichting van boven de achterbank.
Welke moet(en) het worden?ojee… gaat me niet zomaar lukken dus….. :shock: bij de binnenverlichting is GEEN rood draad!
een bruine
een grijze
een rood/wittewelke moet ik nu hebben??
ik heb helaas geen multimeter…..( en weet ook niet hoe zo’n ding werkt :oops: )Dank, daar heb ik wat aan! :thumb
overigens ik moet er wel een sigarettenplug “inbouwen” oid, gezien de dod ls430w op 5! Volt werkt en de originele plug dus een “omvormer”is!
maar dat gaat wel lukken….
:worsOkee, het is geen vd geworden, na alle problemen met de software die er zijn, is het een dod ls430w…..
komt de vraag, waar haal ik de “continustroom” vandaan?
astra g station overigens…nu heb je de verlichting bij de spiegel, is daar continu stroom op? Of moet dat onder uit het dashboard vandaan komen?(zekeringkastje)??
Gaarne advies/how to…..
bij voorbaat dank alvast!Stond mijn astra G in sept 2013 nog op 266.666 km, vorige week de mooie stand 292292km
voor eind juli zal de 300.000 bereikt zijn….ben benieuwd hoe ver ik ga komen. :afroRemblokken achter willen vervangen aan mijn astra g 2.0 ydth….blijkt de mijne weer eens byzonder te zijn…..ondanks kenteken en serie nummer, de verkeerde blokken geleverd gekregen….dinsdag maar omruilen dus…..
mijn astra is byzonder, blijkbaar samengebouwd uit “restanten” die ze nog in de stelling hadden
sommige delen uit pre 2000, sommige uit 2002 en delen uit 2004….
de historie is bekend, hij heeft nooit schade gehad o.i.d. behalve dan blikschade sinds ik er mee rijdt….maar…geen gekke kosten behalve regulier onderhoud…..293000 staat hij nu op… :worsEven de zoek functie gebruiken….maar in een eerder topic is al geschreven dat de dieselversie NIET afgedopt kan worden(helaas).
Je zou kunnen besluiten om het hele inlaatsysteem eens te demonteren en goed te reinigen….in de how to’s staat een handleiding ervoor! Resultaat is er echt naar!….
andere mogelijkheid>ritje duitsland en daar eens goed stoom afblazen! Speciaal voor die rit 2%benzine op een volle tank toevoegen voor hogere verbrandingstemperatuur, dat zou ook kunnen helpen….veel succes…Andere vraag, in hoeverre is een dth te chippen? En heeft dat nog nut 290000 op de teller?
N.a.v. mijn topic, sinds kort ook op flitsservice forum….hebben ze ook topics over dashcams.
wat filmpjes etc over de vd9500h gezien….
is niet goedkoop, maar die gaat het worden…. ;)Y2.0 dth : iedere 15000km olie (10w40 kroon) en oliefilter, 30.000 ook brandstoffilter
iedere 60.000km inlaat demontage/schoonhakken.Staat nu op 286.000 en snort als een zonnetje!
gister naar ass geweest….en nu een stuk armer :cry demostoel gekocht, die wordt 2e week januari erin gezet….maarja, ieder nadeel heeft zijn voordeel…..moet nu toch wel echt nog behoorlijk km’s extra maken in mijn opel king:
bedankt voor adviezen….zal idd een extra kabelboompje meenemen voor het later terug bouwen van de originele stoel, zit inderdaad een luchtzak in de stoel….kunnen ze die “aanpassen” ipv ergens anders.
vraag; ik ga in januari “even”naar england met mijn astra G, hoe kun je de koplampen simpel “omstellen”tegen het verblinden van de tegenliggers….en, is er ergens een “omreken”staatje voor km naar mph?? of, welk getal moet ik aan houden…..( zit niet zo te wachten op fanmail vanuit leeuwarden o.i.d. :puke )
firezi; dus naar de sloop of een demontage bedrijf…..en daar een compleet nieuwe(gebruikte) schakelaar organiseren…..als je daar bent, vragen hoe te demonteren (of mag je zelf demonteren) en monteren..
opel gebruikt veel torx!!!!, dus koop zo’n setje….Maik70, ik had er last van als ik de auto startte….astra g van y2.0 dth .
Andere accu erin,( hij startte al slecht ook, en ivm koude weer…..)
Daarna geen last meer van gehad……Dus kijk de conditie van je accu na…..
Iemand nog een antwoord op mijn stoel vraag??
Vraag, met nu 272000 km is mijn bestuurders stoel uitgezakt etc.
Astra G station njoy 2004
Kan ik een jongere stoel van bijvoorbeeld een astra h er zomaar in plaatsen, of moet het ondervragen aangepast worden?
Past een stoel van andere modellen als signum ????Weet je dat zeker?? ?….volgens mij mocht het niet……maar als ze bij jou zo door de keuring komen………nu schijnen ze wel veel feller als remlichten….
Astra h……ze verblinden behoorlijk als je er kort opzit …….en dus nemen ze vrij snel afstand…..rijdt zelf nooit echt langzaam, gemiddeld 20 km/h plus……maar houdt zelf wel remafstand …..iets wat ik ook van een ander wens…..
Ivanos , zonder hard remmen, (rook van de banden af, ondanks abs ) had er een krantenbericht gestaan over een plat gereden k*tp**l………
Loopt die klojo nog moeilijk te doen ook….en dat.terwijl hij achter een vrachtwagen vandaan, achteruit zomaar de weg op loopt……Nu wil ik dus zo,n camera monteren, dat als er weer zoiets gebeurd, ik kan bewijzen dat ik er niets aan kon doen…..
En bij ” hufter ” rijgedrag, zo,n filmpje mailen naar de politie, zodat de wegparaat, er op aangesproken kan worden….
Vooral kleven is zoiets…..
Maar, de vraag is hoe, welke en kwaliteit….Net de astra g opgehaald van apk , zonder gekkkigheid weer goedgekeurd …..2e mistlampje weer gemonteerd…..werkt uitstekend tegen klevers ….nemen altijd meteen weer afstand…. :angel
Rienk, motor warm rijden, en dan in 3e versnelling op toeren zetten, zodat hij echt schoonbrand…..
Zeg 3500 of hoger rpm en langer als op15minuten….
Eventueel eerst systeem reiniger in de tank in de beurt voor je dit doet…..maximaal 3% benzine op een volle tank…..dit gooit de verbrandingstemperatuur omhoog, waardoor je blok schoonbrandt….Zo heb ik het gedaan de laatste keer dat mijn 2.0 dth rookte…..
-
AuteurBerichten