bestuurders stoel vervangen

Forumindex Forums Modellen Astra bestuurders stoel vervangen

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17262592
    slopelrijder
      Lid sinds:
      3 April 2011

      Heren (en dames ), vraag, ik wil (moet ivm versleten stoel 280.000km) een andere bestuurdersstoel in mijn astra G 2.0dth njoy 2004, plaatsen.
      het zal waarschijnlijk een (tweedehands) ass o.i.d. worden gezien ik tegenwoordig redelijk veel en lang in de auto zit.
      waar moet ik op letten ivm airbags etc bij het overzetten?
      ik weet dat je de slede, s kan/moet inwisselen als ze uit een ander blik komen als opel….

      #18199719
      theunm
        Lid sinds:
        29 June 2004

        is goed te doen
        stoel naar voren de rail zit met 2 bouten vast.

        weet niet hoelang je bent maar er staat hier nog een stoel voor iemand van ca 190cm en ca 100 kg (die ik wel kwijt wil )

        tip ga even langs de sloop voor een airbag kabel van een andere stoel en laat hier een weerstand op solderen.
        dan kun je de auto ook makkelijk weer terug bouwen

        in de g waar ik mee gereden heb zat geen airbag maar dat zegt niet alles

        stoelframe voor astra g en h zijn gelijk

        #18199720
        TWA
        Deelnemer
          Lid sinds:
          17 June 2010

          Als je wel een luchtzak hebt, de accupool loshalen voordat je gaat beginnen. Het kan altijd gebeuren dat je een reset moet uitvoeren via dealer/opcom. Torx 45 dacht ik zo. idd stoel naar voren en dan aan de achterkant van de stoelrails komen de 2 Torx schroeven tevoorschijn. Wel juiste Torx gebruiken en je ratel er recht op zetten, wil veel voorkomen dat je de bout stuk draait en uitboren is ook kl*te werk :vertag

          #18199721
          ricksmits
          Deelnemer
            Lid sinds:
            28 June 2013

            En als je nieuwe nodig het moet je ze per 10 kopen! haha dus mocht je er nog nodig hebben :wtf heb er nog 8

            #18199722
            slopelrijder
              Lid sinds:
              3 April 2011

              gister naar ass geweest….en nu een stuk armer :cry demostoel gekocht, die wordt 2e week januari erin gezet….maarja, ieder nadeel heeft zijn voordeel…..moet nu toch wel echt nog behoorlijk km’s extra maken in mijn opel king:

              bedankt voor adviezen….zal idd een extra kabelboompje meenemen voor het later terug bouwen van de originele stoel, zit inderdaad een luchtzak in de stoel….kunnen ze die “aanpassen” ipv ergens anders.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.