zwarte rook en uitlees code 0234 ( turbo boost )

Forumindex Forums Techniek Airco, lpg en diesel-vragen zwarte rook en uitlees code 0234 ( turbo boost )

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17268336
    slopelrijder
      Lid sinds:
      3 April 2011

      mijn opel (astra G 2.0 dth automaat 2004 station met 310.000 op de teller) schiet in de noodloop bij het wat steviger gas geven
      hij rookt zodra je gas geeft of, zodra hij moet gaan “werken”

      staat hij in noodloop, en zet je de motor af en weer aan, dan is de noodloop er “weer af” tot je weer effe te snel teveel gas geeft.
      voor “mijn gevoel” houdt hij ook in bij bepaalde toerentallen en gaat dan ook roken. btw zwarte rook!

      de code die bij uitlezen gegeven wordt, is 0234, en dat schijnt? te maken te hebben met de turbodruk/boost.

      laatste keer dat de inlaat schoongemaakt is geweest is circa 50.000 km terug ( dus inlaat etc. eraf en roet krabben etc)

      wat kan het nog meer zijn als een “verstopte” inlaat? en wat zal dat gaan kosten?

      #18255178
      slopelrijder
        Lid sinds:
        3 April 2011

        probleem opgelost…. bij opnieuw schoonmaken inlaat, kwam er een scheurtje in een turboslang te voorschijn…..wel getelde kosten: 15,– voor een nieuwe slang….hij rijdt dus weer! ( en zonder rookpluimen!) :thumb
        ik voel me weer de king: te rijk!!! :wors

        #18255179
        baboe
        Deelnemer
          Lid sinds:
          13 August 2007

          netjes dat het is opgelost

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.