Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik zou bijna zeggen dat deze spoiler niet voor dit model auto is. Zeker weten dat ze je niet die van een coupe of zo hebben gestuurd?
Winterbanden heeft maar een beetje met sneeuw te maken. Voornamelijk de hardheid van de band is anders. Zomerbanden zijn te hard in de winter waardoor ze grip verliezen. Winterbanden zijn van een zachter materiaal gemaakt, waardoor ze bij lagere temperaturen goed zijn. Profiel is uiteraard ook anders, waardoor deze in sneeuw meer grip heeft.
Winterband in zomer: +- 50% langere remweg en profiel zie je slijten.
Zomerband in de winter: +-50% langere remweg(als je pech hebt nog meer), slijt wel minder dan(band is harder dan normaal).Omslagpunt ligt bij ongeveer 6graden. Boven 6 graden moet je zomerband gebruiken en eronder winterband(ideale situatie).
Ik zie de laatste tijd veel mensen voorbijkomen die winterbanden erop leggen, echter doen velen het verkeerd.
Winterbanden moet je in principe op stalen velgen leggen, ook al ziet het minder mooi uit. Lichtmetalen velgen breken sneller als je een glijder maakt, stalen vervormen alleen. Hierin is staal dus veiliger.
Ook zie ik dat veel mensen brede winterbanden kiezen, terwijl smallere veiliger zijn. De band duwt zich dan vaster op de weg=meer grip.
Deze 2 zaken zijn natuurkundig ook nog uit te leggen, maar ik hoop dat dit te begrijpen is ;).Hij bestaat wel. Ik heb er een van 15000 pagina’s in het duits, daar staat z20let-opc apart in.
klinkt elektrisch.
ik zou de kabelboom bekijken en alles verwijderen wat niet origineel is. Opel heeft alles handig met kleurcodes en volgens mij komen deze ook maar 1x voor(dikte+kleur), dus stukken verwijderen en weer kleur op kleur verbinden als nodig.ik zou linksdraaiende tap en linksdraaiende boor dan even halen. Lijkt me de beste manier.
Eventueel is de linksdraaiende boor dan voldoende. als deze even klemt en een ruk geeft, komt de bout misschien al los.
En anders de linksdraaiende tap erin en daarmee proberen.
Overigens is dit beter te doen met warme motor(komen bouten vaker iets losser te zitten).spruitstuk lijkt me ok. Ik zou het volgende doen:
-spruitstuk er eens afhalen
-gaatje boren in de afgebroken bout(klein)
-met linksdraaiende tap de bout eruit draaien
-nieuwe pakking en bout en weer monteren(evt kun je nu dan ook je spruitstuk vervangen, als je dat wilt).Dit lijkt me de enige juiste manier.
Wat betreft de aandrijfas, als je zeker weet dat hij goed is zou ik de hoes vervangen. Ik heb diverse van de sloop gehad die binnen 3-4maanden gingen bonken, de hoezen zagen er wel mooi uit :???:
ik heb er nog geen, ik rijd nu met dat irritante lampje.
Maar ik wil er een maken. Dat wil ik meteen goed doen, dus incl die stekker.Weet je toevallig merk stekker dat erop zit? Of iets meer informatie over de stekker?
hoi joey, kijk even hier:
viewtopic.php?f=9&t=154804&p=1998143&hilit=keuze+schakelaar#p1998143Ah ok bedankt.
Nu even stoute schoenen aantrekken :D
Heb je toevallig morgen zin/tijd om de foto te sturen van de printplaat?kan ook dan defecte abs-unit zijn. Geeft hetzelfde gevoel als die inspringt.
2 van die draden moeten aan het kastje rechtsvoor, bij de passagier achter een kapje, of niet?
Is trouwens het eerste wat ik altijd doe als ik iets van electronica bestel, foto maken van de printplaat :P
Kan altijd van pas komen.Sensor moet volgens mij gereset worden, omdat hij nu geregistreerd heeft dat er 2 moesten afgaan en natuurlijk het signaal af heeft gegeven dat ze af moesten gaan.
Dus of resetten of op de sloop een goede pakken en omprikken(let dan wel op dat je een pakt waar evenveel airbags in zaten, anders krijg je het niet werkend).Als het alleen bij remmen is moet je beginnen bij: abs-unit, defect lager (LV of RV), remschijven.
Die dingen zou ik het eerst bekijken. Heeft hij het remmend in bochten erger? Zoja, welke bocht is het dan erger?heb je toevallig al een foto? Dan probeer ik eens de printplaat te maken met de juiste componenten aangegeven.
Zijn 2-3draden die je moet aansluiten geloof ik, of niet?heeft iemand een schema van deze module?
Ik zou hem graag zelf willen solderen. Lijkt me dat het niet moeilijk kan zijn.en gaat dat niet na een tijdje weg?
Zoniet, dan is het niet meer alleen esthetisch en moet je ze inderdaad ook voor apk repareren.22 oktober 2013 om 14:29 In reactie op: Boordcomputer Astra GSI in Astra F Cabriolet kan dat? #18181669Geen sensor nodig, alleen boordcomputer met kabel(stekker is iets anders) en de hendel met kabel+stekker.
Kijk even hier, als je duits goed is, complete handleiding:
http://www.astrasite.de/mid-nachrusten/#” onclick=”window.open(this.href);return false;Ja inderdaad, dat had ik dus. Hele rechterkant is bij mij voorscherm, deur en achterscherm. De eerste 2 zijn simpel van een sloopauto te pakken, de laatste natuurlijk niet. We moeten even de foto’s afwachten ;)
Ik moet eerlijk zijn dat het dan ook over jouw reacties gaat. De mensen hier willen helpen en geven aan dat de nieuwe MID meer functies heeft en geen pixelverlies. Dan lijkt het alsof je je zorgen maakt dat je auto dan niet volledig origineel is en daar komen dan uiteraard de reacties op van wat er allemaal niet origineel is.
Allemaal begrijpelijk(reacties van iedereen), echter ik denk dat hier wat miscommunicatie op is getreden. Ik denk niet dat het de bedoeling was om je auto af te kraken, maar dat vatte je wel zo op. En dan komen jouw reacties erg geïrriteerd over, terwijl mensen het in principe goed bedoelden.
Als je het wilt proberen te verhelpen zou ik de lampen aan zetten totdat alle vocht is verdampt. Daarna de lampjes eruit zodat de vochtige lucht eruit kan en de randen van de lamp kitten.
Maar zoals gezegd het is puur esthetisch, voor ome agent of apk mag het.
ja die achterkant rechts moet bekeken worden, weet natuurlijk niet hoe groot de schade is en waar die precies zit.
Aangezien de deuren bij een 3drs erg lang zijn kan het zijn dat 80-90% van de schade op deze manier al weg is. En reken maar dat een deur netjes maken 300-400euro kost incl spuiten(metallic lak).
Opel verzinkt alles, dat is bij deze dan niet goed gebeurd. Dan zou ik een deur pakken waar dat wel goed bij gebeurd is, anders komt het zo terug.Ok, snap niet waarom er zo gereageerd wordt hier, maar goed…
Reparatie 120euro excl verzenden:
http://www.kfzpix.de/fla/opel.php” onclick=”window.open(this.href);return false;Nieuw circa 800euro bij de dealer.
Ik zou kijken voor een deur op de sloop in de juiste kleur, zal denk ik een paar honderd euro goedkoper zijn.
koplampen mogen vochtig van binnen zijn, het vocht zou weg moeten trekken als de lampen aan staan. Dat is wat een apk-keurmeester mij heeft verteld.
dus ik zou vaker met de lampen aan rijden :P -
AuteurBerichten