Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Is het al duidelijk wat er aan de hand was??
Ik heb mijn vivaro omgebouwd naar LED lampen.
Hebben de zelfde kleur maar een veel mooier lichtbeeld.
Heb voorheen xenon er in gehad maar dat werkt niet goed met de originele lamphouders veel te veel strooilicht.
Met deze LED lampen werkte het super, op de keuring kreeg ik er complimenten over.
Wel een cansel module voor de Canbus er bij nodig gehad….
lampen heb ik gekocht bij GMTunningparts…..
Was installatie is niet meer verplicht overigens.
Hey Opeltje 17
Bedankt voor jou reactie.
Er zit dus nergens een borging die los moet?
Gewoon recht er af trekken……Thanks ik ga het proberen.
Ben een beetje bang het kunststof in het schakelmechanisme te beschadigen.
Normaal met een lijmklem op de cilinder en dan terug draaien met b.v. een waterpomp tang, zorg wel dat je de wand van de cilinder niet beschadigt.
Hij is afgeleverd met gas maar of het af fabriek is weet ik niet.
Ik heb wel gegevens dat er een gas kop op zit vanaf de levering.
Ik heb niet veel ervaring met G3 installaties, b.v. er zit een gas filter in de voedingsslag naar de gas verdeling/kleppen.
Ik heb geen idee wanneer die voor het laatst vervangen is, ik heb er in het onderhoudsboekje niks van kunnen vinden, iemand enig idee bij welke kilometerstand deze vervangen moet worden en of je dit zelf kan doen?Eventueel verder onderhoud aan de installatie??
gr ronald
Klepspeling is 8.000 km geleden gecontroleerd en toen was hij helemaal goed.
Heb vanmorgen de auto langer op benzine laten lopen en toen pas op gas overgeschakeld.
heb het idee dat hij wel wat moeite had met overschakelen maar ging niet echt slecht lopen maar hielt wel wat ik een 500m daarna geen probleem meer gehad.
Verder de hele dag de auto gebruikt en dan loopt hij echt als een zonnetje. En met genoeg vermogen.
Als ik dit zo bekijk heeft het te maken met de buiten temperatuur en het beginnen te rijden op gas.
groet Ronald
Het vreemde is dat het starten helemaal niet het probleem is.
Hij start echt super draaien en meteen aanslaan.
Hij loopt ook goed tot het moment dat hij overschakelt naar gas, of als ik continu op benzine rij ook na ongeveer het zelfde moment gaat hij moeilijk doen.
Nu denk ik dat dit het moment is dat de motor overschakelt naar het uitlezen van zijn sensoren.
Volgens de dealer start hij in een vast programma tot hij iets op temperatuur komt.
Daarna gaat hij de sensoren b.v. in de uitlaat en inlaat uitlezen en regelen.
Dit is denk ik ook het moment dat de auto overschakelt naar Gas. maar op benzine doet hij het ook alleen wat minder.
Het lijkt er op dat de sensoren dan nog niet op temperatuur zijn en ze dus geen goede meting doen.Dit zou ook in het plaatje passen want als er eenmaal mee gereden is blijft hij het ook goed doen de rest van de dag.
Als je enkele keren een stukje rijd gaat ook het motosstoringslampje weer uit.Ik verdenk zelf de lucht massa meter omdat hier ook de temperatuur van de inkomende lucht gemeten, als de buiten temperatuur boven de 7 graden is als ik start heeft hij er geen last van.
LMM kost toch 60 euro dus graag jullie mening of het vervangen de moeite waard is om te proberen.
Alvast bedankt voor jullie mening.
Ronald
Wat ik exact moet meten / uitlezen met de LMM (welke waardes) weet ik niet.
Wel weet ik dat de temperatuur die hij meet van de ingenomen lucht niet klopt.De gemeten waarde was 15 graden maar het was iets van 4 of 5 graden.
vanmorgen was het op de temp meter 8,5 graden en heeft hij er geen last van gehad.
Hij doet het alleen als de buiten temperatuur onder de 7 graden komt.
vandaar dat ik denk aan een foutieve meting van de ingenomen lucht.
Maar heb geen idee of dit kan kloppenDe waarde op sensor 2 schommel wel wat maar dan krijg ik verder geen fout meldingen.
kan ook een foute meting zijn….Klopt het dat lambda sondes met 160,000 km vervangen moeten worden??
Je bedoelt denk ik dat fout 2 ook een defecte injector kan zijn??
Ik heb idd gelezen dat deze motor niet echt een wonder is op gas.
Wel is hij uitgevoerd af fabriek met een speciale gas kop wat wel beter zou zijn.Maar goed ik heb hem nu een maal.
benzine rijden is geen optie gezien het aantal kilometers dat ik rij.Ik wil inderdaad nog eens gaan rijden met de laptop aan de auto maar daar moet ik eerst de tijd voor vinden en iemand die dan wil rijden.
Maar dan komt er wel uit misschien wat er gebeurt.katalysator heb ik ook aan gedacht maar dat verklaart niet waarom hij het de rest van de dag goed doet. en waarom hij temperatuur gevoelig is.
Als de auto op gas overschakelt zal de koelvloeistof temperatuur nog niet op aan het lopen zijn, vandaar mijn vraag of iemand weet wat bepaalt wanneer de auto overschakelt
Het is idd een idee de compressie te meten voor de kleppen, klep speling heb ik 3 weken geleden gecontroleerd maar die was okee.
Als je de lambdasonde loshaalt kun je het verwarmingselementje meten tussen de witte draden alleen ik weet niet welke weerstand ik moet meten, ik vermoed rond de 5 ohm.
De spanning op de 1e sonde moet variëren en de 2e moet constant zijn. dit is hij niet maar wat is de oorzaak.
Ik heb op verschillende plaatsen gelezen dat ook de LLM een oorzaak zou kunnen zijn,iemand enig idee?
Zou een defecte/slechte bobine ook een oorzaak kunnen zijn bij probleem 1 (ik vermoed van niet maar gezien de temperatuur gevoeligheid misschien weer wel).
Ben benieuwd naar jullie mening.
Alvast bedankt ronald
Weet je zeker dat het van de voorremmen af komt?
De zafira heeft net als veel opels last van slecht schuivende stift geleiders bij de rem klauwen.Heb je deze bij het vervangen van de schijven en blokken weer goed zuiver gemaakt en opnieuw gesmeerd?
Meestal is dat het probleem/
Ik heb het zelfde blok in mijn zafira uit 2007 en heb bij de beurt een flush gedaan wat geresulteerd heeft in betere prestaties van de motor en veel minder olie verbruik.
Heb de auto 3 maanden er voor gekocht en bij de garage heeft hij een tijdje stil gestaan.Mijn conclusie was dat mijn blok het zeker goed gedaan heeft de flush, heb het bij mijn astra die ik hiervoor had ook gedaan bij 330.000 km op LPG en heeft het zelfde resultaat gehad toen.
Bedenk wel dat je ook vuil verwijdert wat olie lekkage tot gevolg kan hebben omdat het vuil nu dit tegenhoud.
Ik gebruik altijd 5W30 in mijn zafia op LPG.
Ik ben wel benieuwd naar de uitkomst van dit verhaal…..
Willem weet jij welke ohmse waarde je moet meten bij de lambdasonde op het verwarmings element (2 witte draden)??
Als ik op benzine blijf rijden is het wel minder, hij heeft duidelijk wat meer problemen met gas als hij koud is.
Als hij warm is en opnieuw gestart rijt hij super op gas.Op verzoek de link naar de site waar ik de H.O.D (B) lampen gehaald heb.
Ik heb ze in mijn mistlampjes ook zitten en in het groot licht.
Werkt super.
Voor 6000K moet je de “gewone”witte uitvoering hebben.
http://www.navaudio.nl/products/Xenon-look-H.O.D-lampen-in-diverse-kleuren.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
suc6
Hoi.
Ik rij nu bijna 1 jaar met xenon in mijn zafira B en ik zou niet anders meer willen.
Gewone xenon is goed omdat het strooilicht al afgevangen wordt.Inbouwen in mogelijk met de standaard lamphouder plaatjes, de rubber tule even er doorheen halen en je hoeft verder niks aan te passen.
Ik heb mijn setje gekocht bij NAVaudio. Niet duur en werkt perfect.
Ik heb na 8 maanden ergeren toch ook maar de T10 lampjes vervangen voor led’s met 6000K kleur, vond het geen gezicht die gele vlek als de xenon aan staat.
Heb toen oom maar meteen H.O.B. lampen voor mijn grootlicht en mistlampen gekocht.
Werkt ook super zit xenon gas is maar geen ballast.
Is vooral voor het grootlicht fijn omdat je nu ook kunt seinen met je lampen.
H.O.B. is ook in 6000K te krijgen en geeft ongeveer 1,5 x het licht van de halogeenlamp. -
AuteurBerichten