Terugstellen achterste remcylinder?????

Forumindex Forums Techniek Banden, remmen en onderstel Terugstellen achterste remcylinder?????

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18390287
    robert1701
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 November 2005

      HELP!

      Daarnet begon een remblok te krijsen achteraan rechts bij mijn Zafira-A.

      Normaal geen probleem. Ik heb nieuwe schijf en blokken liggen, maar…

      Ik krijg de remcylinder niet teruggesteld. Ik heb niet zo’n speciaal gereedschap, maar ik denk dat dat niet veel zou helpen. Er zit natuurlijk het systeem van de handrem bij in en zelf als ik de remcylinder draai, wilt hij niet naar binnen, want de draadspindel blijft stil staan en draait niet in het handremsysteem.

      Hoe krijg ik de cylinder nu eindelijk terug naar binnen!IMG_20200920_154543505

      #18390393
      sky-rider
      Deelnemer
        Lid sinds:
        11 May 2011

        Normaal met een lijmklem op de cilinder en dan terug draaien met b.v. een waterpomp tang, zorg wel dat je de wand van de cilinder niet beschadigt.

         

        #18390488
        robert1701
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 November 2005

          Ik had al geprobeerd met een lijmtang, maar de druk was te groot zodat de spindel begon mee te draaien ipv in te draaien.

          Ik heb dan met een hefboompje lichtjes tegen de zuiger geduwd terwijl ik er met een tang aan draaide en toen ging hij uiteindelijk naar binnen.

          Dit is de eerste wagen die ik heb met zo’n handremsysteem. Ik zal dan maar zo’n remmen terugstelgereedschap kopen. Zo’n “Remzuiger terugstelset universeel 22-delig” in een koffertje kost op moment van dit schrijven toch maar een €25,99 met gratis verzending.

          8718475816164_a_en_sq250

           

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.