Zafira B Met vreemd probleem.

Forumindex Forums Techniek 1,8 liter motoren Zafira B Met vreemd probleem.

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17262352
    sky-rider
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 May 2011

      Hoi Beste mensen.

      Ik heb een Zafira B uit 2007 met een 18EXR motor op LPG.

      Nu heb ik het vreemde probleem dat de auto als hij koud is goed start en ook goed rijt.
      Echter als hij overschakelt naar LPG gaat hij moeilijk doen als ik moet stoppen voor een verkeerslicht kan hij zelfs uitvallen. Ook gaat hij inhouden etc. Hij gaat meestal in noodloop. Ook het motor storings lampje gaat dan aan.

      Als ik b.v. 5 km gereden heb en hem uitzet en na een minuut of zo weer start loopt hij als een zonnetje en heeft hij het probleem niet.
      Hij rijt dan super en heeft vermogen genoeg. Als ik hem dan 2 of 3 keer start en wat rij gaat het motorstoringslampje weer uit.

      Pas als hij weer helemaal is afgekoelt krijgt hij dat probleem weer.

      Nu heb ik via het intrappen van gas en rem de codes uitgelezen.

      Kan ie,mand mij vertellen wat ze betekenen??

      ECN
      001463
      017012
      04205A
      030401
      030104
      013004
      013504

      Het is een heel lijstje.

      Ik heb zelf al bedacht dat het een probleem kan zijn met het verwarmings element bij de lambdasonde.
      ik deze van de voorste sonde gemeten en meet in koude toestand 5 Ohm en in warme toestand bijna 10 Ohm.
      Spanning op dat element is accuspanning en er loop ongeveer 800 ma als de motor loopt.

      De achterste heb ik niet gemeten.

      Wie kan mij vertellen dat we codes betekenen en heeft iemand ervaring met deze storing/??

      Alvast Bedankt.

      #18196844
      Dr.Ed
        Lid sinds:
        9 October 2011

        Heb je deze problemen ook als je alleen op benzine gaat rijden?

        #18196845
        sky-rider
        Deelnemer
          Lid sinds:
          11 May 2011

          Als ik op benzine blijf rijden is het wel minder, hij heeft duidelijk wat meer problemen met gas als hij koud is.
          Als hij warm is en opnieuw gestart rijt hij super op gas.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.