Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Laatste update
De dealer wilde niet echt verder met t motorblok (inwendig) repareren. Ze hebben een voorstel gedaan om de auto tegen een andere in te ruilen.
Gekeken naar een 10 mnd jongere vectra station met een 140 pk 1.8 motor.
Daar konden we het niet eens worden over de prijs, ik had in 9 mnd 1/4 van de prijs van mijn vectra afgeschreven en er moest onder de streep dik 3 mille bij, terwijl de auto er een ook nog een stuk minder mooi uitzag.
Toen de vestigingsdirecteur ons er ook nog van betichtte dat we dit deden omdat de auto niet beviel , ben ik weggegaan bij dat gesprek en heb verdere communicatie via de rechtsbijstand laten verlopen.
Dit resulteerde in terugkoop van de vectra door de dealer met een (voor ons redelijk) bedrag in mindering voor de 10 mnd rijden met de auto.We zijn door deze ellende alleen voorlopig even genezen en teleurgesteld in opel (dit was mijn 10e) en hebben besloten om voor de volgende auto ook naar een ander merk te gaan kijken.
Daar zijn we weer,
auto hele week bij de dealer geweest, onderdelen uitgeruild met donorauto (Zafira) , wederom géén resultaat…… Dealer denkt nu dat het in het blok zit en weet niet of dit economisch acceptabel is voor hun…..vanmiddag ophalen en weer afwachten….
Vervangen :
-HD Brandstofpomp
-Drukregelaar
-wervelkleppen
-brandstoffilter
-LMM
-Bobinerail
-Bougies
-lambdasonde
-ketting gecontroleerd
-ECUProbleem is gewoon terug en ook boven de 2500-3000 tpm stottert de auto.
De dealer weet het ook niet meer, heeft een donor auto gevonden en gaat vanaf morgen (9-1-’17) onderdelen wisselen om te kijken wat het zou kunnen zijn…..The story continues…..
De eerstvolgende keer (enkele uren na vorige reaparatie, stonk de auto heel erg naar Bizonkit/schoenmakerslijm…..hierna de auto nog enkele malen gebruikt, ook voor een langere afstand (Almere-Eindhoven v.v.)
Probleem wisselvallig weer terug (lijkt steeds meer/vaker weer terug te zijn)Ik wordt langzaam gek van de auto
Drukregelaar gewisseld, wederom geen resultaat
Hierna LMM en Labdasonde gewisseld, dit lijkt geholpen te hebben, probleem lijkt vooralsnog voor 75-80% weg te zijn
Dealer heeft ergens een (nieuwe) drukregelaar gevonden, wordt vrijdag a.s. gewisseld om te kijken of t de drukregelaar is….
Update …
Ondertussen zijn een maand of 2 geleden de wervelkleppen gereinigd/vervangen, dit werkte niet.
Vanmorgen de brandstofpomp vervangen (zonder drukregelaar) ook dit heeft niet geholpen…
Drukregelaarfabrikant is failliet, en wordt door Opel Nederland alleen geleverd als de auto niet meer loopt, aldus de dealer
De dealer weet het nu ook niet meer. Wil nu waarschijnlijk van een andere 2.2 motor onderdelen gaan verwisselen…..
Bij constant rijden voel je het ook een beetje bij lage (<2500 rpm), wordt afgedaan als "dat zijn de banden/ophanging"
Na een moppermail, wordt de auto na de zomer 2 dagen doorgelicht. Men wilde eerst de banden wisselen, heb ik maar gezegd dat dit het absoluut niet is.
Mijn gevoel zegt dat het iets met de brandstof is ( filter/pomp o.i.d.)Nog even afwachten dus
Het is ook niet zo dat de auto verschrikkelijk bokt en doet, het is alleen een rete irritant gevoel……
Bougies zijn vervangen. Bij doortrekken,zeker boven de 2500 rpm, is het nagenoeg geheel weg.
Vanmorgen weer bij de garage geweest.
Na de LMM en Bobine verwisseld te hebben (en bougies) “de computer” geeft geen fout indicatie en wordt er nu gezegd ,dat het bij de karakteristiek van de auto hoort en er niets aan te doen is…..Dus eerst doet men er iets aan en daarna nogmaals en dan ineens voelen ze het niet en hoort het bij de auto/motortype……vind ik raar
THNX voor alle reacties………….NOT !! :hmmz :sleeping
16 augustus 2010 om 07:25 In reactie op: motorklachten na onderhoud (gr.beurt+distr.riem) Zafira 1.8X #17705295Auto heeft in totaal bijna een week bij de dealer gestaan,toen kwamen ze er achter dat er een (vacuum-)slangetje lek was, Duhuh. Dit hadden ze al gecontroleerd zeiden ze maar na aandringen dat compressie/ zuigerveren en/of electronisch het volgens mij niet zou zijn hebben, ze de slangelarij nogmaals gecontroleerd en Tataaaaaa !! Overigens is het coulant opgelost met de rekening dus dat viel weer mee.
Wat mij betreft topic gesloten.
P.S. door werkzaamheden in buitenland mocht een reactie/oplossing ff duren,sorry hiervoor.
31 juli 2010 om 09:47 In reactie op: motorklachten na onderhoud (gr.beurt+distr.riem) Zafira 1.8X #17705294Laatste nieuws, auto staat nog steeds bij de dealer, compressie is goed. De dealer heeft contact gehad met Opel NL. , die gaven aan iets met vacuum,dit gaan ze nu testen. (idee van electrisch/electronisch wordt nu overboord gegooid). Monteur kwam er achter dat het rempedaal ook erg “strak” stond vandaar ook richting van vacuum.
-offtopic Helaas is het niet gelukt om op tijd (had de auto snel nodig voor m’n werk) een mooie corsa B-TD te vinden. Heb een Arosa SDI gekocht:hmmz. Als ik het echt niet houd ga ik ff rijden in de Zafira,voor het broodnodige OPEL-gevoel:angel.
Allemaal heel erg bedankt voor de adviesen/antwoorden/tips, moet alleen zeggen dat het moeilijk is een B-corsa (1.5 TD)te vinden die een beetje nog in goede staat is en voor een mooie prijs. Maarrrrr misschien deze week……
Ten eerste allemaal heel erg bedankt voor de info:thumbup
Kan/wil er ook nog iemand iets roepen over de voors/tegens van de 1.7 D en de 1.5 TD?
Alvast bedankt,gr marco
Wim dank je wel voor de reactie/hulp maar ik ben een complete nono op het gebied van corsa’s , dus wat bedoel je met de corsa kwaaltjes?
gr marco
Wim dank je wel voor je reactie, het is nog een corsa B
-
AuteurBerichten