motorklachten na onderhoud (gr.beurt+distr.riem) Zafira 1.8X

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) motorklachten na onderhoud (gr.beurt+distr.riem) Zafira 1.8X

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17224080
    skinnie
    Deelnemer
      Lid sinds:
      9 July 2009

      Mijn Zafira heeft een maand geleden een gr.beurt gehad+distr.riem vervangen+APK bij de OPEL dealer.

      500km daarna ging een motormanagment lampje branden. Uit laten lezen = nokkenassensor. Ook begon de auto onregelmatiger stationair te draaien. De dealer heeft de sensor vervangen , lampje weg maar stationair probleem blijft/wordt erger (auto slaat nu ook af en toe af). Dealer heeft Gasklephuis schoongemaakt,bougies vervangen, distr.riem gecontroleerd “op tijd”en “ontsteking gecontroleerd, geen resultaat .

      Nu wil de dealer compressie gaan meten of electrisch systeem gaan doorspitten. Heeft iemand nog een ander idee?

      #17705293
      Cobus
      Deelnemer
        Lid sinds:
        28 February 2010

        Nokkenassensor na het vervangen van de distributieriem komt mij bekend voor.
        Had ik zelf ook last van.
        Maar ik heb de senson zelf hersteld.
        Door de warmte van de motor was de bedrading porreus geworden en ging hij rare dingen doen.
        Bedrading netjes hersteld vanuit de sensor met krimpkous en vervolgens opnieuw afgeharst.
        Heb er nu reeds met zelf herstelde nokkenas sensor reeds 3000Km gereden zonder problemen.
        Maar die van jou is vervangen dus die kan het niet meer wezen.

        Ik heb het vermoeden dat je lucht massa meter het voor gezien houd, dit schijnt niet altijd te lezen zijn als je de Boordcomputer laat uitlezen.
        EGR klep wil ook wel eens vervelend doen, deze kun je reinigen is mij verteld.

        Bovengenoemde zouden deze klachten kunnen veroorzaken.
        Uiteraard ook even alles slangetjes controleren op het aanzuigen van valse lucht.

        #17705294
        skinnie
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 July 2009

          Laatste nieuws, auto staat nog steeds bij de dealer, compressie is goed. De dealer heeft contact gehad met Opel NL. , die gaven aan iets met vacuum,dit gaan ze nu testen. (idee van electrisch/electronisch wordt nu overboord gegooid). Monteur kwam er achter dat het rempedaal ook erg “strak” stond vandaar ook richting van vacuum.

          #17705295
          skinnie
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 July 2009

            Auto heeft in totaal bijna een week bij de dealer gestaan,toen kwamen ze er achter dat er een (vacuum-)slangetje lek was, Duhuh. Dit hadden ze al gecontroleerd zeiden ze maar na aandringen dat compressie/ zuigerveren en/of electronisch het volgens mij niet zou zijn hebben, ze de slangelarij nogmaals gecontroleerd en Tataaaaaa !! Overigens is het coulant opgelost met de rekening dus dat viel weer mee.

            Wat mij betreft topic gesloten.

            P.S. door werkzaamheden in buitenland mocht een reactie/oplossing ff duren,sorry hiervoor.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.