Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
heb net eff de tempomat bekeken en als goed is moet de koppeling’s schakelaar op pin 61 aangesloten worden.
dus ik had een stekker van de sloop gehaald. pin eruit gehaald. die op pin 61 aangesloten, dan direct de draad over de motor kap naar die schakelaar (voor testen) maar helaas niets. volgends OP-COM is de schakelaar altijd “ingedrukt”
ik dacht toen misschien las ik de pin-out verkeert dus andersom gedaan, en toen viel de motor uit zodra je de schakelaar aansluite.
maar dit is nu 1 jaar geleden dat ik dit geprobeert hebt, dus zal het binnenkort nog een keer gaan proberen met wat verse ervaring
ik had toen handmatig een draad aan de koppeling sensor aangesloten en toen handmatig naar de ECU getrokken (dus nog niet via BCM) en dat werkte toen niet.
zal binnenkort nog even een keer kijken nu ik wat meer ervaring hebt met het electra in die auto.gezien de ECU denkt dat de koppelings sensor altijd ingedrukt is. lijkt het me logisch dat ie misschien ergens “aan elkaar aangesloten is” zodat ecu denkt dat het knopje altijd ingedrukt is ofzoiets vreemds.
ben zelf een tijd bezig geweest om cruise in een z14xe corsa c in te bouwen zonder success,
alle bedrading zat er all. zoals voor de pook (4 pins) en koppeling sensor aansluting,
en alles werkt, behalve die koppeling’s sensor,
de ECU denk dat de Koppeling’s sensor altijd ingedrukt is helaas, ik heb met de “tempomat” all geprobeert een kabel handmatig te trekken naar de ECU,
maar ook helaas zelfde probleem met die koppeling sensor,
regelt die schakelaar toevallig ook stuurslot?
ik heb all sinds ik de auto in mijn bezit hebt nooit een werkende stuurslot gehad. dus misschien heeft het met elkaar te maken?
ja ook geen idee waarom die zo laag draait.
als die koud is zit ie wel op de 800 toeren maar als die warm is weer rond de 500 tot 600.
ik heb als goed is IDD die delphi ECU.
was een keer bezig met cruise control erin te zetten maar kreeg de koppeling schakelaar niet herkent erop.
iemand anders heeft mij aangeraden een nieuw gaspedaal te kopen. en te kijken of ik die kan aanpassen.
gezien de C’tjes digitaal gaspedaal hebt zou het mogelijk zijn om met behulp van een schakelaar+een resistor het signaal te manipuleren.
die manier kan ik ook forceren hem rond 1000 toeren te hebben waneer nodig.
maar liever pas ik gewoon de ECU aan of zoiets ervoor. is iet’s meer betrouwbaar dan aan je gaspedaal rommelen.
-
AuteurBerichten