Corsa C z14xe stationair toeren aanpassen.

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa C z14xe stationair toeren aanpassen.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18527499
    SebasKitten
    Deelnemer
      Lid sinds:
      15 January 2023

      Hay goededag!

      heeft er iemand een idee of eventueel een adres voor mij die het stationair toeren kan aanpassen voor een corsa c met z14xe motor?

      hij draait nu heel soepel rond 5 tot 600 toeren. 560 volgens OP-COM. maar ik will dat rond de 900 hebben minimaal.

      ik ga volgende maand een 290A custom dynamo ophalen voor de auto.

      en die wilt heel graag meer dan 500 toeren wilt hebben voor stationair..

      als ik dat niet doet zal hoogwaarschijnelijk de motor iederekeer afslaan als er veel stroom van de dynamo gevraagd word.

       

      ik had all rond gekeken met op-com maar kon niet zo 123 iet’s vinden over stationair aanpassen.

      mijn vaders C’tje Z12XEP heeft een stationair van 900 dus moet wel iet’s te doen zijn denk ik?

      alvast bedankt voor de informatie!

      #18527689
      liviu2004
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2014

        Z14XE 560 rpm heb ik nooit gezien. 760-780 wel. Met bosch ecu (z12xep) kan je wel iets doen, delphi denk ik niet.

        #18527798
        SebasKitten
        Deelnemer
          Lid sinds:
          15 January 2023

          ja ook geen idee waarom die zo laag draait.

           

          als die koud is zit ie wel op de 800 toeren maar als die warm is weer rond de 500 tot 600.

           

          ik heb als goed is IDD die delphi ECU.

           

          was een keer bezig met cruise control erin te zetten maar kreeg de koppeling schakelaar niet herkent erop.

           

           

          iemand anders heeft mij aangeraden een nieuw gaspedaal te kopen. en te kijken of ik die kan aanpassen.

           

          gezien de C’tjes digitaal gaspedaal hebt zou het mogelijk zijn om met behulp van een schakelaar+een resistor het signaal te manipuleren.

           

          die manier kan ik ook forceren hem rond 1000 toeren te hebben waneer nodig.

           

          maar liever pas ik gewoon de ECU aan of zoiets ervoor. is iet’s meer betrouwbaar dan aan je gaspedaal rommelen.

           

           

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.