Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Gerammel waarschijnlijk gevonden. Enige wat ik kon vinden wat rammelde waren de kentekenplaat en de plastic bumperhouders onderaan bij de trekhaak. Even een berg kit tussen gedrukt en de kentekenplaat wat vaster gezet, ben benieuwd.
Thermostaat en bobinebrug zijn besteld.
Hallo Pat-DTC!
Welkom op het forum. Ik heb toevallig gisteren een opcom via marktplaats gekocht, deze moet nog verstuurd worden. Er staan er nog een paar op.
Leuke wagen heb je uitgezocht. Veel plezier met je Opel. Is dit je eerste Opel?~Mario
Beste Liviu2004,
Bedankt voor te tip!
Hallo Haasje,
Bedankt voor je bericht. MAP sensor is reeds verwisseld, maar geen resultaat, ik zal de andere genoemde punten eens checken, bedankt!
Heb de Vectra gekocht, moet alleen nog een foto maken.
– Achter rammelt iets, ik verdenk de kentekenplaat, want de hitteschildjes zitten vast.
– Thermostaat is defect.
– Ik vermoed dat de bobine brug aan vervanging toe is.Thats it.
Het zal waarschijnlijk aan mij liggen, maar ik zie geen enkele foto!
Auto gekocht? Want hij is verkocht
Bedankt voor de antwoorden allemaal.
@Haasje: Dat probeerde ik ook duidelijk te maken in mijn openingspost.
Maar je ziet vaak dat mensen extra hun km teller verwisselen om een lagere stand te krijgen, indien zij het niet zelf kunnen terug zetten.
Ik vind het wel raar dat de RDW er niet moeilijk om doet, want bij de APK keuring wordt de km stand geregistreerd namelijk.
Nu heb ik wel een OBD2 stekker e.d. dus ik kan het zo aanpassen, maar wou het eerst even zeker weten.Is het trouwens ook mogelijk, stel ik behoud mijn motorblok, om de ECU te updaten naar software uit bijv. 2002?
Mvg.
7 december 2013 om 18:40 In reactie op: [SOLVED] Opel Combo X1.7D 1998 Stottert na starten #18193312De combo is bij deze ook in mijn bezit :)
3 december 2013 om 17:06 In reactie op: [SOLVED] Opel Combo X1.7D 1998 Stottert na starten #18193310Hallo mensen.
Vandaag EINDELIJK tijd gehad om de combo eens op de brug te zetten.
Na wat doormeetwerk bleken 2 gloeibougies defect te zijn. Deze hebben wij vervangen en nu loopt hij weer perfect.Bedankt.
2 december 2013 om 20:29 In reactie op: [SOLVED] Opel Combo X1.7D 1998 Stottert na starten #18193309@wim-v6 wrote:
Gloeiers versleten inderdaad
Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
Hartelijk bedankt Wim! Ik heb zelf geen ervaring met diesels, maar vermoedde wel zoiets.
Ik heb hem vandaag weer eens gestart, warm gereden, uit gezet, weer gestart, en omdat hij warm was, liep hij zonder problemen stationair.Wellicht is het beter om ze alle 4 meteen te vervangen?
Tot mijn grote ongenoegen heb ik hem achter gelaten.
Op zich zit er geen verschil tussen hatchback en station, ik denk echter alleen dat deze uitlaat voor een 1.8 of 2.0 is en niet voor een 1.6
Pijpje met flens was een stuk korter en dikker, vandaar.Jammer, maar heb te weinig tijd om ook nog eens een uitlaat op maat (te laten) maken.. :(
Edit: Het is wel een hele mooie nette uitlaat!
HarrieAstra, Ja dat klopt, hoe weet je dat als ik vragen mag?
Thnx Shaktibiharie, ik meet hem wel nog even na voor de zekerheid, niet dat ik Jordy niet vertrouw, maar ik weet hoe ik gemeten heb, wil de uitlaat heeeeeel graag hebben, moet namelijk binnen 14 dagen op APK en de uitlaat is lek (na een bezoek aan een garage :jerry ), als die te klein is, wat mij onwaarschijnlijk lijkt, heb ik er ook niets aan en ben ik mijn geld kwijt.. :(
Van de week motorsteun nog vervangen, fuseekogel, ruitensproeier bestuurderskant en ff de koplampen van mijn broertje erin. Dan moeten we APK waardig zijn, 2 weken terug al nieuwe schijven en blokken en koplampen erop gezet, maar beide hoogte regeling motoren zijn defect en is een lipje afgeboken van de dimlicht houder waar je het lampje insteekt en de kabel, dus verkeerd beeld :o
Vorige eigenaren…. :swear (Maar was de prijs naar, had ik al op gerekend) :)
Na veel heen-en-weer e-mailen lijken de maten van de sebring overeen te komen met mijn originele uitlaat.
Morgen ga ik hem ophalen en dan horen jullie het van mij!Ja inderdaad, mijn broertje, mijn vader en mij was het ook al opgevallen.
Met de benzine van Tamoil (2ct duurder, mijn vaste tankstation) doen wij meet kilometers mee dan met de benzine van Total (2ct goedkoper, vaste tankstation van me pa), en met de benzine van Duitsland, BFT, doen wij net zo lang mee als met die van de Tamoil.
Wij dachten al dat wij gek aan het worden waren, maar nu ik dit topic lees, zijn wij niet zo gek als wij dachten!!
Op het werk gebruiken wij ook geen kopervet meer maar een spuitbus met keramische vet ofzoiets, tis in elk geval wit..
Wij spuiten dan wel alleen de bewegende delen in..Ik heb er ook last van, zeer hard tikkend geluid alleen tijdens het gas geven.
Komt van dat ding af wat aan het luchtfilterhuis vast zit. (Autodata: Evaporative emission (EVAP) canister purge valve).
Zal hem eens vervangen binnenkort, want dit is niet normaal, mensen kijken me na :shock:
12 november 2012 om 17:42 In reactie op: Opel Astra G – X16XEL – Kleppendekselpakking vervangen. #17889011@jeroenk wrote:
@Scriptman wrote:
Ik hoop het, want vind wel dat hij lang nodig heeft om te starten…
Wat is lang? Vergeleken met sommige automerken duurt het misschien twee keer zo lang ja…
Denk toch wel 3 tot max 5 seconden..
Het klinkt niet alsof de accu leeg is, maar alsof die gewoon niet aan wilt gaan, ben bang dat ik zometeen ergens sta.. want de ene keer start hij vrijwel direct, vandaar :hmmzKan ook zijn dat ik wat achterdochtig wordt, “nieuwe” auto, en dan ook meteen een ander merk, mijn excuses als ik paniek zaai voor niets :)
Edit: Het gaat hier om de benzine versie he :)
12 november 2012 om 16:54 In reactie op: Opel Astra G – X16XEL – Kleppendekselpakking vervangen. #17889009Ik hoop het, want vind wel dat hij lang nodig heeft om te starten…
11 november 2012 om 18:40 In reactie op: Opel Astra G – X16XEL – Kleppendekselpakking vervangen. #17889007Beste Wim-v6 & DarkNL08,
Bedankt voor jullie antwoorden.
Heb voorheen Hyundai Excel, daarna Hyundai Coupé gereden en die draaiden beiden rond 950 toeren schat ik, vandaar dat ik mij hier zorgen over maakte.Het blok schud heel ietsjes (dan draait hij mooi, en dan schud hij een paar keer, dan weer mooi).
Wellicht inderdaad de gasklephuis schoonmaken, had dit al een beetje gedaan, de klep enzo waar ik zo 123 bij kon, heeft iets geholpen.
Toerenteller aanwijzer schud heel lichtjes (ongeveer 0.5-1.0mm).Tot nu toe nog geen spijt gehad van de overgang naar Opel :)
11 november 2012 om 15:41 In reactie op: Opel Astra G – X16XEL – Kleppendekselpakking vervangen. #17889003Beste mensen,
Heel erg bedankt voor jullie hulp.
Alle boutjes had ik eruit gehaald.Mijn deksel zat muurvast. Deze heb ik los moeten maken met een hamer en schroevendraaier. Heel zachtjes rondom de naad getikt en toen kwam die los.
Omdat ik rechts de meeste ruimte had, deed ik rechts omhoog, dan links.Uitendelijk, vandaar dat het even duurde voordat ik nu dit antwoord plaats, de deksel weer goed erop gezet en inderdaad helemaal recht eraf gehaald.
Alles schoongemaakt, nieuwe pakking ertussen, beetje met olie ingesmeerd en daarna alles weer in elkaar gezet.
Auto lekt tot nu toe geen olie, heb even 10km gereden, eerst even de motor rustig laten warm worden.
Deksel losjes aangedraait, zonder kracht te zetten zeg maar. Diverse keren de schroefjes nagelopen.Gasklephuis half schoongemaakt, nu loopt hij stationair ook weer mooier. Van de week maar eens helemaal reinigen.
Even een vraagje, mijn auto loopt op 750 toeren stationair, hoe kan ik hem afstellen op 990 toeren? Want hij wilt bijna uitvallen als ik de koplampen aan doe, logisch, vanwege het lage toerental. Iemand idee? Zeker de ECU instellen?
11 november 2012 om 13:14 In reactie op: Opel Astra G – X16XEL – Kleppendekselpakking vervangen. #17889000Beste Wim,
Hoe kan ik nu het beste die kap eraf halen?
Heb vanalles al geprobeerd, zelfs die 2 grote tandwielen proberen los te draaien zodat ik wat speling kreeg, maar helaas is hierbij diverse gereedschappen overleden!
Op zich wel goed, want als die los gaan heb ik een groot probleem, dan moet alles volgens mij weer afgesteld worden e.d.Mvg.
Hallo allemaal,
Ik heb mij ook maar eens aangemeld.
Leuke auto’s allemaal!
-
AuteurBerichten