Hier ben ik weer!

Forumindex Forums Overige Even voorstellen dit ben ik Hier ben ik weer!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18349074
    Scriptman
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 October 2012

      Beste Mensen,

      In 2012 heb ik een Astra G Station gehad, 1.6 16V X16XEL ofzoiets was het.
      Hier heb ik veel problemen mee gehad en op een gegeven moment stookte hij een litertje olie per 100km. (Ja, overal waar ik reed waren de straten blauw van de rook)
      Waarschijnlijk waren de zuigerveren en de kleprubbers gaar, maar dit is nooit worden gecontroleerd. Helaas, gewoon een slechte auto gekocht.

      Deze heb ik destijds ingeruild voor een zeer nette Renault Laguna GT 1.6 uit 2003. Wat een verschil. Wat een zuinige wagen. In het begin zelfs naar de garage gereden om de benzine meter te laten controleren(!).
      Na 3 jaar met plezier hierin gereden te hebben, heb ik een irritant probleem. Geen enkele garage die goed wilt zoeken en de dealer vraagt hoofdprijzen, veel duurder dan de Opel dealer. Misschien weten jullie het? Ik start de auto zonder problemen, deze loopt 2 min perfect, daarna gaat hij tussen 400-500 lopen, gasgeven gaat dan niet meer, vermogen is helemaal weg. Behalve vol gas, dan gaat de auto. Gasklephuis e.d. functioneren goed. Als de auto op +/- 30 graden is, is het probleem ineens weg en heb ik er geen last meer van. Als die even uitgestaan heeft, begint het weer opnieuw, ongeacht hoe warm de motor nog is. Als ik 1 willekeurige injector uit trek en het stekkertje direct weer aan sluit, loopt hij voor 3 seconden weer goed.. (#DurfTeVragen) :whistle:

      Zometeen ga ik naar een Vectra C kijken met een z18xe motor. Dealer onderhouden vanaf dag 1 tot vandaag, 1e eigenaar, gisteren direct zonder problemen door de keuring gekomen. Ik ben benieuwd.

      Mocht ik hem kopen, dan volgen straks fotos!

      Voelt goed om weer terug te gaan/zijn bij Opel.

      Ps. Ligt het aan mij of is dit forum echt super traag?

      ~ Mario.

      #18349079
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Krukas, nokkenassensor of luchtmassameter defect in veel gevallen. Dit moeten ze wel kunnen vinden bij de garage.

        Omdat jij zegt dat als de temperatuur goed is het weer ok is, kan het ook zomaar enkel defecte temperatuursensor zijn of in het ergste geval een defecte ecu.

        #18349099
        Scriptman
        Deelnemer
          Lid sinds:
          24 October 2012

          Hallo Haasje,

          Bedankt voor je bericht. MAP sensor is reeds verwisseld, maar geen resultaat, ik zal de andere genoemde punten eens checken, bedankt!

          Heb de Vectra gekocht, moet alleen nog een foto maken.
          – Achter rammelt iets, ik verdenk de kentekenplaat, want de hitteschildjes zitten vast.
          – Thermostaat is defect.
          – Ik vermoed dat de bobine brug aan vervanging toe is.

          Thats it.

          #18349100
          liviu2004
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 April 2014

            Let op, z18xe ecu wilt alleen originele bobine hebben, of een goed merk (valeo en zo). Geen meat & doria of zo imitatie.

            Anders, P1600 reprogram or replace ecu P0606 ecm processor fault.

            #18349106
            Scriptman
            Deelnemer
              Lid sinds:
              24 October 2012

              Beste Liviu2004,

              Bedankt voor te tip!

              #18349298
              Scriptman
              Deelnemer
                Lid sinds:
                24 October 2012

                Gerammel waarschijnlijk gevonden. Enige wat ik kon vinden wat rammelde waren de kentekenplaat en de plastic bumperhouders onderaan bij de trekhaak. Even een berg kit tussen gedrukt en de kentekenplaat wat vaster gezet, ben benieuwd.

                Thermostaat en bobinebrug zijn besteld.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.