Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
14 september 2013 om 22:20 In reactie op: elektrische stuurbekrachtiging corsa b inbouwen c kadett #18091535
http://www.kadett-c-diesel.nl/nederland/extra%27snl.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
kijk hier eens, is al eerder gedaan
vandaag even een stukje gereden( Hyves meeting) op de terugweg even op de 170 gehad.
of het daardoor komt weet ik niet, maar nu zit er een kloppend/tikkend geluid in de ontsteking.
We gaan dus weer aan de gang, als het aan Gertjan ligt bouwen we er dis ontsteking op.@Fearless wrote:
Zoveel moeite, ik ging mooi voor een msd ontsteking.. Veel makkelijker en ook geen verdeler meer.
Je krijgt dan een soort van Dis-ontsteking.het was ook wel de sport om het voor elkaar te krijgen. Als wij ergens aan beginnen, willen we het ook voor elkaar krijgen.
Het is niet voor niets een hobby autoNadat ik de ontsteking verplaatst had van de zijkant van het blok naar de voorkant van het blok branden het motorstoringslampje.
Bij uitlezen gaf hij storing 94 aan (hoge spanning in de nokkenas sensor; mogelijke oorzaak sluiting in de draadboom of schade aan de sensor).
Omdat het systeem dat ik gekocht heb al ik meer auto’s is geplaatst ging ik er van uit dat dit niet kwam door de nieuwe manier van aansluiten van de ontsteking.
Eerst maar eens de draadboom onderzocht op schade( draadboom uitpellen en weer intapen).
Hier geen beschadigingen kunnen vinden.
De volgende dag samen met Gertjan verder gegaan. Eerst heeft hij de draadboom doorgemeten op sluiting of draadbreuk. Omdat hier geen afwijking gevonden is zijn we verder gegaan met de ontsteking onderzoeken.
Met de ontsteking van Gertjan zijn C20XE aan de draadboom en de bougie kabels aan de eigen ontsteking de motor laten draaien.
Door nu de rotor in de ontsteking van Gertjan eerst in de stand te zetten dat de sensor contact heeft (storing 94) en daarna in stand geen contact (storing 93) wisten we dat het aan de mijn ontsteking moest liggen.
Dus de ontsteking van Gertjan er op gezet( eerst de aandrijfas er uit, want die van mij was ingekort en die van Gertjan wilde we niet inkorten).Motor gestart en … jawel er kwam een ander storing namelijk 93 (laag spanning in de nokkenas sensor; mogelijke oorzaak sluiting in de draadboom of schade aan de sensor)
de ontsteking had dus ook de geest gegevenToen zijn we gaan zoeken of het lag aan de omgekeerde draairichting van de ontsteking.
Dus een andere nokkenas gepakt, ontsteking op de normale kant gezet, nokkenastandwiel op de anderenkant en met 3e ontsteking gekeken wat de anders was bij de montage aan de voorkant.Wat bleek:
de nokkenas sensor moet een signaal geven, vlak voordat bougie 1 vonk krijgt.
Dit signaal krijgt hij aan het einde van de vonk bougie 2.
door de bougie kabels om te draaien op de verdeler kap, had ik wel de sensor tussen 1 en 2 zitten, maar hij kwam nu te laat.
Dit veroorzaakte in onze ogen mogelijk de storing 93Om dit op te lossen hebben we de as weer uit de ontsteking gehaald en de plaat waar de sensor op zit een stukje verdraaid weer gemonteerd.
Om deze censor te kunnen verplaatsen (ongeveer 1/8) hebben we nieuwe gaten moeten maken in de plaat waar de censor op zit,
De hele zaak weer gemonteerd en proefdraaien.
De storing was eindelijk verholpen.Uiteindelijk ben ik nu blij met de nieuwe plek van de ontsteking. Het ziet er veel beter uit als die geprutst oplossing die ik eerst had. Het is stabieler, en daardoor zuiverder met het ontstekingstijdstip
Wat ik me af vraag:
zijn er soms veel C kadettjes met een C20XE met de ontsteking voorop, waar geen motorstoringslampje is gemonteerd? Waarschijnlijk draaien al die auto’s op noodloop.
Dit zou zonde zijn, het kost je motorvermogen en het benzine verbruik wordt ook hoger.ik heb eeb keer een goed afgetapte achter-as, van een C kadett laten stralen. bleek later toch wat zand in de as te zijn gekomen…..
2e keer een lege as laten stralen, degene die hem opgebouwd heeft, mopperde dat hij langer druk was geweest om het laatste zand er uit te halen, dan het opbouwen zelf. Ik kreeg het advies om nooit meer een as te laten stralen, maar gewoon met een staalborstel op de haakse slijper schoon maken en overspuiten.
ik heb als koppelingskabel een remkabel van een aanhanger gebruikt, kan je in elke lengte kopen.
( koppelingkabel zit ook bij mij rechts in de bak)je hebt kans dat de benzinepomp gaat lekken, naar onderen in de carter.
dit komt doordat in deze benzine een vuil oplosser zit om moderne motoren schoon te maken/houden. bij oude auto’s lost het rubber in de brandsoftoevoer op.
ik heb het gehad met een C kadett nadat ik een poosje V pouwer had getankt met mijn C kadett uit 1974.
op een gegeven moment zat er steeds meer olie in de carter, dat bleek dus later met benzine verdunde olie te zijn.later van een kennis gehoord, die bij een shell station werkt, dat ze oldtimers beter kunnen afraden om V pouwer te tanken.
het verschil weet ik niet.
maar ik rij al 2 jaar rond met orginele aanzuigbuis uit een calobra, met de carterpan van een 18S.en hij loopt weer prima!
bleek ook een stuk pakking te missen van het inlaatspruitstuk, bij de 4e cilinder.vanavond met remmenreiniger lopen spuiten onder de motorkap.
in de buurt van de 4e cilinder inlaat reageerde de motor op remmenreiniger.
bij controle bleek het inlaatspruitstuk zniet goed vast te zitten.
morgen maar eens er af halen en een nieuwe pakking er op.van de week de kap er maar eens af halen.
vandaag al een manometer voorzien van een 8mm slang met T stuk, kan ik hem tussen de brandstofleiding zteen om de druk te meten.de ontsteking zit met riem aan de voorkant. hierdoor kon ik de uitlaat nok controleren zonder de kap er af te halen. deze zit goed.
de rubbers aan de onderkant van het raam, die in de sponning van de deur zitten:
raam likkers of raam snorrenprobeer hier een, je kan ze het beste bellen en vertellen wat je zoekt
als er een 1200 motor uit een d of e in een c wordt gezet, moeten we altijd een toplager plaatsen, dus denk ik dat er in een voorwielaandrijver geen toplager zit.
als ik kijk bij mijn onderdelen leverancier, geeft hij wel een tiplager aan voor c kadett, maar niet voor D kadett6 februari 2011 om 11:36 In reactie op: [WEER GEVONDEN :)] Vannacht gestolen! Oranje Kadett c 1978 D #17812049ook maar even op forum Kadett C NL en op oldtimerforum gezet
c 20 ne of se is makkelijker dan een XE, je hebt bij se/ne meer ruimte voor de uitlaat, doos de smallere kop
klikken op voltooide projecten, dan kan jede cabio van Leo aanklikken
14 november 2010 om 19:34 In reactie op: Prachtige C kadett gekocht! Extra kadett gekocht! #17663217kraan gat goed dicht, maar ik denk dat de druk te hoog is.
wat ik wel vreemd vindt, bij een C kadett 1600 zit ook een CIH blok, met de zelfde kachelkraan. volgens mij zonder T stuk.
13 november 2010 om 20:22 In reactie op: Prachtige C kadett gekocht! Extra kadett gekocht! #17663215met mijn 2200 rij ik al jaren zonder een t stuk voor de kachelkraan.
het enige nadeel is, dat de kachel altijd warm wordt.als de oude olie erg vuil is, heb je kans dat de nieuwe olie oud bezinksel oplost dat onderin de as kan zitten.
het beste kan je dan na een paar lange ritten nogmaals de olie versersen.de kilomer kabel van een c kadett 1200 automaat is iets langer dan van een 1200 4 bak.
die van een automaat past op een getrag 5 bakeen 1600 radiator is kleiner dan een 20 radiator.
dus een 2000 radiator zal het moeten worden.
daar een sensor moer in laten solderen.als hij dan nog te heet wordt, een blok met grotere capaciteit er in laten zetten.
23 augustus 2010 om 18:55 In reactie op: Mijn videos van internationale opel meeting in sevenum 2010 #17717345grappig, we waren overburen dus het weekend.
(beige-gele aero met rood interieur)ik rij met mijn c kadett met C20XE, met een rekord 18S bak ,3.44 achteras en 15″ wielen.
bij berekening bleek dat als ik met het zelfde toerental als een vectra2000 wilde rijden ik een 3.67 had moeten gaan rijden.nu met 3.44 draait hij 3000 toeren bij ruim 100 km/uur.
bij 135 km/uur loopt hij best wel rustig vind ik.
-
AuteurBerichten