Benzinelekkage na tanken Total Excellium

Forumindex Forums Modellen Kadett Benzinelekkage na tanken Total Excellium

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17236172
    Kadett1.2
    Deelnemer
      Lid sinds:
      2 May 2011

      Wie heeft dit misschien ook ervaren ?
      we hebben een Kadett C 1.6 S, normaal tank ik altijd de goedkopere euro 95 af en toe loodvervanger erbij.
      Gisteren was de tank bijna leeg en de normale euro95 was buiten gebruik dus Total euro 95 excellium getankt.

      Het rook tijdens rijden wel naar benzine, dacht dat het ontluchtings systeem kwam zo na het tanken, alles gecheckt, tankt lekte niet, dop zat er goed op.

      We moesten toevallig naar de garage om een Astra te laten keuren maar toen lag er een aantal druppels benzine onder plek benzine pomp
      even op de brug gehad, motor laten draaien en het druppelde er gewoon uit, alles schoongemaakt en opnieuw geprobeerd
      het flexibele verbindingsslangetje bleek te lekken.
      nieuwe ertussen maar opgelost (hoop ik)

      conclusie is dat deze benzine een stuk agressiever is dan gewone, klopt dit, hebben jullie dezelfde ervaringen ?

      groeten van Kadett rijder

      #17863145
      Paullus
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Het lijkt me sterk dat het aan de benzine lag. Ik denk dat het slangetje gewoon aan vervanging toe was.

        Er zit sowieso geen verschil tussen normale benzine en excellium, behalve uiteraard de prijs:
        http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/fragment/dure-premium-benzine-rijdt-niet-zuiniger/speel/1/

        #17863146
        Rottentweetie
        Deelnemer
          Lid sinds:
          22 November 2010

          Denk ook niet dat het aan de benzine lag.. Bij mij was het slangetje zo oud dat deze op een gegeven moment gewoon scheurde… Kwam het er ook uit druppelen… Jammer genoeg nu een groter probleem.. Nu is het tankvlotter verrot.. :/

          #17863147
          ginkelvanmichiel
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 April 2007

            gek genoeg precies dezelfde ervaring met een Honda N600 gehad. Ook na het tanken van Excellium.
            Was het toevallig zo’n slang met canvas buitenkant…?

            #17863148
            Kadett1.2
            Deelnemer
              Lid sinds:
              2 May 2011

              was een koppelslangetje tussen hoofdleiding en benzinepomp, flexibel met canvas of polyester omkleding, en was inderdaad ook nog geen 32 jaar oud (rest van de auto wel)
              op het oog geen scheurtjes te zien.
              Auto had 3-4 weken stil gestaan met gewone euro 95 erin, paar km gereden, getankt en al na 100 meter naderhand benzinelucht, maar niet meteen na starten dus

              #17863149
              sebastiaankadettcabriogsi
              Deelnemer
                Lid sinds:
                27 November 2005

                stilstaan doet een auto ook niet goed.

                ik zeg, hij was gewoon aan vervanging toe!

                heb het ook vaak genoeg gezien bij auto`s uit begin jaren 90 dan moet je niet verbasen als het bij de c kadett het een 2 de keer nodig is, zeker niet gezien die dingen veel stilstaan.

                #17863150
                Pastra
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  10 February 2007

                  Heb het zaterdag nog met de calibra gehad.
                  Stond alweer 3 weken zonder dat de motor gedraaid had.
                  Start de auto, zegt een vriend: die plas? lag die al onder je auto?

                  Ik uitstappen en ruiken-> benzine.
                  Nabij de tank lekte benzine bij overgang rubber op de stalen leiding!
                  En de staat was redelijk te noemen.
                  Nu alles maar vervangen :jerry puur voor mn gevoel :vertag

                  Dus stilstand doet bewezen echt niet goed!

                  Gr.
                  Pastra

                  #17863151
                  schrump
                    Lid sinds:
                    16 February 2005

                    je hebt kans dat de benzinepomp gaat lekken, naar onderen in de carter.
                    dit komt doordat in deze benzine een vuil oplosser zit om moderne motoren schoon te maken/houden. bij oude auto’s lost het rubber in de brandsoftoevoer op.
                    ik heb het gehad met een C kadett nadat ik een poosje V pouwer had getankt met mijn C kadett uit 1974.
                    op een gegeven moment zat er steeds meer olie in de carter, dat bleek dus later met benzine verdunde olie te zijn.

                    later van een kennis gehoord, die bij een shell station werkt, dat ze oldtimers beter kunnen afraden om V pouwer te tanken.

                    #17863152
                    Raluph
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      25 January 2011

                      Had het gister ook met mijn kadettje e. Ons pap had mijn motor afgesteld (en carburateur schoongeblazen) en zag dat er ook een benzine slangetje lekte….die is vandaag vervangen. Maar dat zal door de stilstaan komen. Want hij heeft nu bijna 8 maanden stil gestaan en maar een paar keer een klein stukje gereden dus was gewoon verdroogd….mag wel na 25 jaar ;)

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.