Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@Haasje17 wrote:
Ligt voor een groot deel aan je nieuwe rijden.
Voor de rest tja, te zware auto voor een 1.2.Maar zou het nieuwe rijden niet juist zuiniger moeten zijn?
Ik ken collega D rijders die 1/17 a 18 rijden,..
Hoeveel liter gaat er in het systeem van een Corsa-D?
Klopt onderstaand stappenplan?
1. Aftappen
2. Hervullen
3. Stationair draaien met de dop eraf
4. Door de temp gaat de thermostaat in werking en zal het niveau dalen en tevens ontluchten
5. Af laten koelen en verder afvullen tot aan de streepMoet het systeem niet gereinigd worden ivm verschil aan koelvloeitof? Nu geel, straks opel GM rood?
@bart-gsi wrote:
Leeglopen kun je een dop onder in de radiateiur los draaien met een lekbak eronder…
Ontluchten is kvs vullen.. De dop eraf laten.. De motor starten en wachten tot deze warm wordt dat je kvs volledig rond gepompt wordt.. En dan weer aflaten afkoelen en afvullen tot het merkteken op je kvs tankje.. Die moet op dat streepje staan als je motor koud is..Komt dan met de dop eraf de vloeistof niet uit het tankje?
@the aviator wrote:
@RvdB wrote:
the aviator wrote:Wat was het probleem dat je hem hebt terug gestuurd? Ik heb mijn opcom ook bij q24u vandaan, heb ook windows 7 x64, maar krijg die driver niet voor elkaar, net als wat je als print screen hebt laten zien. Ik hoor het graag.Groeten,
Stephan Balk
Geen idee, heb de op-com geretourneerd. Heb nu een andere die wel werkt via marktplaats. Alleen kan ik mijn ecc, ehu, en GID niet uitlezen.
Gr Ronald
Okee, nou, ik probeer het nog één keer anders gaat hij ook terug. In ieder geval bedankt voor het reageren :).
No problem!
@the aviator wrote:
Wat was het probleem dat je hem hebt terug gestuurd? Ik heb mijn opcom ook bij q24u vandaan, heb ook windows 7 x64, maar krijg die driver niet voor elkaar, net als wat je als print screen hebt laten zien. Ik hoor het graag.
Groeten,
Stephan Balk
Geen idee, heb de op-com geretourneerd. Heb nu een andere die wel werkt via marktplaats. Alleen kan ik mijn ecc, ehu, en GID niet uitlezen.
Gr Ronald
Thanks Bart! Heb je een idee ook over het koelvloeistofresevoir?
In navolging op mijn koelvloeistof topic heb ik vandaag even het pijl gecheckt en het lijkt erop dat deze toch iets is gedaald. Tevens vond ik al wel dat het reservoir er een beetje viezig uitzag sinds aankoop en dus vermoedelijk al langer is maar vraag mij af of die bruine rand dus van een eerder probleem is en mss ook al eens is opgelost of dat er nu iets loos is. Er vanuitgaande dat die bruinige rand ook betekend dat er iets mis is. Bijgevoegd een foto mss dat het de kenners hier iets zegt.
Tevens vraag ik mij af in hoeverre een blok kurk droog moet / mag zijn? Aan de onderkant van de carterpan lijkt deze namelijk niet kurk droog.
@bart-gsi wrote:
Hmm zolang het de zelfde kleur is en door opel voor geschreven wordt.. Als het een andere kleur heeft kun je het beter verversen zodat het een heldere kleur is inplaats van dat het een donker drapje wordt…
Is zelf verversen makkelijk te doen? Hoe ontlucht ik het systeem na het vullen?
Tot dusver niks meer aangetroffen. Was klaarblijkelijk toch de slangklem die niet helemaal lekker zat.
Mag ik de originele Opel koelvloeistof mengen met wat er nu in zit het fel gele?
Op-com is retour naar de webshop waar deze vandaan kwam. Inmiddels ook een nieuwe besteld met een v5 pcb en een juiste te flashen microchip. Hoop binnen een week binnen!
Durf ik je niet te zeggen, sorry.
@Helmer opelfan wrote:
Iemand ervaring met deze webshop???
http://www.obdshop.nl/obd-2-specifiek-20/obd-2-specifieke-interfaces/opel-obd-2.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Geeft iig niet thuis als je ze mailt,.. Na 3 pogingen ben ik afgehaakt.
Bevalt deze Opcom Swebbie? Heb dezelfde besteld.
Voor zover ik het helder heb (ben beginnende op-com’mer ;-)) kun je tot versie 1.59 je firmware updaten mits je een op-com hardware revisie 5 hebt en voorzien van een PIC18F458-I/PT van Microchip.
Wie wil mij helpen?
Yes, I know. Zodra ik de opcom software start welke ie bijgeleverd krijg ik de melding “Sorry, but fatal error occured”
@swebbie wrote:
K heb 1,5 week. Volgend advertentie 2tot 3 weken.. Niks, als je em aansluit op usb geen power lampje?
Alleen een rode led als power aanduiding, daarna niks meer…..
Wat was de levertijd? Ik heb deze week er een van Q24U.nl binnen gekregen maar die doet het niet spijtig genoeg,…
Thanks voor je hulp dusver! Hoop dat er iets van te maken is,.. of kunnen concluderen dat deze op-com retour mag. Net op een tweede Windows 7 64bit machine getest maar krijg hetzelfde helaas.
Waar heb je hem vandaan?
Iemand een idee wat het zou kunnen zijn? In veel youtube tuts zie ik dat als de opcom wordt aangesloten deze zich niet meld als een USB Serial zoals bij mij.
Thanks voor al jullie tips! Proeven heb ik maar niet gedaan, al ruikt het wel naar KVS. Echter heb ik nadat ik het voor een tweede keer heb opgeruimd de slangklem die er boven zit van de KVS gekoelde klep eens goed aangedrukt en nu lekt het niet meer, so far! Zal over een paar dagen nog eens kijken of er iets heeft gelekt!
Is geel zo ik zien kan. Mag ik die aanvullen met de rode, of is mengen uit den boze? Heb nog een can staan SP12 van Kroon olie.
Thanks voor je aanvulling Liviu. Ik zou graag met de opcom iig mijn Boordcomputer verbruik herstellen. Voor het taal probleem zal ik mij tot een Tech2 goroe wenden zodat de field remedy 2153 uitgevoerd kan worden.
-
AuteurBerichten