Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Een kennis die dit heeft gedaan was er zo mee klaar. Paar gaten boren in chassis, trekhaak eronder en voeding voor verlichting bij de achterlichten weg gehaald.
Ik ben voor mijn cabrio ook aan het oriënteren om een trekhaak te plaatsen. Weet jij of een trekhaak voor een hatchback of station ook onder een cabrio/coupé past?
Bedankt allemaal, schijnbaar helpt het om er over te praten…..want ineens is hij uit de winterslaap ontwaakt en werkt de nacirculatie gewoon weer.
– zelfs bij vorst
– ook als je de airco niet ingeschakeld hebt (eco stand)Bedankt voor het mee denken mannen!
Zou idd. de temperatuur kunnen zijn.
Nawerking airco wordt niet meer in het display getoond.En airco staat bij mij bijna altijd op ECO modus (dus uit).
@ Monstercorsa: Klopt, bekend verhaal. Beste is om zelf ff in de kofferbak te gaan liggen en een andere persoon puntsgewijs water te laten gieten langs de “bekende” lekpunten.
Dus bij de antennevoet, en evt. de nagels onder de sierlijst van het dak.
Bekend probleem, heb het ook gehad bij mijn GTS C1. Bij mij was het overigens de antennevoet die verweerd was.
Ik meen dat de 155pk versie enkel in de facelift-modellen (2005 en later) is geleverd, maar dat kan ik verkeerd hebben.
Ik weet wel dat de 1.8 16v in de basis het meest betrouwbare blok is wat in de Vectra-serie is geleverd.
De 122/125pk variant kun je ook goed op LPG laten lopen, de 140pk variant (facelift) kan hier NIET tegen.Ben benieuwd naar je auto! Ik geniet nog dagelijks van mijn GTS, en sta nog 100% achter de aankoop van destijds.
Neej, zijn geschiedenis weet ik niet. Volgens de vorige gebruiker heeft hij alleen ooit een andere achterbumper gemonteerd vanwege een geraakt paaltje.
Verder ziet aller er origineel uit. En mocht het door een schade komen, waarom duikt die melding dan pas na min. 4 jaar op? En met de 2e airbagmodule heb ik ook een 3.000km gereden zonder problemen.Wittele is niet direct in de buurt helaas, maar wel tof dat je het aanbied
Ik heb de auto nu een jaar of 4, heb hem 2e hands gekocht.
Destijds met 89.000km op de klok gekocht, en km.stand staat nu op 177.500km. Dus een mooi aantal km. bij-op gereden.
Ben echt super blij met deze auto, en ondanks wat kleine ongemakken wil ik er nog minimaal een jaar of 2 in rijden.Maar nu dus dit terugkerende probleem….
Bedankt voor het meedenken allemaal!!
De auto heeft GEEN ongeluk/aanrijding gehad en er zijn GEEN airbags of gordelspanners geactiveerd geweest.
De code is inderdaad niet te deleten, dus de unit zal kapot zijn.Maar de vraag is, waarom werkt de unit eerst een 3.000km wel en krijg ik daarna weer dezelfde storing als bij de eerste unit?
@ Liviu 2004: Gaat wederom om foutcode B1000.
Update: Heb de leverancier van de 2e hands unit aangeschreven. Zij geven aan dat ze verwachten dat de oorzaak bij de “batterie” van de auto ligt, oftewel de accu. Dit lijkt me persoonlijk sterk aangezien ik deze accu al een tijdje heb (3 jaar)…dus had ik eerder problemen verwacht. Plus dat andere apparatuur geen storingen hebben. Wat denken jullie?
11 september 2014 om 16:19 In reactie op: Vectra gts 2005 inruilen? (Vectra 1.8 GTS uit 2008 geworden) #18251994Ik heb net ook mijn Vectra GTS uit 2003 het grote onderhoud gegeven. Die heeft nu 177.000km op de teller, maar wil er nog graag mee door…..zo’n fijne auto!
En de prijs je die je nu noemt aan onderhoud weegt niet op tegen de afschrijving van een (nieuwere) GTS.Zelf alleen een probleem met het airbagstuurapparaat, maar dat is geen veel voorkomend probleem…..dus heb gewoon pech.
Als je op zekerheid wilt spelen zou ik dan wel voor de 1.8 16v gaan..
Beste medeforummers,
In de maand Juli heb ik de GTS voor een grote beurt + APK naar de garage gebracht waar men ook tevens het airbagstuurapparaat heeft vervangen.
Via airbag24.de heb ik een 2e hands module aangekocht (het vinden van het overeenkomende serienummer was nog een hele opgave) maar daarmee was het probleem verholpen. Met steun van medeforummers hier die me advies gaven over het laten inlezen van de module werkte alles weer.Na een mooie vakantie en reeds 3.000 probleemloze km. sinds de plaatsing van het 2e hands stuurapparaat is het rode lampje helaas weer begonnen te branden.
Uitlezen geeft aan dat het wederom om dezelfde storing gaat.Heeft iemand enig ID hoe dit apparaat weer kapot kan gaan, en nog vreemder….waarom pas na 1,5 maand/3.000km?
Aangezien het een heel weinig voorkomend probleem is, kan ik er niks over vinden.Kunnen jullie me helpen?
wat voor dashcam ga je gebruiken ?
wil zelf ook wel 1 maar vind het niet leuk ze met behulp van zuignap aan het raam te plakken.Merk weet ik zo niet, maar is een klein exemplaar wat achter de spiegel kan worden bevestigd. Is zonder schermpje, info slaat hij op op een mini-ds kaartje. Dus heb er weinig last van.
Maar iemand ervaring met die schakelaars? Mijn GTS is niet zo full-options, dus heb daar ruimte zat voor een schakelaar :D
Wil morgen ff bezig om een dashcam in te bouwen. Nu de middenconsole open lag heeft de garage op mijn verzoek ff een 12v kabel getrokken vanaf de sigarettenaansteker naar de middenconsole. Nu zit ik te denken om een originele schakelaar in het dash te plaatsen (bijv van parkeersensoren) om daarmee de 12v naar de dashcam evt. te kunnen onderbreken als ik wil.
Maar dan moet ik wel een schakelaar hebben die, wanneer je het contact uitschakelt, gewoon aan of uit blijft staan.
Bijv. parkeersensoren voor moet je volgens mij telkens inschakelen. Hoe zit dit bijv. met ESP/alarm?Opgehaald van de dealer:
– Grote beurt
– APK
– Nieuwe schokdempers voor
– Nieuwe stabilisatorstangen
– Airbag stuurcomputer vervangen
– 12v aan laten leggen voor dashcam
– 4 nieuwe bandenHopelijk laat de rekening dus nog ff op zich wachten ;)
Heb zelf mijn Vectra GTS 1.8 16v uit 2003 ook laten chippen bij EDS tuning.
Hoewel je geen wereld van verschil hoeft te verwachten in de snelheidsbeleving pakt hij nu wel veel beter op in lage toerentallen.
Er is dan merkbaar meer koppel aanwezig.Blok van mij heeft inmiddels 72.000km getuned gelopen, en nooit geen problemen gehad.
Heb dat ff geprobeerd. Vreemde is, alle ramen gaan nu wel open via de afstandbediening.
Maar bij het sluiten dan weigeren de achterste 2 ramen mee te doen.Heb gistermiddag de GTS mogen ophalen bij de garage. Alles (schijnt) weer naar behoren te werken, laten we hopen dat ik er nooit achter kom of het werkt.
Nu merk ik wel dat de ramen van de achterportieren niet meer openen/sluiten middels de afstandbediening, terwijl de ramen in de voorportieren dit wel doen.
Zou dat er aan kunnen liggen dat een tijdje de stroom eraf is geweest en het systeem een basis-instelling heeft aangenomen?Okay Heren,
Bedankt voor de info.
Die code heb ik wel, zal die dan ff afgeven bij de dealer.
Hopen dat het allemaal gaat lukken….wil met de GTS nog naar Italië over een paar weken.
Dan is het wel een fijn gevoel als de airbags allemaal weer werken, al hoop ik daar niet achter te komenBedankt voor je reactie Emiel,
Heb de module aangekocht via het duitse bedrijf Airbag 24.
Zij handelen/repareren deze, dus neem aan dat zij hem dan al uitgeleerd hebben.Car code?
Haal in de zomer zo rond de 6,7L/100km met de GTS. (1:14,9)
Heb een 1.8 16v 122pk met een WR-bak. Rij bijna altijd volgens het nieuwe rijden, dus wat uitrollen en rond de 2.500tpm opschakelen.Raymond, alsnog gefeliciteerd met je GTS. Ik heb zelf destijds ook getwijfeld tussen zwart en zilver, ik heb toen voor zilver gekozen omdat naar mijn idee de lijnen daar iets mooier in uitkwamen. Maar ook deze zwarte is erg netjes.
De grille vind ik juist met dat chrome de auto wat breken, zeker bij een zwart model. Maar ook dat is natuurlijk persoonlijk!
Xenon installeren is erg makkelijk, ik heb het zelfs met mijn twee linkerhanden nog gered.
Succes met je modificaties!Schijnbaar een vrij onbekend probleem, gezien weinig reacties.
Overleg tussen mijn garage en de opel-dealer geeft als wijsheid dat de srs-storing weg zou komen uit de stuurring.
Iemand die daar meer bekend mee is? -
AuteurBerichten