Inlezen nieuwe airbagmodule

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Inlezen nieuwe airbagmodule

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17267036
    RuudGTS
    Deelnemer
      Lid sinds:
      8 November 2010

      Beste opelaars,

      Bij mij is het airbagstuurapparaat / airbagmodule in mijn Vectra GTS uit 2003 helaas overleden.
      Na een lange zoektocht hoop ik dinsdag een 2e hands exemplaar (met dezelfde code als mijn overleden exemplaar had) te kunnen monteren.
      Echter schijnt dat je deze module dan ook weer opnieuw moet inlezen naar de gegevens van de auto.

      Kan elke willekeurige Opel-dealer dat doen, en is dat veel werk?
      Ik neem aan dat ik die module kan aansluiten en dat de Opel dealer dan via de normale stekker onder de asbak zijn apparatuur op de auto aansluit, of is dat onjuist?

      Bedankt alvast voor het meedenken.

      gr. Ruud

      #18243393
      TWA
      Deelnemer
        Lid sinds:
        17 June 2010

        Volgens mij moet ie ook uitgeleerd worden alvorens de airbag in de nieuwe auto kan worden ingeleerd.

        Zowiezo je Car code meenemen naar de dealer.

        Greetz Emiel

        #18243394
        RuudGTS
        Deelnemer
          Lid sinds:
          8 November 2010

          Bedankt voor je reactie Emiel,

          Heb de module aangekocht via het duitse bedrijf Airbag 24.
          Zij handelen/repareren deze, dus neem aan dat zij hem dan al uitgeleerd hebben.

          Car code?

          #18243395
          TWA
          Deelnemer
            Lid sinds:
            17 June 2010

            Oh beter. Carcode is het kaartje met daarop de 4 cijferige code van jouw auto. Is ook nodig voor bv je radio weer opnieuw in te leren. Dealer kan er aan komen maar kan geld kosten of je moet een vriendelijke Opel dealer hebben die ‘m op kan vragen bij de dealer die de auto als eerste heeft verkocht, dus probeer die anders te achterhalen via de gebruiksboekjes,.

            Succes

            #18243396
            jraaf
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 January 2008

              Je kunt ’t best de volgende werkwijze hanteren;

              Oude cim door je dealer compleet uitlezen.
              Dan onthuwelijken
              Dan demonteren
              Dan nieuwe er in (die onthuwelijk dient te zijn uit de donor vec)
              Dan huwelijken
              Dan programmeren,

              Mijn vod deed dit bij mij binnen 2 uur

              De carpas die je nodig hebt kan iedere dealer opvragen in het dealer systeem van opel.

              Groet jraaf

              #18243397
              RuudGTS
              Deelnemer
                Lid sinds:
                8 November 2010

                Okay Heren,

                Bedankt voor de info.
                Die code heb ik wel, zal die dan ff afgeven bij de dealer.
                Hopen dat het allemaal gaat lukken….wil met de GTS nog naar Italië over een paar weken.
                Dan is het wel een fijn gevoel als de airbags allemaal weer werken, al hoop ik daar niet achter te komen

                #18243398
                jraaf
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 January 2008

                  Hey Ruud,

                  Als het enkel je airbag stuurapparaat is dan is het een kwestie van oude er uit en nieuwe er in en inleren met de Tech2.

                  Excuus, dacht dat ’t over je CIM ging. Mijn fout, bevangen door de hitte dit verkeerd gelezen :sleeping
                  Groet jraaf

                  #18243399
                  TWA
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    17 June 2010

                    Komt goed dus :thumb

                    We horen het wel…

                    #18243400
                    RuudGTS
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      8 November 2010

                      Heb gistermiddag de GTS mogen ophalen bij de garage. Alles (schijnt) weer naar behoren te werken, laten we hopen dat ik er nooit achter kom of het werkt.

                      Nu merk ik wel dat de ramen van de achterportieren niet meer openen/sluiten middels de afstandbediening, terwijl de ramen in de voorportieren dit wel doen.
                      Zou dat er aan kunnen liggen dat een tijdje de stroom eraf is geweest en het systeem een basis-instelling heeft aangenomen?

                      #18243401
                      ZakhooiTM
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        10 November 2013

                        Dat zou best kunnen, probeer eens de sleutel op contact te zetten en de knoppen van de afstandsbediening paar keer in te drukken. Dan “meld” je hem opnieuw aan

                        #18243402
                        RuudGTS
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          8 November 2010

                          Heb dat ff geprobeerd. Vreemde is, alle ramen gaan nu wel open via de afstandbediening.
                          Maar bij het sluiten dan weigeren de achterste 2 ramen mee te doen.

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.