Vectra GTS – Airbaglampje brand

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra GTS – Airbaglampje brand

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17263805
    RuudGTS
    Deelnemer
      Lid sinds:
      8 November 2010

      Beste lui,

      Afgelopen week, precies 11 jaar nadat mijn GTS voor het eerst is toegelaten brandde na het starten van de auto ineens het airbaglampje.
      Foutcode die bij uitlezen naar voren komt is B1000.

      Heeft iemand hier ervaring met dit probleem? :shock:

      #18214960
      RuudGTS
      Deelnemer
        Lid sinds:
        8 November 2010

        Schijnbaar een vrij onbekend probleem, gezien weinig reacties.

        Overleg tussen mijn garage en de opel-dealer geeft als wijsheid dat de srs-storing weg zou komen uit de stuurring.
        Iemand die daar meer bekend mee is?

        #18214961
        johan1979
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 August 2012

          hallo,

          als ik op google zoek kom ik uit bij ecu storing.
          dus ik denk dat je daar verder in moet gaan zoeken

          gr johan

          #18214962
          RuudGTS
          Deelnemer
            Lid sinds:
            8 November 2010

            Beste medeforummers,

            In de maand Juli heb ik de GTS voor een grote beurt + APK naar de garage gebracht waar men ook tevens het airbagstuurapparaat heeft vervangen.
            Via airbag24.de heb ik een 2e hands module aangekocht (het vinden van het overeenkomende serienummer was nog een hele opgave) maar daarmee was het probleem verholpen. Met steun van medeforummers hier die me advies gaven over het laten inlezen van de module werkte alles weer.

            Na een mooie vakantie en reeds 3.000 probleemloze km. sinds de plaatsing van het 2e hands stuurapparaat is het rode lampje helaas weer begonnen te branden.
            Uitlezen geeft aan dat het wederom om dezelfde storing gaat.

            Heeft iemand enig ID hoe dit apparaat weer kapot kan gaan, en nog vreemder….waarom pas na 1,5 maand/3.000km?
            Aangezien het een heel weinig voorkomend probleem is, kan ik er niks over vinden.

            Kunnen jullie me helpen?

            #18214963
            RuudGTS
            Deelnemer
              Lid sinds:
              8 November 2010

              Update: Heb de leverancier van de 2e hands unit aangeschreven. Zij geven aan dat ze verwachten dat de oorzaak bij de “batterie” van de auto ligt, oftewel de accu. Dit lijkt me persoonlijk sterk aangezien ik deze accu al een tijdje heb (3 jaar)…dus had ik eerder problemen verwacht. Plus dat andere apparatuur geen storingen hebben. Wat denken jullie?

              #18214964
              liviu2004
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 April 2014

                Please post error code so we can understand where is the problem coming from. Battery error on Airbag system will come on very low voltage, maybe during starting it can happen.

                #18214965
                RuudGTS
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  8 November 2010

                  @ Liviu 2004: Gaat wederom om foutcode B1000.

                  #18214966
                  taner32
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    20 June 2012

                    Het lijkt erop dat je auto een ongelukje heeft gehad, en nu moet je niet alleen stuurapparaat vervangen, maar ook gordelspanners. want bij de gordelspannels ligt bijna zeker de oorzaak. Wat voor heeft jouw stuurapparaat?

                    #18214967
                    liviu2004
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      6 April 2014

                      B1000 Airbag control unit memory full. This code is set under the following conditions: accident involving triggering of at least one front airbag. If the code cannot be erased or it is stored again, the component airbag control unit can be assumed to be defective.

                      #18214968
                      taner32
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        20 June 2012

                        ja precies….

                        #18214969
                        RuudGTS
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          8 November 2010

                          Bedankt voor het meedenken allemaal!!

                          De auto heeft GEEN ongeluk/aanrijding gehad en er zijn GEEN airbags of gordelspanners geactiveerd geweest.
                          De code is inderdaad niet te deleten, dus de unit zal kapot zijn.

                          Maar de vraag is, waarom werkt de unit eerst een 3.000km wel en krijg ik daarna weer dezelfde storing als bij de eerste unit?

                          #18214970
                          taner32
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            20 June 2012

                            heb je auto al 11 jaar??

                            #18214971
                            RuudGTS
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              8 November 2010

                              Ik heb de auto nu een jaar of 4, heb hem 2e hands gekocht.
                              Destijds met 89.000km op de klok gekocht, en km.stand staat nu op 177.500km. Dus een mooi aantal km. bij-op gereden.
                              Ben echt super blij met deze auto, en ondanks wat kleine ongemakken wil ik er nog minimaal een jaar of 2 in rijden.

                              Maar nu dus dit terugkerende probleem….

                              #18214972
                              taner32
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                20 June 2012

                                dus weet je niet of ongeleuk gaat….waar woon je ?anders kom naar mijn in
                                wittelte

                                #18214973
                                RuudGTS
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  8 November 2010

                                  Neej, zijn geschiedenis weet ik niet. Volgens de vorige gebruiker heeft hij alleen ooit een andere achterbumper gemonteerd vanwege een geraakt paaltje.
                                  Verder ziet aller er origineel uit. En mocht het door een schade komen, waarom duikt die melding dan pas na min. 4 jaar op? En met de 2e airbagmodule heb ik ook een 3.000km gereden zonder problemen.

                                  Wittele is niet direct in de buurt helaas, maar wel tof dat je het aanbied

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.