Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Het ziet er wel leuk uit, en natuurlijk smaken verschillen. Dat doet me denken aan de jaren 70 ..ik werkte toen op (toen nog) GM antwerpen en we kregen een voorontwerp van de calibra te zien. Die was in die tijd ook futiristisch net zoals de tigra nadien.
Wat mijn grootste vraag is in heel dit electrisch gebeuren is het volgende:
Als je de wagen 2de hands koopt (2 a 3 jaar oud) wat met de batterijen?
Bij een tweedehand gsm kan je donder zeggen dat de batterij op sterven na dood is..dat is meestel ook de reden dat hij verkocht wordt omdat een nieuwe gsm goedkoper is dan een batterij kopen. Nu gaan we terug naar de auto ……voor de prijs van de batterij koop je toch al snel een leuke benzine of diesel auto dacht ik. Ik ben geen chauvinist maar mijn inziens is er enkel maar toekomst voor dit soort wagens dat ALLE merken over het zelfde batterijpack gaan beschikken en dat je deze in de benzinepompen kan omwissellen (zoals nu bij de vorkliften) tegen en vulvergoeding .Dan is er nog enkel de vraag ga jij je nieuwe batterij laten vervangen door ééntje dat al enkele jaartjes oud is?Bedank heren.
Nu zijn we al een stuk slimmer…. inderdaad ik heb automatisch grootlicht maar dat dit door middel van een camera werkte wist ik niet. Ik veronderstelde dat dit met een fotocel werkte.
Aangezien ik toch nog eens bij de dealer langs mocht komen om de wagen is uit te lezen, ga ik dat toch laten doen.
Ik weet dat in vele wagens toch nog dingetjes in de boordcomputer kunnen geaktiveerd worden omdat een vriend van mij een astra had gekocht en die kon de boordcomputer niet uitlezen (verbruik,temperatuur etc..) nadat ze er de laptop hadden aangehangen ging het wel .Moest dit niet het geval dan is het maar zo , maar indien wel geef ik nog wel een seintje langs deze weg.
rudi,Het probleem is dat ik de wagen gekocht heb met 24000km op de teller en het was een zoals wij noemen direktiewagen van gm belgie. De wagen intussen 2 jaar oud was door omstandigheden langdurig bij opel blijven staan.
Ik kom van een omega dus de prularia die hier allemaal opzit is meegenomen ( en eerlijk… ik hou er wel van).
Boekjes brengen ook geen soelaas want alle opties die er zijn staan erin.
Bij de dealer waar ik hem gekocht heb wist men niet direkt een antwoord, en ik verwijt de mensen niets want als je ziet hoeveel modellen en types er op de markt zijn in het zelfde gamma en dan komen daar de opties nog eens bij .
Het enige wat mij rest is een afspraak maken om hem uit te lezen en dan hoop ik te weten te komen wat er nu allemaal op zit.
Daarom mijn tweede vraag want op mijn stuurwiel staan bv de schakelaars van de telefoon maar die vind ik in geen enkele menu terug. De radio is een dv800 navi en de wagen een cdti dus…..het zou kunnen dat dit enkel een aktivatie probleem is.
Achterin de kofferbak (het is een 4 deurs) heb je een zekeringenkast , daar zit doorlopend spanning op .Graag had ik daar 12v afgetakt maar op het contakt voor mijn Dstar zender .Mijn inziens moet dat lukken door één of ander relais in te steken maar welke en waar ? elektrische schema’s zijn ook uit de tijd. Het is echt moeilijk om zelf nog iets te plaatsen of veranderen tegenwoordig.
Dus vragen in overvloed daarom dacht ik gewoon even op het web plaatsen en vragen.
Ik ben bij wijze van spreken geboren in een opel en heb het hele gamma (bijna) gehad. olympia,kadett,rekord,manta,ascona,vectra,astra,senator,omega en nu dan insignia.
Maar de deze is wel echt de moeilijkste om zelf nog iets aan te doen.
Rudi, -
AuteurBerichten