verkeersbord herkenning camera

Forumindex Forums Modellen Insignia verkeersbord herkenning camera

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17243879
    rudi.brosens
      Lid sinds:
      14 February 2009

      Iemand een idee hoe het werkt?
      Heb camera aan de voorruit hangen maar kan deze niet inschakelen via config of zoals in het boekje omschreven staat via de hendel aan het stuur.
      Dat ding zou de snelheidsborden langs de kant moeten lezen.
      En bijkomende vraag. Bij een pre-paire kit moeten dan de items nog via de dealer geaktiveerd worden?
      Heb me laten wijsmaken dat ze 50 euro per item vragen voor aktivatie.
      Rudi,

      #17954133
      Insignia_fan
        Lid sinds:
        1 October 2011

        Dat van die verkeersborden lezen is optioneel, heb je die optie erbij genomen ?

        #17954134
        rudi.brosens
          Lid sinds:
          14 February 2009

          Het probleem is dat ik de wagen gekocht heb met 24000km op de teller en het was een zoals wij noemen direktiewagen van gm belgie. De wagen intussen 2 jaar oud was door omstandigheden langdurig bij opel blijven staan.
          Ik kom van een omega dus de prularia die hier allemaal opzit is meegenomen ( en eerlijk… ik hou er wel van).
          Boekjes brengen ook geen soelaas want alle opties die er zijn staan erin.
          Bij de dealer waar ik hem gekocht heb wist men niet direkt een antwoord, en ik verwijt de mensen niets want als je ziet hoeveel modellen en types er op de markt zijn in het zelfde gamma en dan komen daar de opties nog eens bij .
          Het enige wat mij rest is een afspraak maken om hem uit te lezen en dan hoop ik te weten te komen wat er nu allemaal op zit.
          Daarom mijn tweede vraag want op mijn stuurwiel staan bv de schakelaars van de telefoon maar die vind ik in geen enkele menu terug. De radio is een dv800 navi en de wagen een cdti dus…..het zou kunnen dat dit enkel een aktivatie probleem is.
          Achterin de kofferbak (het is een 4 deurs) heb je een zekeringenkast , daar zit doorlopend spanning op .Graag had ik daar 12v afgetakt maar op het contakt voor mijn Dstar zender .Mijn inziens moet dat lukken door één of ander relais in te steken maar welke en waar ? elektrische schema’s zijn ook uit de tijd. Het is echt moeilijk om zelf nog iets te plaatsen of veranderen tegenwoordig.
          Dus vragen in overvloed daarom dacht ik gewoon even op het web plaatsen en vragen.
          Ik ben bij wijze van spreken geboren in een opel en heb het hele gamma (bijna) gehad. olympia,kadett,rekord,manta,ascona,vectra,astra,senator,omega en nu dan insignia.
          Maar de deze is wel echt de moeilijkste om zelf nog iets aan te doen.
          Rudi,

          #17954135
          GM-Tuningparts
          Deelnemer
            Lid sinds:
            16 July 2005

            @rudi.brosens wrote:

            Het probleem is dat ik de wagen gekocht heb met 24000km op de teller en het was een zoals wij noemen direktiewagen van gm belgie. De wagen intussen 2 jaar oud was door omstandigheden langdurig bij opel blijven staan.
            Ik kom van een omega dus de prularia die hier allemaal opzit is meegenomen ( en eerlijk… ik hou er wel van).
            Boekjes brengen ook geen soelaas want alle opties die er zijn staan erin.
            Bij de dealer waar ik hem gekocht heb wist men niet direkt een antwoord, en ik verwijt de mensen niets want als je ziet hoeveel modellen en types er op de markt zijn in het zelfde gamma en dan komen daar de opties nog eens bij .
            Het enige wat mij rest is een afspraak maken om hem uit te lezen en dan hoop ik te weten te komen wat er nu allemaal op zit.
            Daarom mijn tweede vraag want op mijn stuurwiel staan bv de schakelaars van de telefoon maar die vind ik in geen enkele menu terug. De radio is een dv800 navi en de wagen een cdti dus…..het zou kunnen dat dit enkel een aktivatie probleem is.
            Achterin de kofferbak (het is een 4 deurs) heb je een zekeringenkast , daar zit doorlopend spanning op .Graag had ik daar 12v afgetakt maar op het contakt voor mijn Dstar zender .Mijn inziens moet dat lukken door één of ander relais in te steken maar welke en waar ? elektrische schema’s zijn ook uit de tijd. Het is echt moeilijk om zelf nog iets te plaatsen of veranderen tegenwoordig.
            Dus vragen in overvloed daarom dacht ik gewoon even op het web plaatsen en vragen.
            Ik ben bij wijze van spreken geboren in een opel en heb het hele gamma (bijna) gehad. olympia,kadett,rekord,manta,ascona,vectra,astra,senator,omega en nu dan insignia.
            Maar de deze is wel echt de moeilijkste om zelf nog iets aan te doen.
            Rudi,

            als dit in het menu niet aangegeven is werkt dit volgens mij niet.
            was bij mijn eigen insignia ook niet.
            is ook niet na te programmeren.

            #17954136
            GM-Tuningparts
            Deelnemer
              Lid sinds:
              16 July 2005

              @rudi.brosens wrote:

              Iemand een idee hoe het werkt?
              Heb camera aan de voorruit hangen maar kan deze niet inschakelen via config of zoals in het boekje omschreven staat via de hendel aan het stuur.
              Dat ding zou de snelheidsborden langs de kant moeten lezen.
              En bijkomende vraag. Bij een pre-paire kit moeten dan de items nog via de dealer geaktiveerd worden?
              Heb me laten wijsmaken dat ze 50 euro per item vragen voor aktivatie.
              Rudi,

              als je deze camera er in hebt zitten wil het nog niet zeggen dat je ook de functie verkeersborden lezen hebt.
              zover ik weet kon je bij de camerea kiezen uit of verkeersborden herkenning of automatisch groot licht.
              ( is deze camera ook voor )
              is verder ook niet om te programmeren of na te programmeren.

              of je hebt verkeersborden herkenning of je hebt de functie automatisch groot licht.

              #17954132
              rudi.brosens
                Lid sinds:
                14 February 2009

                Bedank heren.
                Nu zijn we al een stuk slimmer…. inderdaad ik heb automatisch grootlicht maar dat dit door middel van een camera werkte wist ik niet. Ik veronderstelde dat dit met een fotocel werkte.
                Aangezien ik toch nog eens bij de dealer langs mocht komen om de wagen is uit te lezen, ga ik dat toch laten doen.
                Ik weet dat in vele wagens toch nog dingetjes in de boordcomputer kunnen geaktiveerd worden omdat een vriend van mij een astra had gekocht en die kon de boordcomputer niet uitlezen (verbruik,temperatuur etc..) nadat ze er de laptop hadden aangehangen ging het wel .Moest dit niet het geval dan is het maar zo , maar indien wel geef ik nog wel een seintje langs deze weg.
                rudi,

                #17954137
                GM-Tuningparts
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  16 July 2005

                  @rudi.brosens wrote:

                  Bedank heren.
                  Nu zijn we al een stuk slimmer…. inderdaad ik heb automatisch grootlicht maar dat dit door middel van een camera werkte wist ik niet. Ik veronderstelde dat dit met een fotocel werkte.
                  Aangezien ik toch nog eens bij de dealer langs mocht komen om de wagen is uit te lezen, ga ik dat toch laten doen.
                  Ik weet dat in vele wagens toch nog dingetjes in de boordcomputer kunnen geaktiveerd worden omdat een vriend van mij een astra had gekocht en die kon de boordcomputer niet uitlezen (verbruik,temperatuur etc..) nadat ze er de laptop hadden aangehangen ging het wel .Moest dit niet het geval dan is het maar zo , maar indien wel geef ik nog wel een seintje langs deze weg.
                  rudi,

                  bij de insignia is helaas niks na te programmeren.
                  als het er van de fabriek niet op zit heb je bij de insignia gewoon pech!!

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.