Hoe ziet zo'n ding er eigenlijk uit ?

Forumindex Forums Modellen Ampera Hoe ziet zo'n ding er eigenlijk uit ?

  • Dit onderwerp bevat 0 stemmen en heeft 63 reacties.
14 berichten aan het bekijken - 51 tot 64 (van in totaal 64)
  • Auteur
    Berichten
  • #17813003

    Astraman
    Participant
    • Topics 84
    • Reacties 2529
    • Offline
    • Lid sinds:
      14 July 2004

    Nou, Opel slaat toch een goeie slag nu. De bijtelling is vastgesteld op 0%! Dus straks wemelt het van die dingen op de weg, want iedereen wil een zuto van de zaak waar ze niks voor hoeven bij te tellen. Ik begin stiekum toch wel beetje benieuwd te worden naar dat ding, ben wel voorstander van low-tech maar met schijnt toch best een vernuftig stukje techniek te zijn. De tijd zal het leren…

    #17813053

    rdh
    • Topics 15
    • Reacties 390
    • Offline
    • Lid sinds:
      13 December 2009

    Niet mijn auto :puke

    #17813054

    ColinH
    • Topics 27
    • Reacties 535
    • Offline
    • Lid sinds:
      4 July 2009

    Vanmiddag in Alphen a/d Rijn,

    Aparte kar in het echt, als het een sedan was had ik hem wel mooi gevonden.

    Gr Colin

    #17813055

    kaneelschep
    Participant
    • Topics 84
    • Reacties 3136
    • Offline
    • Lid sinds:
      30 November 2004

    Waarom nou inderdaad hetzelfde uiterlelijk als een prius of honda hybride?
    Is er een standaard voor bedacht ofzo? Kunnen niet gewoon mooie nieuwere bestaande autos als hybride model op de markt gebracht worden?
    Dat je de keuze hebt of je je astra hybride wil, diesel, benzine of op gas.
    Zal wel allemaal niet passen of te duur worden. Maar als je dan de nieuwe astra op hybride basis ontwrept kan je er altijd toch wel ergens een diesel motor in frummelen?

    #17813056

    arjontje
    Participant
    • Topics 20
    • Reacties 6259
    • Offline
    • Lid sinds:
      31 March 2006

    @kaneelschep wrote:

    Waarom nou inderdaad hetzelfde uiterlelijk als een prius of honda hybride?
    Is er een standaard voor bedacht ofzo? Kunnen niet gewoon mooie nieuwere bestaande autos als hybride model op de markt gebracht worden?
    Dat je de keuze hebt of je je astra hybride wil, diesel, benzine of op gas.
    Zal wel allemaal niet passen of te duur worden. Maar als je dan de nieuwe astra op hybride basis ontwrept kan je er altijd toch wel ergens een diesel motor in frummelen?

    Heeft allemaal met aerodynamica te maken.
    Dit is gewoon de beste vorm.

    Opel Vectra C2 GTS Z18XER 2007
    Groet Arjontje

    #17813057

    ColinH
    • Topics 27
    • Reacties 535
    • Offline
    • Lid sinds:
      4 July 2009

    @kaneelschep wrote:

    Waarom nou inderdaad hetzelfde uiterlelijk als een prius of honda hybride?
    Is er een standaard voor bedacht ofzo? Kunnen niet gewoon mooie nieuwere bestaande autos als hybride model op de markt gebracht worden?
    Dat je de keuze hebt of je je astra hybride wil, diesel, benzine of op gas.
    Zal wel allemaal niet passen of te duur worden. Maar als je dan de nieuwe astra op hybride basis ontwrept kan je er altijd toch wel ergens een diesel motor in frummelen?

    Vind ik ook, mooie neus heeft ie, maar die vorm is het niet.

    Aerodynamica oke, maar dan maar minder km uit de tank en normale auto’s, Mercedes en VW hebben toch ook hybride..

    Gr Colin

    #17813058

    Astraman
    Participant
    • Topics 84
    • Reacties 2529
    • Offline
    • Lid sinds:
      14 July 2004

    Jah ik moet zeggen, los van dat ik Opel-fan ben natuurlijk, vind ik hem van al die batterij bakken het mooiste en ik denk dat het Opel ook wel veel goeds gaat brengen, en dat kunnen ze wel gebruiken. Tot nu toe is het nog maar beperkt met hybrides in NL, je ziet ze op zich veel qua aantallen veel, maar het zijn altijd dezelfde modellen.

    #17813059

    schuitje
    • Topics 10
    • Reacties 1089
    • Offline
    • Lid sinds:
      28 April 2009

    @fearless wrote:

    Automonteurs worden straks elektriciens:P kan nou niet echt zeggen dat ik daar op zit te wachten.

    je mag er helemaal niet aan werken als je geen officieel ampera dealer bent. volgens mijn baas worden er maar 13 bedrijven offiecieel dealer :wtf

    wij hebben er in ieder geval 1 besteld. ben benieuwd.

    #17813060

    Sapperdeflap
    • Topics 0
    • Reacties 1
    • Offline
    • Lid sinds:
      5 August 2011

    Goeiedag,
    Hierbij mijn eerste post op dit Forum. Ik zal me binnenkort voorstellen met mijn project Opel GT, maar ik had eerst even een vraagje.

    De laatste dagen ben ik voor mijn werk een aantal keren door de Bollenstreek gereden. Daar reden zeker tientallen Ampera’s in konvooi met een duits kenteken, GG – EV *** (laagste nummer wat ik kon zien was de 3, hoogste 126) richting Noordwijk.
    Weet iemand toevallig waar dat voor was? Gelukkige nederlanders die massaal en in konvooi mochten kennismaken met en genieten van de Fabriekswagens?

    Alvast bedankt voor de info.

    Groeten,
    Flappy.

    Edit: Ik zie nu de foto’s van ColinH, hij had ze dus ook al in het vizier! :D

    #17813061

    ColinH
    • Topics 27
    • Reacties 535
    • Offline
    • Lid sinds:
      4 July 2009

    Hallo Flappy,

    inderdaad, ik woon in Woubrugge, en zie ze hier ook veel rijden.
    Ik geloof dat ze bij de Opel dealer in Den-Haag Forepark staan, dat had ik gehoord.

    Maar wie er mee ‘mogen’ rijden, zou ik niet weten.

    GR Colin

    #17813062

    ZafirArt
    • Topics 4
    • Reacties 68
    • Offline
    • Lid sinds:
      7 May 2011

    Hi ColinH,
    dagelijks rij ik rond 16:00uur over de N207 vanaf de A4, richting Alphen a/d Rijn. Over dit korte stuk van 7km komen er vanuit Alphen, zo’n 20 Ampera’s met duits kenteken GG EV 1xx. In iedere auto zit een chauffeur en bijrijder.
    Waarschijnlijk een soort van langduurtest ?

    #17813063

    SneakyBass
    • Topics 1
    • Reacties 16
    • Offline
    • Lid sinds:
      29 August 2005

    @zafirart wrote:

    Hi ColinH,
    dagelijks rij ik rond 16:00uur over de N207 vanaf de A4, richting Alphen a/d Rijn. Over dit korte stuk van 7km komen er vanuit Alphen, zo’n 20 Ampera’s met duits kenteken GG EV 1xx. In iedere auto zit een chauffeur en bijrijder.
    Waarschijnlijk een soort van langduurtest ?

    auto’s van Opel nederland/Duitsland… o.a vertegenwoordigers van Opel rijden erin

    #17813064

    rudi.brosens
    • Topics 1
    • Reacties 3
    • Offline
    • Lid sinds:
      14 February 2009

    Het ziet er wel leuk uit, en natuurlijk smaken verschillen. Dat doet me denken aan de jaren 70 ..ik werkte toen op (toen nog) GM antwerpen en we kregen een voorontwerp van de calibra te zien. Die was in die tijd ook futiristisch net zoals de tigra nadien.
    Wat mijn grootste vraag is in heel dit electrisch gebeuren is het volgende:
    Als je de wagen 2de hands koopt (2 a 3 jaar oud) wat met de batterijen?
    Bij een tweedehand gsm kan je donder zeggen dat de batterij op sterven na dood is..dat is meestel ook de reden dat hij verkocht wordt omdat een nieuwe gsm goedkoper is dan een batterij kopen. Nu gaan we terug naar de auto ……voor de prijs van de batterij koop je toch al snel een leuke benzine of diesel auto dacht ik. Ik ben geen chauvinist maar mijn inziens is er enkel maar toekomst voor dit soort wagens dat ALLE merken over het zelfde batterijpack gaan beschikken en dat je deze in de benzinepompen kan omwissellen (zoals nu bij de vorkliften) tegen en vulvergoeding .Dan is er nog enkel de vraag ga jij je nieuwe batterij laten vervangen door ééntje dat al enkele jaartjes oud is?

    #17813065

    Tigra-Black
    • Topics 12
    • Reacties 237
    • Offline
    • Lid sinds:
      30 March 2012

    Tja het is en blijft niet geliefd onder de GAZ snuivers die elektriek ;)

    Maar ik kan je uit ervaring vertellen (Nissan Leaf 100% elektrisch) dat het gaat als de brandweer en blijft gaan, het was een automaat waarin je geen enkel schakelmoment voelde.
    Het was bijna eng te noemen want geen geluid als alleen van de banden die contact maken met de weg en de radio!!!!!!!
    Blijven trekken als een beer en als je het gas los liet rolde hij normaal uit als elke auto.

    Helemaal niet mijn model die Snissan maar goed over smaak valt te twisten, de Ampera ziet er wel leuk uit en heeft echt een pakkende naam. Ik zit me net te bedenken dat ik het woord, Weerstand met de bijbehorende letter R maar als pattend laat registreren dan kan ik er straks nog eens wat geld aan gaan verdienen ;) hahahahaa

    Wat de accu, tja dat is en blijft een moeilijk punt. En inderdaad niemand die weet wat een nieuwe accu gaat kosten :shock:
    Nu zullen er wel legio bedrijven komen die accu’s gaan maken dus de prijs zal wel omlaag komen maar dan nog, ruim eens een accu op die niet meer te gebruiken is. Hoeveel belasting is dat voor het mileu?????
    Het zal mij benieuwen hoe een en ander vorm gaat krijgen allemaal.
    Ik werk bij een werkgever welke laadpalen plaatst bij Renault Nederland en voor Essent dus aardig dichtbij eigenlijk ;)
    In het verleden heb ik ook al eens een idee de wereld in de gedaan toen net de eerste elek auto’s in NL reden. De accu was in de winter zeer zeer zeer snel leeg en waarom? omdat de bestuurder bij -5 de kachel vol open zet. De auto’s uit die tijd en ik denk de huidge ook die hadden boilers om het kachelwater warm te maken. tja en wat gebruikt een boiler op accu???? 1 x raden HEEEEEL VEEL.
    Toen heb ik de optie geboden dat ze moesten worden omgebouwd zodat ze in de winter bij een tempratuur van lager als 10 graden de boiler actief werd als de auto aan de laadpaal staat. Voordeel? niet meer krabben bij vorst en een heerlijk voorverwarmde auto HOPPA 2 vliegen in 1 klap waren dat.
    Ik blijf voorlopig lekker diesel en benzine rijden want elektrisch daar rij ik teveel voor.

14 berichten aan het bekijken - 51 tot 64 (van in totaal 64)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.