Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Bedankt voor je reactie, dan hoef ik niet verder te zoeken
Ik heb al gezocht met de zoek functie, maar kon niets vergelijkend vinden. Heb je toevallig een linkje?
Beste,
Ik ben al een tijdje aan het oriënteren voor een opvolger van mijn huidige vectra. Ook ik wil hierna een automaat. Als ik google op de DSG van de VAG groep, lees je niets anders dan ellende. Koppelingplaat die versleten is bij lage km standen, software welke niet in orde is, trillingen bij het optrekken…..
Als ik google op de automaat van opel vind ik nagenoeg niks. Ik ben het met enkele mede forummers eens dat meestal de slechte ervaringen gedeeld worden, maar toch geeft het een sein af als je zoveel negatieve topics vind over de DSG.
ik zeg niet dat ik hierna weer een Opel neem maar een DSG, gaat het voor mij niet worden.
Kijk ook eens hier: http://www.dsg-dokter.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;. Dit is een bedrijf gespecialiseerd in de problemen vasn de DSG.Groet Tim
interieur filter zal ik maandag direct vervangen.
Bedankt voor de reacties!
gr. Tim
Verdamper idd, bericht aangepast.
Idd dat van die 10 min wist ik maar heb nu af en toe al een muffe lucht. dus er zit ergens al wat. gaat dit dan weg met deze methode?
Bedankt voor je reactie,
Bij 70 of 80 in zn 5, en dan vol gas is er niks aan de hand. Toeren gaan langzaam omhoog. Wanneer ik bij hogere toeren snel overschakel dan slipt ie dus soms kort.
Hetzelfde geluid krijg ik als ik de koppeling half intrap (alleen ff testen natuurlijk). Ik heb geen idee of hij nu dus versleten is of dat er iets anders isgroet Tim.
Gekocht in jan. 2009 met 67000, nu inmiddels 118000km.
gr. Tim
Melding is weg, enkele lampjes vervangen. Na een bezoek aan de garage voor een beurt en apk bleek er ook nog een foutmelding van de achterlichten in te zitten.
Achter bolletjes verwisseld en weg meldingen.
iig bedankt voor het meedenken.
Gr. Tim
Ga ik dat eerst proberen. Dank je wel.
geel en rood omdraaien, dit zijn de continue voeding en een voeding over het contact. continue spanning heb je nodig om je zenders te onthouden. Maar als deze aangesloten is over de geschakelde (contact) spanning vallen de zenders weg.
Gr. Tim.
Maxi cosi priori paste bij mij perfect, achter in de C station maar volgens mij is dit een ander merk.
gr. Tim.
ik heb milestone’s 18/225/45. ong. 100 eur per band incl. monteren/ balanceren. Nog steeds tevreden, het zijn natuurlijk geen circuit banden maar voor mij volstaan ze prima.
17” zal misschien nog wel goedkoper zijn.
Groet Tim
Ik heb ze allemaal gehad, van A tot C. eerst een A sedan, toen een B sedan, Nu een C station.
groet Tim
Als je handbediende airco hebt, zit ie in de kachelbuis gestoken van de voet verwarming/koeling. Passagierszijde, bijna achter middenconsole.
Meestal is de thermische zekering stuk. deze is bij een elektro zaak te koop voor +/- 2 eu.Suc6
Gr. Tim.
Die van mij (Z1.8xe) ging naar de dealer, is vervangen bij de 90000. De volgende keer moet ie op 180000km. (of 6jr. na eerste wissel) maar dat is niet meer bij mij denk ik.
Misschien heeft de modelwijziging er nog iets mee te maken. De mijne is van 11-2004 en is een C1 met volledig Canbus. mijn vec B uit ’99 ook een 1.8 moest wel om de 60000km.groet Tim
Mijn vectra geeft wel de melding dat ik mijn mistlicht moet controleren, als ie t niet doet. dat is t toch canbus?
groet Tim
En volgens mij is een kapotte thermostaat ook niet bijzonder. komt regelmatig langs hier
groet Tim
Deze zit op de kachelweerstand, op de foto ook te zien. T is dat kleine componentje rechts van de groene tape. deze is er op gesoldeerd. Echter als je deze vervangt moet je deze niet terug solderen (anders is ie meteen weer stuk) maar klemmen met een ampie o.i.d.
Dan ff goed kijken welk type het is, of beter nog zekering meenemen naar elektrozaak.
Let wel, als ventilator zwaar loopt knalt ie er zo weer uit waarschijnlijk.Op pagina 407, van: wat heb je vandaag gedaan aan je vectra staat nog een foto van mijn weerstand.
Succes.
Bekend probleem van de vectra’s, ventilator loopt een beetje zwaar waardoor de kachelweerstand “ploft” . Echter is het vaak niet de weerstand zelf mar de thermische zekering die er overheen staat. ik heb die zelf vervangen, kostte 2 eur…
Weerstand zit in de uitloop van de ventilator, dit om de weerstand te koelen. Aan de bijrijders kant bijna tegen schutbord.
Gr. Tim.
27 september 2012 om 15:09 In reactie op: Hulp gezocht! Nieuwe C2 SW diesel voor CAlberts? #18071540Volvo is erg mooi, maar voor iemand die km’s wil gaan maken, zou ík toch een lagere km stand kiezen. Die laatste GTS bv. is een erg mooie auto, waar je nog lekker km’s op kan zetten!
Suc6 met je keuze!
Gr. Tim
Als ik even van je topic gebruik mag maken……;-)
Als ik nu van een 4 spaaksstuur met wieltjes, naar een 3 spaaks met wieltjes wil moet dan de nieuwe airbag ingelezen worden of kan dit gewoon overgezet worden??
Groet Tim.
Ik heb vandaag mijn kachelweerstand gemaakt. Deze was stuk dus de blower werkte alleen maar op stand 4.
Hierbij wordt door de dealer meteen verwezen naar een kachelweerstand á 40-60 Eur, zonder montage. In werkelijkheid is deze weerstand meestal niet de boosdoener
maar de Thermische zekering die er aan hangt. Dus vandaag ff een nieuwe zekering gehaald, ouwe er tussenuit geknipt en een nieuwe geplaatst met een klemmetje.
Expres niet gedoldeerd, anders is de kans groot dat de zekering meteen weer stuk is. Weer geplaatst en getest, en werken als een tierenlier!!! dus klaar voor 2 Eur. en een uurtje werk.:wors :wors :wors :wors :wors
groet Tim
Op een respectabele leeftiijd van 8 1/2 jr. Van de week de 100000km grens behaald!
Hier ook geen foto; zat niet op te letten toen ik thuis kwam stond ie op 100031.
Gr. Tim.
Beste,
ik heb altijd geleerd dat een draaiende aircopomp 6-8 pk kost van je motorvermogen. ik kan dus begrijpen dat t toerental even zakt als je ineens bij lage toeren de pomp inschakelt. Denk dat smeren oid niets uithaalt. Mijn B, van ’99 had dit, en mijn vec C uit 2004 heeft dit ook. beide 1.8.
Groet Tim.
-
AuteurBerichten