Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Lennart,
Wellicht is het voor jou verstandig iemand in je omgeving te zoeken die je in levende lijve wil adviseren.. Je bent wel met je remmen bezig en als je dat al niet lukt…..
1-deksel van remreservoir wegnemen
2-met grote schroevendraaien tussen oude remblok en remschijf wrikken zodat de zuiger helemaal terug in schuift (dit heeft tijd nodig omdat alle vloeistof door een kleine leiding terug moet stromen naar het reservoir)
3-verwijderen van grote veer aan buitenzijde
4-afhankelijk van type remklauw aan achterzijde 2 bouten losdraaien zodat je de blokken kunt verwijderen..
5-wanneer alles los ligt ook even alle “glij vlakken” roestvrij maken
-> daarna alles weer terug bouwen… wijst zichzelfGood luck!
reneRobke,
Bespaar je een hoop moeite en bouw motor + bak samen uit..
Mvg Rene
28 december 2012 om 13:52 In reactie op: B 2006 2.2_16v Kachel blijft draaien na uitzetten contact #18083500Hallo,
Ik heb het probleem inmiddels opgelost, zoals ik al vermoede: De kachel-weerstand (oem nr.:1808441) vervangen, en alles werkt nu weer naar behoren.
Mvg Rene
Wat mij opvalt aan je verhaal is dat de ventilator motor een variabel toerental heeft, kun je dit ergens aan koppelen? Heb je bijvoorbeeld je boord spanning bekeken?
Voor de rest zou ik zo geen kant en klare oplossing voor je weten.
Succes!
25 november 2012 om 06:40 In reactie op: Het grote "geef mij een appeltaart met slagroom" s #17755880Doe mij maar de slechtste grap ooit
24 november 2012 om 08:55 In reactie op: C-Kadett schakelt niet meer in achetruit versnelling #17889895@roydebets wrote:
Onze C-Kadett uit ’77 schakelt niet meer naar de achteruit versnelling. Andere versnellingen zijn geen probleem. Auto rijdt ook nog gewoon, maar dan alleen vooruit.
De bak zelf lijkt in orde, alleen het in de achteruit zetten is niet meer mogelijk.
Ik heb de versnellingspook er al eens af gehad, maar daar zie ik geen vreemde dingen.
Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen??
http://postimage.org/image/ebwx85ol3/full/
Je moet even kijken of onderdeel #19 nog wel op de juiste plek zit, deze kan versleten of weg zijn. hierdoor kreeg ik mijn Ctje ook niet goed meer in zijn achteruit.
Mvg Rene
Hij is erg mooi geworden!!
[youtube:1xb6rco1]http://www.youtube.com/watch?v=ChbyaXBKNY8&list=PL37F740CA59C4724F&feature=plcp[/youtube:1xb6rco1]
Succes met de ijsco-stokjes!!
Een andere oplossing zonder iets kapot te maken kan ik me niet bedenken
Mvg Rene
Leuk Leuk :D
Smaak.. tja ook ik vind niet alles mooi hoor, maar wat ik mis bij deze collectie is het volgende, en daar zit ik zelf dus wel aan te denken om te doen..
De C-stijl die vanaf het dak naar achteren loopt(bij een coupe) wil ik dus laten zitten, de driekante raampjes eruit, en het dak ook laten zoals hij origineel is.. de achterruit eruit, achterklep eraf en daar een doorsteek maken, en achter de bestuurders stoel een schot maken..
hoe dan de achterklep zou moeten, ben ik nog niet over uit.. daarom zocht ik dit soort plaatjes.. Ik zou zeggen keep up the good posting! :D
27 oktober 2012 om 13:01 In reactie op: Revisie set remmen achter 41mm TRW (2006 2.2 benzine) #17877884Ik heb dus even ebay afgespeurd en ik ben geholpen.
na wat zoeken ben ik uitgekomen bij een Audi A3 klauw waar dezelfde afdichtingen op zitten.
http://www.ebay.de/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=150574187308&ssPageName=ADME:L:OC:NL:3160Het was wel een minder fijn karweitje, maar dan heb je ook wat :)
24 januari 2012 om 11:38 In reactie op: Kadett B 1974 opknappen + custom’en =) eindelijk begonnen 1 #17973399@Mad Max wrote:
205jes moet wel lukken..
Ik ben vooral benieuwd naar je verlaging, met de bladveer voor enzo..
Max
Het verlagen is rete makkelijk bij bladveren… Dr zit zo’n “H” blokje tussen de veer en fussee, deze moet je even namaken, alleen dan met andere afmetingen :D
Ik zal t.z.t. wel een foto plaatsen
18 januari 2012 om 14:23 In reactie op: Kadett B 1974 opknappen + custom’en =) eindelijk begonnen 1 #17973396@hanskadett wrote:
ik zou die 12 inch niet snel verbreden als ik jou was.
op 12 inch is weinig banden keuze ik zou eerder voor 13 inch gaan.
staat hem ook veel beterHans,
Nu je het zegt ja, daar is verdomde weinig in te krijgen, Ik was al aan het kijken bij de quad banden, deze hebben wel extreem lage en brede bandjes… Ik zal er eens over nadenken… het hoeft ook niet makkelijk te zijn he ;)
Ik heb gisteren even vlug gemeten en gezien dat ik ongeveer 45mm breder kan dan orgineel, daarmee zou ik een bandje van 155+45=200 breedt erop kunnen gooien…
Eens kijken wat er allemaal in de markt is..
Als je toerenteller ineens naar nul valt is het waarschijnlijk de electrische ontsteking
12 januari 2012 om 16:28 In reactie op: mijn kadett c coupe krijgt misschien een limo broertje :) #17973070Nice =)
is die stereo installatie om boven de groep a uit te komen, of is de groep a om boven de stereo installatie uit te komen? :D
Leuk verhaal zo, lekker herkenbaar voor vele denk ik =)
Succes!!
@eddepet007 wrote:
tips gevraagt ivm geheel nieuwe hemel
welke lijm te gebruiken ? -> Spuitcontactlijm (gewoon vd bouwmark)
waar en hoe te beginnen ? -> Eerst alles ophangen dan de middenstijlen op de plek hangen, vervolgens de voorruit en als laatste de achterruitzijdeen als iemand verder nuttige info heeft heel graag
we gaan er van de week aan beginnen maar der zit niks meer in
succes :thumb
De oorzaak van het probleem hoeft niet per definitie een verandering te zijn.. daarom adviseer ik toch om even struktureel te onderzoeken waar het probleem zich bevindt..
als je gaat kijken naar jou laatste veranderingen kleppen stellen en ontsteking veranderen zou je hier kunnen beginnen, dubbelcheck je kleppen nog eens, en dubbelcheck je ontsteking eens(volgorde kabels/kwaliteit kabels/rotor, verdelerkap…let op het koolstifje) vervang evt eens de oude onderdelen een voor een terug..
Succes!
(Ow ja, kun je me eens een foto sturen van die b kadett die je wil verkopen?)
Hmm lekker probleem..
Als ie 2 tellen loopt en daarna afslaat moet daar wel iets van te zeggen zijn…
Kun je eens de volgende acties proberen?
++ Bougies eruit trekken en kijken hoe deze vonken?
++ ontstekingstiming controleren met een flitslamp, let wel erop dat je de vacuumvervroeger er even af legt..als dit beide goed is, zou de motor theoretisch moeten lopen qua ontstekings electra..++ Controleer de kleptiming, 1 op ontsteken 4 op tuimelen en omgekeerd en hetzelfde liedje bij cilinder 2 en 3.
++ Controleer de klepspeling
++ Evt compressie meting verrichten, als dit alles goed is, zal de motor mechanisch functioneren++ Trek alle injectoren los en kijk hoe deze inspuiten..alle 4 een mooie hoeveelheid? de koudstartinjector ook even controleren..
++ Wat is de benzine druk is er uberhaubt druk?Als met deze acties het probleem niet naar voren komt kan het lastiger worden, maar we hebben wel het eea uitgesloten…
Succes!
14 november 2011 om 12:40 In reactie op: Groene B-Manta gevraagd voor filmpremiere New Kids #17942401Hmm rood ook goed? :D
Is het nog terug te zien?
Ik heb genoten van de filmpjes op Youtube!!!
Maar zijn er geen andere oplossingen mogelijk ipv een mv6 blok…..je zou ook een bmw v12 kunnen gebruiken of een jaguar v8…als ik jou was zou ik standaard blokken gebruiken die je zo bij de sloop kunt halen…ik kan me voorstellen dat na een dagje blubberen de hele boel oud ijzer is geworden :DSucces!!
@H-400 wrote:
Kontroleer aan de bak ook eventjes of in de plastieke aandrijving waar je je km-kabel in steekt nog een mooi vierkant gaatje in zit.
De aandrijving kan soms ook tandjes verliezen, is snel te controleren door het boutje uit het plaatje vijzen, dan de metalen bus
uit je bak trekken. Zoals je dan ziet kan je ook dat aandrijftandwieltje uit de bus trekken om evt te vervangen.
Ik heb het al voorgehad dat het wormwiel in de bak was losgekomen (metalen klipje ) maar dan moet de bak open.
Succes!Dankje voor de heldere omschrijving, ook dit ga ik aankomend weekend checken
@The_Undertaker wrote:
Ik zou ff kijken of je kabel er nog wel goed inzit, vermoedelijk aan de achterkant van je tellerbak. Deze moet er wel goed inklikken.
Als je kabel er goed inzit, kan ‘t ook nog zijn dat ie geknapt is. Doet ie ‘t soms nog wel goed?
Wat voor auto gaat het in deze om? Manta B neem ik aan?
ik zal dit weekend de aansluiting ff checken, maar soms geeft de teller toch wel de juiste snelheid aan…
Potmeter heeft 3 aansluitingen ja,
wellicht kun je hier iets mee?
dus twee aansluitingen voor een constante weestand, en twee aansluitingen voor een variabele weerstand, afhankelijk van de gebruikte aanluitingen oplopend of aflopend bij een bepaalde draairichting
Hmm veel kijkers, maar niemand die het weet?…..Dan zal ik de boel eens gaan open schroeven om te kijken hoe de regelloopjes in elkaar zitten…
Ik zal tzt jullie op de hoogte houden
-
AuteurBerichten