t oranje beestje! –=– DONE.

Forumindex Forums Modellen Manta t oranje beestje! –=– DONE.

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 202)
  • Auteur
    Berichten
  • #17245080
    Thijsje
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 January 2006

      zo. laat ik mij ook eens een topic aanmaken, over mijn manta en daar de planning van. king:
      heb mijn manta gekocht van mijn grote sterke ( :wtf )broer, welke hem uiteraard goed getest heeft. :jerry

      hier een fototje hoe hij er toendertijd bijstond.

      leuk standaard autotje..
      uiteraard moest het wel een wat sportiever uiterlijk krijgen..
      heb er toen maar eens een ‘tuunhek’ achterop gekit :thumbup ik blij. maar een paar leuke velgen en een ‘vette pijp’ is ook leuk dacht ik bij mezelf!
      dus die er ook maar is bij op gezocht.
      de velgjes kwamen bij ghanz vandaan. deze heeft ze laten uitlijnen, omdat ze toch wel erg krom waren.
      samen zijn we bezig geweest stel mooie velgjes van te maken, wat m super staat, al zeg ik het zelf:
      (een foto van het nieuwe einddempertje heb ik niet meer.. maar daar was een stuk van rond 60 rvs over gelast, wat wel leuk lijkt uiteraard (Y)




      toen vond ik het toch wel nodig, om hem wat dichter bij de grond te brengen…
      aangezien voor 1 veer was gebroken, moest daar sws een ander setje onder. achter was eigenlijk wat te hoog, dus moest ook maar he.

      heb toen een setje voorveren van -40 gehaald, en achter origenele ‘verlaagde’ veren..
      deze er tussen gedrukt, wat als resultaat dit plaatje brengt:

      absoluut een verbetering naar mijn mening..

      op die foto ben ik ook bezig met mijn carburateur, mischien enig hier wat van mee gekregen..
      ernstige problemen om de manta mooi lopend te houden.
      stationair rammelt hij op de 3 of 4 cilinders, niet helemaal fijn zegmaar. tijden de rit, met het afremmen, viel de motor je gewoon uit!
      na een lang grote puzeltoch van nieuwe pakkingen andere carburateur, lekke kleppen, heb ik het gegooid op een kromme inlaatspruitstuk, waar hij de valse lucht langs trekt. dit mede met een slechte compressie (cilinder 2 en 3 om en nabij de 8 bar, terwijl 1 en 4 toch de 10 bar wel halen.) maar door dit compressie verchil moet hij wel willen blijven lopen. :hmmz

      het cockpitje was ook iets, wat ik graag iets anders in had. 1 met een toerrenteller!
      en als ik toch bezig ben, ook daar maar een wat sportiefer stuur voor gekocht, zodat het stuur er maar 1 keer van af zou hoeven..


      ondertussen ben ik nog bezig geweest met alle rotterij wat er in deze manta zat. :agent
      ik heb de voorste spatschermen gedemonteerd, waarbij achter de spatschermen een beetje laswerk zat..
      de spatschermen zelf ook veel nieuwe stukken ingekomen.. maar dat is wel goed gekomen!
      in de bodem zit bij de voetruimte wat nieuw plaatwerk, het rechter dorpeltje is wat ingekomen.
      en de achterste wielranden zitten ook aardig wat las uurtjes in.






      de manta is nu weer hard, alleen moet hij nog strak geplamuurt worden. iets waar ik heel veel op moet gaan oefenen…
      als mijn geduld het toe laat :jerry

      momenteel heb ik er een ander auto *kuchnissankuch* bij, voor in de winter, zodat de manta onder de kap mooi droog zijn winterslaap kan houden. :jerry
      zo af en toe haal ik hem er eens uit,
      zo heb ik achterin de kofferbak alles kaalgehad, en van binnen goed in de tectyl gezet.
      het tapijtje er weer over, en een klein boemboem kastje erin gebouwd.



      zo heb ik laats nog een super mooie groep a uitlaat kunnen betalen en halen.. deze thuis maar is kaal gemaakt, en een nieuw lakje over heen gestrooid.. lijkt het toch nog wat he, op de plank :jerry :jerry
      zo heb ik ook een 5 bak gekocht, welke ik omgelast heb, zodat ik het oude gat in de tunnenbak kan gebruiken.
      er was al enige kennis aanwezig @ghanz, aangezien hij dit in zijn gt/e zelf heeft moeten uitvinden.
      een mooi makkelijk naar wij dachten :D



      ook heb ik bij hetzelfde adresje later nog een mooi recaro interieur kunnen scoren!
      zat achter in de bank een sigaretten gat, maar dat mijn moeders maar even laten repareren met naald en draad :thumbup :thumbup
      direct het bankje en bijrijdersstoel gemonteerd. (frame van de stoel wel eerst ff mooi gespoten omdat er wat roest op zat.. nu lijktie weer als nieuw king:

      met de bestuurdersstoel wacht ik nog even, dit omdat ik 2 bijrijdersstoellen heb gekocht.. en ik twijfel nog of ik de bijrijderstoel er zo in zet, of als ik de bestuurdersstoel zal laten repareren met de bijrijderstoel…



      de bedoeling is dat hij straks een 2.0S hart krijgt.. maar dat kan nog ff duren.
      door de aankomende harttransplantatie ben ik ok niet van plan nog enig geld in de huidige motor te steken….
      de bedoeling was om hem vorig jaar te spuiten, aangezien een nieuwe frisse lak (origineel oranje weer) hem absoluut goed zou gaan doen.
      alleen is dat vorig jaar niet gehaald, de bedoeling is dan ook om hem dit jaar een nieuwe jas aan te trekken…
      maar of dat wat word, zal de tijd ons leren king:

      groeten Mathijs.

      #17970610
      variant
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 March 2005

        @het Beest ….
        Tja een mooie titel maar zover is het nog niet zo te zien ….
        Idd een goed idee om de pook zo aan te passen aan de tunnel ,toch veel fijner zo,n lange pook !! ;)

        keep up the good work !!!

        Gert

        #17970611
        Ghanz
        Deelnemer
          Lid sinds:
          31 July 2005

          je bent goed bezig jongen :wors

          #17970612
          Keesjr
          Deelnemer
            Lid sinds:
            26 May 2006

            :thumb mooi dat de Manta’s opgeknapt worden :thumbup

            #17970613
            lenn0
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 February 2009

              Mooi werk. :thumbup

              #17970614
              rpjverhoev
                Lid sinds:
                13 March 2006

                is die stereo installatie om boven de groep a uit te komen, of is de groep a om boven de stereo installatie uit te komen? :D

                Leuk verhaal zo, lekker herkenbaar voor vele denk ik =)

                Succes!!

                #17970615
                Thijsje
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  5 January 2006

                  danku voor de :thumbup reacties!

                  @variant
                  .. tjah geef het beesie n naam :P
                  kwam er op neer dat iemand ‘t beest in hardenberg had gespot..
                  vonden het niet zo heel stom klinken, vandaar..
                  persoonlijk wat leuker als, wk-manta, waar hij ook wel onder bekend is :D


                  @rpjverhoev
                  .. nou, dat is dus iets om tegen elkaar uit te vechten, haha. oordopjes zijn al besteld :jerry

                  zo. vanavond als er niks tussen komt, ben ik van plan het rechterslot er uit te halen..
                  dit omdat rechts 1 eigen sleutel heeft, en de rest gelijk is..
                  dus wil ik die uit elkaar gaan halen, en kijken of ik hem pas kan maken op de sleutel…
                  compleet setje is toch wel wat leuker he :wors

                  #17970616
                  eddepet007
                    Lid sinds:
                    11 February 2005

                    idd net intrieur en leuke groep a

                    als je nog eens zon adres voor mij weet :jerry :jerry :jerry

                    zal van zelf wel goed komen met het :
                    “beest van collendoorn”

                    #17970617
                    Thijsje
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      5 January 2006

                      @eddy

                      haha ja mooi spul he!!
                      ach heb zo mijn contacten hahah :angel

                      :thumbup :thumbup

                      tja goed gaat het wel komen.. maar gaat wel wat langer duren dan in eerste instantie gedacht is door mij..
                      ivm een overbezette schuur :jerry :jerry

                      #17970618
                      Ghanz
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        31 July 2005

                        overbezette schuur ??? ai das vervelend.

                        trap anders dat franse visje daaro maar naar buiten haha

                        (en dat slot gaat volgens mij ook al een dagje opschuiven haha)

                        #17970619
                        ikdenman
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          27 February 2010

                          keep up the good work :thumb goed bezig kerel kump vast goed met die oranginaaaaaaaaaaaaaaaaa

                          #17970620
                          eddepet007
                            Lid sinds:
                            11 February 2005

                            Heb ook zo n fransoos als winter auto
                            Maar die kan mooi buiten blijven

                            #17970621
                            Ghanz
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              31 July 2005

                              @eddepet007 wrote:

                              Heb ook zo n fransoos als winter auto
                              Maar die kan mooi buiten blijven

                              tevens een berghok :D

                              #17970622
                              eddepet007
                                Lid sinds:
                                11 February 2005

                                Ja lag laatst nog intrieur in haha

                                #17970624
                                Thijsje
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  5 January 2006

                                  @ eddy waar is die heen gegaan dan :jerry

                                  maargoed.
                                  van de week het slot van de rechter deur maar is gedemonteerd, en gesloopt.
                                  alle pennetjes opnieuw erin maken, op de andere sleutel.. bleef maar 1 zo’n pennetje over ,, die paste totaaal niet :O :thumbdown
                                  maarja.. het motto ‘vaak bu’j te bange’ erbij gepakt en het laatste pennetje is verdwenen in de prullebak :afro

                                  nu heb ik nog 2 zwarte verneuqte deurkaarten (box-gaatjes in geprikt).. welke ik dan ook weer enigsinds aantoonbaar wil maken..
                                  zat te denken om die speaker gaasjes(??) erover heen te maken. zodat je het gat niet zo ziet…
                                  verder het stof ff weer netjes strak maken, zorgen dat hij nu wél vast in de deur komt :jerry

                                  en dan is mij het interieur toch wel zo’n beetje op :thumbup :thumbup niveau king:

                                  volgende week daar maar is mee bezig…. :angel

                                  nu zit ik nog te twijfelen over de bijrijder stoel/bestuurder stoel…
                                  moet ik de bijrijder stoel er zo in zetten, of het stofje loshalen en op de bestuurderstoel maken?
                                  wat is jullie mening??

                                  #17970623
                                  Ghanz
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    31 July 2005

                                    loshalen idioot !

                                    #17970625
                                    eddepet007
                                      Lid sinds:
                                      11 February 2005

                                      Effe origineel maken heb ook stoel bij bekleder liggen kijken hoe het wordt

                                      #17970626
                                      Ghanz
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        31 July 2005

                                        welke bekleder dan eddy?


                                        @thijsje
                                        … ben je zwarte stoelen nodig :P kom ze maar snel brengen haha

                                        #17970627
                                        eddepet007
                                          Lid sinds:
                                          11 February 2005

                                          Hier in de buurt heb effe gezocht
                                          Anders was ik naar jou adres gegaan
                                          Want kreeg prijs opgaaf van 1 ste bedrijf a 195 euro ex btw
                                          Denk dan kan ik wel naar drenthe rijden haha

                                          Maar nu wat in jou prijs klasse gevonden leek me beter

                                          #17970628
                                          Ghanz
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            31 July 2005

                                            :thumb

                                            #17970629
                                            Thijsje
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              5 January 2006

                                              @Ghanz wrote:

                                              welke bekleder dan eddy?


                                              @thijsje
                                              … ben je zwarte stoelen nodig :P kom ze maar snel brengen haha

                                              haha bankje en bijrijder stoel ligt op zolder hier,
                                              en de bestuurder kant zit dr nog in..

                                              volgende week zal ik m dr wel eem uut halen ofzo :angel

                                              kun je me n moal helpn met die bestuurder stoel uit mkaar trekken dan?

                                              #17970630
                                              Stender
                                              Moderator
                                                Lid sinds:
                                                5 April 2009

                                                Laat maar ff weten als je die Recaro hebt laten fiksen, heb er ook nog eentje staan met instapschade.

                                                #17970631
                                                Ghanz
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  31 July 2005

                                                  wat moet je er van weten @stender? heb vorig jaar een setje laten repareren namelijk, en daar zal die van @thijsje ook heengaan dan.


                                                  @thijsje
                                                  .. ja maaaar… kom dan met het spul hier op an aans bel mien moar een moal.

                                                  #17970632
                                                  Stender
                                                  Moderator
                                                    Lid sinds:
                                                    5 April 2009

                                                    Ben benieuwd wat het kost om die instapschade te laten repareren. Of om de hele wang te vervangen met die van een bijrijdersstoel bijvoorbeeld. Ik heb een setje waarbij de bijrijdersstoel kapot is (onderste en bovenste wang schade) en ik weet nog niet of dat ik de set repareer of dat ik de hele set verkoop.

                                                    #17970633
                                                    Ghanz
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      31 July 2005

                                                      wat ik gedaan heb, en tevens bij thijsje de bedoeling :

                                                      defecte bestuurderstoel demonteren, dat wil zeggen, uitelkaar halen, en de stof losnemen, van de rugzitting !

                                                      hetzelfde met de bijrijderstoel.

                                                      vervolgens het zitvlak van de bijrijderstoel nemen als nieuw zitvlak van de bestuurder.
                                                      demonteer de huidige montage sledes, en monteer die van de defecte bestuurderstoel terug.
                                                      (of wissel de orginelen van plek, links naar rechts)

                                                      de beide lappen stof, 1x defect links, en eemaal rechts breng je naar de stoffeerder, en geeft hem de opdracht, de stof in het grijze leder te verwijderen en die van de rechter in de linker te monteren. (rechts en links is voor hem herkenbaar door het sleufje voor de stoelkantel bediening.)

                                                      paar dagen geduld, en je kunt je nieuwe bestuurderstoelbekleding weer ophalen.

                                                      dit weer inelkaar zetten, let op de haakjes en dergelijke. en je stoel is gereed voor gebruik, en als nieuw !

                                                      kosten: 5 tientjes

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 202)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.