Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
http://members.home.nl/opeltje/SCHEMA.htm” onclick=”window.open(this.href);return false; kun je de schema’s voor de Corsa B downloaden. Voor de kofferbakverlichting moet je plaatje 03 hebben.
Op het andere pootje hoort een stekker met een bruin-witte draad te zitten. Heb eventueel het schema wel voor je via de PM/mail.
Je kunt allicht eerst eens op de stekker meten of je voeding hebt op 1 van beide pinnen…. Dan weet je al een heel stuk meer.
Een tijdje terug bij een frans koekblik een kofferbaklampje gefixt die geen goede massa meer had.
Zit de juiste chip wel in de sleutel? Knipperend lampje betekent dat de startonderbreker niet wordt vrijgegeven.
Mocht je het relais nog zoeken voor de verwarmde spiegels stuur maar een pm!
Check ook even of de veerschotels rot zijn aan de achterzijde. Mooie reden om nog extra af te dingen als ze idd vrij ver heen zijn.
Account Rossi-Aduard #2 mag weg! Ik kan weer in de oude. Bedankt!
Ik heb de crooke box tegelijk met een supersprint spaghettispruitstuk gemonteerd gekregen, dus weet het effect van de box alleen niet.
De auto maakt in ieder geval vanaf ongeveer 3500 rpm nog veel makkelijker toeren dan standaard. Vanaf 5500 rpm komt er nog een keer een extra boost.
Topsnelheid ligt in ieder geval 15 km. hoger op de teller. Nieuwe tijden met tussensprints enzo moet ik nog gaan meten, nog niet aan toegekomen.
@5chaap2k Injectorkabelboom heb ik idd door het middelste gat in het spruitstuk gestoken vanaf de onderkant.
Het probleem is opgelost! De Corsa rijdt weer als een zonnetje! Ik heb het verlengde gedeelte naar de gasklep positiesensor er opnieuw aangemaakt. De oude verlengkabel was aangevreten door de multiriem en er was een draad compleet losgebroken.
Ik heb de tip van 5chaap2k opgevolgd en de bedrading nu onder het spruitstuk langsgelegd. Ziet er inderdaad netjes uit.
Hieronder de bijbehorende :kewlpics
Lekker aangevreten!
En mm lampje is pleite!!!
Iedereen bedankt voor het meedenken!!:thumbup:wors:wors
Nou ik ben bij de VOD geweest. Alle oude codes laten wissen, daarna kwam alleen code 22 te voorschijn.
Die heeft te maken met de gasklep positie sensor. Volgens de VOD gaat die sensor zelf bijna nooit kapot. Ik ga eerst de bedrading vervangen vanaf het punt waar deze verlengd is en hopelijk is het probleem dan over!
Edit: Als het hier niet aan ligt weet ik het niet meer, kabelboom er naartoe is net een slagveld:) 1 soldeerverbinding los en de kabel naar de gasklep positiesensor aangevreten door de multiriem. Kan ff aan de slag met solderen! Ik houd jullie op de hoogte!
Foto’s volgen:kewlpics
Ik heb ‘m al uitgelezen met de paperclip methode, maar krijg dan alleen 2-cijferige code’s. Moet ik dan de codes van de vectra-A aanhouden die in dat topic staan?
De auto heeft ook al wel eerder mm lampjes gehad maar die gingen uit zichzelf weg. Ik weet dan ook niet hoe betrouwbaar het is om nu te gaan meten met de paperclip methode. Ik ga morgen naar de opel dealer. die gooien dan maar mooi de oude codes er uit en gaan dan de actuele code(s) uitlezen.
De codes die er bij mij er uitkwamen met de paperclipmethode zijn: 12(begin), 43,71,34,13,12(einde)
Update: Het gefluit lijkt zichzelf opgelost te hebben.Het beroerde rijgedrag en het mm lampje zijn er nog:thumbdown.
Ik heb nu de stappenmotor los en die zit muurvast! Dat puntige geval bovenop moet toch enigszins moeten kunnen bewegen?
Ik laat de auto morgen uitlezen bij de VOD in ieder geval. Mocht hier niets uitkomen dan mag ik bij Crooke langskomen.
Ik heb trouwens een andere versie van de crooke powerbox dan corsa_b_66. Op de versie van mij zit maar 1 uitgang voor de vacuumleidingen. De box zit gemonteerd op een x16xe inlaat.
@Bladeofdarkness: Welk gedeelte op de inlaat bedoel je? De slang vanaf de carterventilatie (pijpje boven op het blok toch?) zit aangesloten op dat gekke ding naast de sirene van het alarm.
Het is trouwens een van de eerste crooke boxjes, op die nieuwere zitten nog extra aansluitingen toch?
Hieronder wat foto’s:
@Unbreakable: Is het probleem nog weer terug gekomen? Ik rij met een corsa x16xe met ongeveer dezelfde klachten. Auto slaat bij warme motor moeilijk aan en stationaire loop schommelt ontzettend tot aan bijna uitslaan en daarna weer hoog oplopen. En vieze zwarte rook. Auto geeft geen mm lampje trouwens.
**update 16:04: Probleem opgelost met nieuwe temp. sensor van de opel dealer.**
Vanavond, rond een uur of 8 op de a50 tussen apeldoorn en afrit Vaassen, een witte b gsi gespot, met zilverkleurige standaard facelift bumper en aardig brede bandjes. We hebben nog even duimpjes omhoog gestoken naar elkaar. Iemand van hier?
-
AuteurBerichten