Problemen na inbouw Crooke powerbox (opgelost!!)

Forumindex Forums Modellen Corsa Problemen na inbouw Crooke powerbox (opgelost!!)

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 26 tot 38 (van in totaal 38)
  • Auteur
    Berichten
  • #17509788
    Corsa_B_66
    Deelnemer
      Lid sinds:
      20 February 2007

      Oww ok, wist niet dat ie jou kabelboom heeft gebruikt.
      Maar ik neem aan dat er toch ook een verleng stuk bij jou in de kabelboom is gemaakt?

      #17509789
      BadMuts
        Lid sinds:
        30 June 2004

        origineel gepost door Corsa_B_66
        Oww ok, wist niet dat ie jou kabelboom heeft gebruikt.
        Maar ik neem aan dat er toch ook een verleng stuk bij jou in de kabelboom is gemaakt?

        jep, daarom hebben we ook mijn boom gebruikt :)

        kreeg net een smsje van topic starter…

        “je had gelijk, het was iets kleins. Draadje naar de gaskleppositiesensor losgebroken bij de montage ofzo”

        ben blij dat het hiermee opgelost is. Veel plezier ermee! :)

        #17509790
        rossi-aduard
          Lid sinds:
          28 February 2006

          Het probleem is opgelost! De Corsa rijdt weer als een zonnetje! Ik heb het verlengde gedeelte naar de gasklep positiesensor er opnieuw aangemaakt. De oude verlengkabel was aangevreten door de multiriem en er was een draad compleet losgebroken.

          Ik heb de tip van 5chaap2k opgevolgd en de bedrading nu onder het spruitstuk langsgelegd. Ziet er inderdaad netjes uit.

          Hieronder de bijbehorende :kewlpics

          Lekker aangevreten!

          En mm lampje is pleite!!!

          Iedereen bedankt voor het meedenken!!:thumbup:wors:wors

          #17509791
          Corsa_B_66
          Deelnemer
            Lid sinds:
            20 February 2007

            Mooi dat het opgelost is.
            Succes ermee in iedergeval :d

            #17509792
            5chaap2k
            Deelnemer
              Lid sinds:
              29 June 2004

              mooi dat t nu weer werkt, mensen vergeten vaak dat tijdens werkzaamheden makkelijk een kabeltje ergens klem kan komen te zitten of losschieten, ik heb zelf aleens vuurwerk gehad na het vervangen van de dynamo (los massakabeltje bij de +pool) :)

              axel had destijds zn kabelboompje tegen de mutiriem en ik had zelf aleens stekkers verwisseld na onderhoud

              je leert niet alleen van je eigen problemen maar ook door die van anderen te lezen :)

              stukken netter onderlangs he!

              heb je ook de injectorboom onderlangs gelegd? das helemaal nice :)

              #17509793
              rossi-aduard
                Lid sinds:
                28 February 2006

                @5chaap2k Injectorkabelboom heb ik idd door het middelste gat in het spruitstuk gestoken vanaf de onderkant.

                #17509794
                BadMuts
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  beters :)

                  ff picca maken als je alles klaar hebt en netjes, ben benieuwd hoe het er nu bij licht :)

                  #17509795
                  Corsa_GSi
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    Originally posted by Powercorsa
                    Volgens mij moest je juist de van de X16XE het inlaatspruitstuk hebben voor de powerboxen (voor Mantzel zeker).
                    De C16XE was geloof ik niet vlak of kwam niet hoog genoeg voor een powerbox.

                    Voor montage van een Powerbox / Crooke ding:

                    C16xe en X16XE onderste inlaatspruitstuk van een X16XE gebruiken. En bij een X14XE die van een X14XE.

                    #17509796
                    Corsa_B_66
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      20 February 2007

                      Die van mij is van een C16xe alleen is de bovenste flens wel van een X16XE.
                      Hij is dus een beetje gemodificeerd:P voordeel is dat ik de egr niet hoefte af te doppen enz.
                      Heb nu de egr gewoon met een schroef aan de zijkant waar de gasklephuis normaal zit vastgezet.
                      Hij werkt wel, maar er komen geen gassen :D dus er brand bij mij ook geen lampje.

                      #17509797
                      Xe_freakgrunn
                        Lid sinds:
                        22 May 2009

                        en hoe trekt ie nu met die crookbox, merk je er iets van

                        #17509798
                        Corsa_B_66
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          20 February 2007

                          Trekken merk je niet echt heel veel van.
                          Ik merk wel, dat ie bv wat lichter van zn plek komt. Voorheen leek ie beetje lomp en sloom met optrekken.
                          Auto lijkt wel gewoon wat lichter haha. En tjah op snelweg na bepaalde touren acceleert ie gewoon veel sneller als je gas geeft. Na 4000 touren gaat ie wel lekker door:D

                          #17509799
                          rossi-aduard
                            Lid sinds:
                            28 February 2006

                            Ik heb de crooke box tegelijk met een supersprint spaghettispruitstuk gemonteerd gekregen, dus weet het effect van de box alleen niet.

                            De auto maakt in ieder geval vanaf ongeveer 3500 rpm nog veel makkelijker toeren dan standaard. Vanaf 5500 rpm komt er nog een keer een extra boost.

                            Topsnelheid ligt in ieder geval 15 km. hoger op de teller. Nieuwe tijden met tussensprints enzo moet ik nog gaan meten, nog niet aan toegekomen.

                            #17509800
                            5chaap2k
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              29 June 2004

                              zonder chip op maat mis je nog een hoop hoor! met powerbox verleg je je max koppel/vermogen naar boven in de toeren

                              voorbeeldje, mijn uitdraai (al was dat ook wel met andere nokkenassen en een hoop andere aanpassingen)

                              waar de onderste curve ophoud was origineel de begrenzer, je ziet duidelijk t verschil dat een bankafgestelde chip maakt!

                              kost wat, maar dan heb je ook wat!

                            13 berichten aan het bekijken - 26 tot 38 (van in totaal 38)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.