Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Inmiddels heb ik het probleem met het scherm nu opgelost.
Dit was gewoon een kwestie van een ander scherm met nieuw lcd display erin, en klaar was ik.
En het voordeel is dat je zo’n scherm gewoon kunt vervangen zonder dat er ook maar iets hoeft te worden ingeleerd.
Nou vindt ik dat met de hedendaagse can bus auto’s toch best uniek
Groeten,
Patrick
Zo zo, dat is nog eens een kanon van een auto
En dat panorama dak is ook een mooie optie.
Veel plezier gewenst met de insignia.
Groeten,
Patrick
Hoi Stephan.
Ikzelf heb pas geleden via marktplaats een navigatie dvd aangeschaft, en dit zouden nieuwe kaarten moeten zijn.
ik heb hem hier vandaan: https://link.marktplaats.nl/a1162448067
Groeten,
Patrick
Dat gaat vast wel goed komen, het is echt een hele fijne auto met genoeg vermogen
Dan zal ik eens binnenkort een nieuwe opcom gaan aanschaffen ( mijn oude opcom herkent nog geen insignia )
en dan eens kijken wat ik allemaal kan activeren in dat info display’tje
Groeten,
Patrick
Nog niet. Heb het helaas te druk gehad om
er naar te kijken.Groeten,
Patrick@arjontje wrote:
@jeroenk wrote:
Een gegeven antwoord is al volgt:
Komt door een kapotte regelkep. Hierin zit een staafje dat tordeert of een ander verend element. Als je aan het stuur draait en zorgt dat de hydraulische klep die de hoeveelheid bekrachtiging regelt geleidelijk opent. Meer torsie is meer bekrachtiging. Als het staafje gebroken is dan wordt de klep volledig geopend terwijl er maar een beetje olie nodig is, de wielen sturen naar links of rechts terwijl het stuurwiel niet bij kan houden. De hydraulische klep wordt nu de andere kant op volledig geopend waardoor de vloeistofstroom wordt omgekeerd. De wielen gaan naar rechts, stuurwiel kan weer niet bijhouden enz.
Kan iemand dit bevestigen?
Klopt. Is ook het zelfde als wat Roodrunner zegt.
Let op devauto staat wel met de wielen van de grond. Anders lukt dat niet wat je in het filmpje ziet.
Als de auto gewoon op de wielen staat gaat het veel langzamer of bijna niet.Vergeet niet dat de stuurbekrachtigings pomp een olie druk draait van meer dan 100 bar.
Bij Renault is het zelfs ruim 200 bar.Dit klopt idd. echter het torsiestaafje hoeft niet gebroken te zijn. Als het staafje getordeerd is, dan kan dit ook gebeuren. In de autoaanpassingen voor gehandicapten wordt dit staafje dunner geslepen zodat het sturen nog lichter wordt.
Groeten,
PatrickVan wie het filmpje is weet ik niet, maar wat er aan de hand is wel. De torsieas in het stuurhuis is krom, dan krijg je dit geklapper.
Groeten,
PatrickHet terugslagklepje zit er gewoon in, dus daar komt het probleem niet vandaan.
Het rubber om de tankdop zal ik komend weekend eens naar kijken.
Mischien dat ik daar iets kan vinden.
Met tanken haal ik het tankpistool ook altijd iets terug, dan gaat het idd. al wat beter.Mocht ik iets vinden, dan laat ik het hier even weten.
Voor zover alvast bedankt voor de tips :thumbupGroeten,
PatrickToevallig was vandaag bij mijn vec c dezelfde diagnose.
En € 350,- is zeker niet duur. Ik kreeg een prijsopgave van ongeveer € 450,-
De condensor voor een vec c kost ongeveer € 155,-Groeten,
Patrick225/45/18 is idd. de juiste bandenmaat.
Ik heb deze maat ook onder de vec liggen en wat comfort
betreft heb ik niets te klagen.
Komt er ook nog bij dat mijn vec verlaagd is.Groeten,
PatrickEn ook ik heb de winterwielen vandaag weer omgeruild voor de zomerwielen.
Het is er nu eindelijk weer tijd voor.Groeten,
PatrickTc lampje, stuur met uitroepteken, en de richtingaanwijzers duiden op een cim probleem.
Dit komt idd. in het begin niet constant voor.
Echter zal het waarschijnlijk steeds vaker voor gaan komen.
Als het dan de cim unit is, dan is vervangen van de unit de enigste oplossing.
Dit is wel een dure reparatie.Groeten,
PatrickMijn achterremblokken maar eens vervangen.
Ik moest alleen wel even een stukje hitech gereedschap maken om de zuiger
terug te duwen/draaien.Maar het werkten perfect :D
Groeten,
Patrick@Japs wrote:
Inderdaad. Zonde om daarmee door die pekeltroep te rijden
Het is een kwestie van ze goed schoonhouden, dan is er weinig aan de hand.
Heb bij mijn vorige auto’s nooit winterwielen gehad, en altijd doorgereden met de
zomerwielen.
Maar idd. als je de wielen niet op tijd een keer schoonmaakt dan zou het zonde zijn.
Maar dat gaat dus niet gebeuren :DGroeten,
PatrickBedankt voor de complimenten :wors
Ik ben er zelf ook zeer tevreden mee.Groeten,
Patrick@Baba wrote:
Mooie foto, toevallig in limburg genomen?
Ik rij nu enkele maanden in een 2.2 maar dan met een SW (de z22yh om precies te zijn). Goed blok tot nu toe weinig problemen mee gehad. Je kunt meer over dit blok vinden op het forum. Zoek maar eens op z22yh, de code van de andere 2.2 weet ik zo even niet.
De andere 2.2 motor is de Z22SE
Groeten,
PatrickDeurcontacten zijn massa schakelend.
Dat wordt dus de massa aan je deurcontactschakelaar.Groeten,
PatrickTja, of het zou werken weet ik echt niet. Echter als het zou werken, heb je met de huidige brandstofprijzen
je geld zo terug verdient.Groeten,
Patrick:shock: :shock: Zo, dat is een aardig stukje kabel.
Hadden ze de radio achter in de koffer zitten :wtfGroeten,
Patrick16 september 2012 om 20:12 In reactie op: hoe meld ik een radio af en moet dit echt ( MAG WEG) #18066131Je dient de radio in de donor auto af te melden, en dan in je eigen auto weer aan te melden met tech 2. Dit geld ook voor jou eigen radio als je hem weer zou willen verkopen. Dit is zoals al er eerder is vermeld om diefstal tegen te gaan.
Groeten,
PatrickGefeliciteerd met de kleine opel fan :thumbup
En mischien dan ook maar een kinderhoekje maken op het forum ;)Groeten,
Patrick@pixels66 wrote:
verbaast me, ik heb wel electrisch verstelbare spiegels, maar ik krijg ze dus niet ingeklapt met dat truukje, verschilt dit per uitvoering met electrisch verstelbare spiegels?
Electrische verstelbaar en electrische inklapbaar zijn 2 heel verschillende dingen.
De spiegels bij een vec c zijn altijd electrische verstelbaar, en electrische inklapbaar is een extra optie. (helaas)Groeten,
Patrickwelkom hier op het forum :thumbup
Je interieurfilter zit aan de rechterkant van de auto onder de parafaan.
Dit is als je voor de auto staat links.
rubber even lostrekken, en dan kun je een klepje omhoog doen.
Dan kijk je zo op het filter.
Deze zit met 2 klemmetjes (aan de bovenkant) vast.Groeten,
Patrick@speaker wrote:
@wormke wrote:
even omhoog halen
4. Open de bestuurdersdeur, trek 1 keer aan de hendel van grootlicht en de achteruitrijlampen en voorlampen blijven 30 seconde aan.
– dit is tof!!
6. Druk de ‘lock’-schakelaar in de auto en op de afstandsbediening voor 10 sec. in tot het piepsignaal en de deuren gaan automatisch op/van het slot bij 30km/u.
– werkt niet??
17. Als je de auto op slot doet met de afstandbediening en je blijft de knop ingedrukt houden klappen de spiegels in.
– werkt ook niet?
Nr 6. zou moeten werken op elke vectra C ( weet niet welke jij hebt? ) de knop op de afstandbediening EN de knop voor op slot in de bestuurdersdeur te gelijkertijd indrukken…. na 10 seconde hoor je een gong(etje) uit je dashboard !
nr.17. Dan moet je wel automatische spiegels hebben !!
Volgens mij werkt nr 4 op elke vec c, maar nr 6 werkt niet op elke vec c.
Krijg namelijk bij mijn vec ook nr 6 niet werkend.Groeten,
PatrickIk heb inmiddels een tijdje geleden het gasklephuis gedemonteerd.
Op zich was hij niet zo heel erg vervuild, maar heb het hele zaakje toch maar goed
schoon gemaakt.
Rijdt nu zo alweer een paar dagen rondt, en hij start beter loopt lekkerder (veel soepeler)
Dus het lijkt toch opgelost te zijn nu :D@ midnight black, Dank u voor de tip :wors
Groeten,
Patrick -
AuteurBerichten