Leuke filmpje, en van wie is deze?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Leuke filmpje, en van wie is deze?

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17257804
    Illusionx11
    Deelnemer
      Lid sinds:
      2 September 2012

      Ik vond een wel heel apart filmpje op dumpert, vraag me af van wie dit filmpje is !

      http://www.dumpert.nl/mediabase/6542076/0a124f99/auto_is_overstuur.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

      #18143728
      roodrunner
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 October 2011

        Van wie het filmpje is weet ik niet, maar wat er aan de hand is wel. De torsieas in het stuurhuis is krom, dan krijg je dit geklapper.

        Groeten,
        Patrick

        #18143729
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          Lijkt wel bezeten door de Exorsist hahahaha :jerry

          #18143730
          arjontje
          Deelnemer
            Lid sinds:
            31 March 2006

            Hah van de week dat filmpje ook gezien.
            Maar waar ik het hardste om moest laggen waren de antwoorden.

            Ja Opel gebruikt vaak elektrische stuurbekrachtigingen.
            Hmmb heeft iemand met de elektra gekloot kijk maar naar de datum :jerry

            #18143731
            jeroenk
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 February 2012

              Een gegeven antwoord is al volgt:

              Komt door een kapotte regelkep. Hierin zit een staafje dat tordeert of een ander verend element. Als je aan het stuur draait en zorgt dat de hydraulische klep die de hoeveelheid bekrachtiging regelt geleidelijk opent. Meer torsie is meer bekrachtiging. Als het staafje gebroken is dan wordt de klep volledig geopend terwijl er maar een beetje olie nodig is, de wielen sturen naar links of rechts terwijl het stuurwiel niet bij kan houden. De hydraulische klep wordt nu de andere kant op volledig geopend waardoor de vloeistofstroom wordt omgekeerd. De wielen gaan naar rechts, stuurwiel kan weer niet bijhouden enz.

              Kan iemand dit bevestigen?

              #18143732
              arjontje
              Deelnemer
                Lid sinds:
                31 March 2006

                @jeroenk wrote:

                Een gegeven antwoord is al volgt:

                Komt door een kapotte regelkep. Hierin zit een staafje dat tordeert of een ander verend element. Als je aan het stuur draait en zorgt dat de hydraulische klep die de hoeveelheid bekrachtiging regelt geleidelijk opent. Meer torsie is meer bekrachtiging. Als het staafje gebroken is dan wordt de klep volledig geopend terwijl er maar een beetje olie nodig is, de wielen sturen naar links of rechts terwijl het stuurwiel niet bij kan houden. De hydraulische klep wordt nu de andere kant op volledig geopend waardoor de vloeistofstroom wordt omgekeerd. De wielen gaan naar rechts, stuurwiel kan weer niet bijhouden enz.

                Kan iemand dit bevestigen?

                Klopt. Is ook het zelfde als wat Roodrunner zegt.

                Let op devauto staat wel met de wielen van de grond. Anders lukt dat niet wat je in het filmpje ziet.
                Als de auto gewoon op de wielen staat gaat het veel langzamer of bijna niet.

                Vergeet niet dat de stuurbekrachtigings pomp een olie druk draait van meer dan 100 bar.
                Bij Renault is het zelfs ruim 200 bar.

                #18143733
                Klopper
                  Lid sinds:
                  19 September 2010

                  Ik zou het hoe dan ook niet willen meemaken op 120 km/h :P

                  #18143734
                  roodrunner
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    9 October 2011

                    @arjontje wrote:

                    @jeroenk wrote:

                    Een gegeven antwoord is al volgt:

                    Komt door een kapotte regelkep. Hierin zit een staafje dat tordeert of een ander verend element. Als je aan het stuur draait en zorgt dat de hydraulische klep die de hoeveelheid bekrachtiging regelt geleidelijk opent. Meer torsie is meer bekrachtiging. Als het staafje gebroken is dan wordt de klep volledig geopend terwijl er maar een beetje olie nodig is, de wielen sturen naar links of rechts terwijl het stuurwiel niet bij kan houden. De hydraulische klep wordt nu de andere kant op volledig geopend waardoor de vloeistofstroom wordt omgekeerd. De wielen gaan naar rechts, stuurwiel kan weer niet bijhouden enz.

                    Kan iemand dit bevestigen?

                    Klopt. Is ook het zelfde als wat Roodrunner zegt.

                    Let op devauto staat wel met de wielen van de grond. Anders lukt dat niet wat je in het filmpje ziet.
                    Als de auto gewoon op de wielen staat gaat het veel langzamer of bijna niet.

                    Vergeet niet dat de stuurbekrachtigings pomp een olie druk draait van meer dan 100 bar.
                    Bij Renault is het zelfs ruim 200 bar.

                    Dit klopt idd. echter het torsiestaafje hoeft niet gebroken te zijn. Als het staafje getordeerd is, dan kan dit ook gebeuren. In de autoaanpassingen voor gehandicapten wordt dit staafje dunner geslepen zodat het sturen nog lichter wordt.

                    Groeten,
                    Patrick

                    #18143735
                    Opeltje17
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      18 January 2012

                      @arjontje wrote:

                      Hah van de week dat filmpje ook gezien.
                      Maar waar ik het hardste om moest laggen waren de antwoorden.

                      Ja Opel gebruikt vaak elektrische stuurbekrachtigingen.
                      Hmmb heeft iemand met de elektra gekloot kijk maar naar de datum :jerry

                      Haahh idd wat een geniale reactie’s :jerry :jerry

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.