Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Komt idd uit Sint Pancras. Daar was de waterpomp reeds vervangen en de storing van het IDS onderstel opgelost.
Opletten met de versnellingsbakken, die heeft de bekende m32 kwalen. Lagers van deze bak zijn te zwak uitgevoerd.
Motoren willen bij chippen van het blok wel eens de geest geven, piston 4 failure. Als je dit invoert in google krijg je uitleg genoeg.
Turbo lees je weinig over.
Verder komt roest motorkap ( rand voor ) en roest aansluiting achterbumper op achter schermen voor.
Van de Recaro stoelen springt het leer vaak los aan de zijkanten, heb hier ngo ergens een fotootje van. Als ik hem vind post ik hem vandaag nog een keertje.Ziet er idd super uit zeg!!!
Ondertussen 4x keer in Florida geweest. Laatste 2 jaar gecombineerd met het Westen ( LA en rondreis Westen ).
Als het goed is vertrekken we as zondag voor de 5de keer :thumbup :D .
Gaat het door ( niet zeker wegens omstandigheden ) heb ik kaartjes voor de NBA wedstrijd Orlando Magic vs Indiana Pacers. king:Orlando heeft heel veel te bieden, shopping malls, pretparken, waterparken, natuurparken. Vanuit Orlando is het ook heel leuk om naar Daytona Beach en het circuit daarzo te gaan, Kennedy Space Centre is ook heel gaaf, ik vind Kennedy Space Centre een must see :D
Wat je niet mag missen in Florida: Natuurlijk Orlando, de Westkust ( Clear waterbeach, Sarasota ) natuurlijk Miami en Miami beach. Everglades en de Keys zijn ook heel mooi. Ik persoonlijk vind Key West en de weg erheen geweldig.
Helaas komt roest nog steeds veel voor. Astra G: wielkast randen en subframe Astra H: bij de voorpoten, Corsa D: spatborden rondom bij aansluiting bumper, motorkap ( inmiddels bekend en terug roepacties maar als je geen ingevuld boekje hebt heb je pech ). Insignia bij de “deurvangers”. En er zullen best nog wat meer plaatsen komen in de komende jaren. Helaas is het net als in de grote productiebedrijven, het moet goedkoper en dat gaat bijna altijd ten kost van de kwaliteit.
Maar gelukkig is het niet zo erg als bij een Ford Ka, die roeste destijds al bij aflevering :jerry :D
Nooit hier aan gedacht. Heb er 1 onder mijn Astra OPC gehad, klinkt super bij gas geven en is stil bij constante snelheid
http://www.ebay.co.uk/itm/CORSA-C-BACK-BOX-SCORPION-EXHAUST-STAINLESS-3-5-ROUND-SVXB032-NEW-/230721436023?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item35b811b977″ onclick=”window.open(this.href);return false;Hier mijn astra met de Scorpion einddemper op de bank bij EDS.
http://www.youtube.com/watch?v=3joY0HRHCDo” onclick=”window.open(this.href);return false;
Tussen 1:08-1.30 min ergens hoor je de sound goed een paar keer.5 januari 2014 om 17:47 In reactie op: Lange gezocht, toch gevonden opc1 First pics inside #18205130Nette OPC!!!
Vind de Remus ook netjes staan hoor, had hem destijds ook op mijn OPC1.:thumb Garage van mijn schoonvader.
Ik vond de opbouw van vermogen als die niet gechipt was altijd beter dan met chiptuning…………..rustiger, hij was soepeler, wel duidelijk meer koppel en vermogen als ie gechipt is maar hij was altijd vrij explosief.
Ik heb het dan wel over een Z20LET/ LEH motor.Uitdraai van mijn vorige Astra G OPC
Nou heb ik laatst wel een grafiek van ik meen Klasen voorbij zien komen die mooi opbouwend was.
Mijn huidige auto ga ik ook na wat onderzoek via internet ook zeker niet laten chippen. De autofabrikanten maken de motoren niet meer zoals jaren terug, met veel speelruimte die veel meer vermogen toelaat. Het moet allemaal goedkoper tegenwoordig. Kijk naar de Z16LER , deze gaan vaak stuk na het chippen, ook bij goede tuners. Deze zullen wel beweren af en toe van niet, maar ik geloof er niet in. Ook de M32 bakken zijn al niet al te best, op z’n zachts gezegd. Nog een voorbeeld de koppeling van een Zafira OPC van 2003, stuk zwakker als die van 2002. Feit is dat na het chippen een motor meer slijtage heeft dan als je hem orgineel houdt. Je rijdt er toch na en meer vermogen gebruik je ook. Turbodruk is hoger dus ook meer slijtage.
Het blijft leuk een auto chippen, meer vermogen en rij beleving maar ik lees ook vaak dat mensen een hoop “problemen” hebben met de auto veroorzaakt door overmatige slijtage en dus hoge kosten. Of er wordt geklaagd dat de koppeling al op is na 100.000.
Gaaf verslag zeg!!! Mooie foto’s. Verslavend dat land, wij zijn er ondertussen 4x keer geweest en in Februari gaan we weer naar Florida voor de winterzon :)
Afgelopen Mei zijn we in het Westen geweest, ook in Vegas waar we getrouwd zijn. Wat een gave stad!!!! Je weet niet wat je ziet daarzo. De Sema autoshow hoop ik nog een keer naar toe te gaan, al helemaal als ik de foto’s zie!!@NoFear1696 wrote:
is de M32 bak van de corsa opc dan exact de zelfde als h opc. ik dacht dat er verschillende serie nrs van waren :hmmz
De lagers zijn hetzelfde voor zover ik weet, en die gaan stuk. Op het VRX forum in Engeland zie je ook geregeld Astra’s en Zafira’s VXR voorbij komen met een M32 bak die stuk is.
Misschien dat iemand hier nog meer over weet?[/quote]dat klopt Ron..ik heb compleet leh op de bak na dan :([/quote]
En dan houdt ie :D . beter als het LET onderblok, kan meer hebben
Je kunt beter jouw 5 bak hebben trouwens dan die kroepoek M32 meuk :D die ik erin heb. Hij is weer vers trouwens, maar wel 1200 euro armer :(@NoFear1696 wrote:
dan heb ik zeker mazzel? mijn motor heeft nu ruim een ton gedraaid waarvan 50dkm met 300+pk en verbruikt een liter op 5000/6000 km.
rook heb ik alleen als ik een maand woon werk verkeer (8km heen en terug) heb gereden en dan eens als hij warm is vol op het gas ga.
daarna niets meer :hmmzMaar jij hebt ook een LEH onderblok met zuigerbodemkoeling en geen orgineel LET onderblok als ik me niet vergis…………
Bij mij was het toendertijd bij de Zaffie OPC het onderblok. Ook walm bij het starten en bij vermogen vragen. Na nieuwe turbo en klepseals nog steeds het probleem 1 lter op 500 had ik toen op het laatst. Was nog garantie bij mij toen. Blok is helemaal uit elkaar geweest.
Is klote, maar als je de auto een bak meer vermogen geeft, of heeft gehad, komt de slijtage vanzelf. Al zeker als je tegen de max aan gaat zitten. Hoort erbij helaas. :(
En een auto met rond de 2 ton kan dat zeker, meer vermogen of niet.@herrflick wrote:
Nee hij is nog niet gechipt. Zit er stiekem wel aan te denken en dan meteen een Sachs drukgroep kopen en monteren…
Wat heeft ie gelopen nu? De mijne heeft 125.000 gelopen en bij 120.000 heb ik de bak laten reviseren en toen waren de koppelingsplaten nog heel goed. Wel vroeg als ie rond een ton zit??
Met een open luchtfilter alleen krijg je zo’n raar geluid vind ik op de z20let/ leh. Klinkt alsof ie stuk is :D
Ik vond de HKS op mijn Zafira OPC die ik gehad heb altijd nog het mooiste klinken.
Filmpje bij EDS op de bank:
http://www.youtube.com/watch?v=swoTRvWgqLg” onclick=”window.open(this.href);return false;http://www.youtube.com/watch?v=nCqz-RIZoQc” onclick=”window.open(this.href);return false;
Al verschillende keren in Panningen een zwarte J OPC gespot. Super dikke bak :wors
Heb beide G OPC’s gehad.
Astra G OPC1 standaard: +/-1 op 10
Astra G OPC2 met LEH turbo, voorkatvervanger, pipercross inlegfilter en EDS Fase1: +/-1 op 11Met de OPC2 reed ik iets zuiniger omdat ie veel meer koppel had, en je niet hoefde door te trekken om toch flink op te schieten king: :D
10 december 2013 om 16:22 In reactie op: wie heeft welke chip/tuning/phase en er wat voor/aan gedaan #18197414Maar wel een mooie vermogenskromme. Vaak zie je grafieken met een piek erin, heeft ie daar bv 300 pk maar wel heel even.
Die van Dion loopt mooi geleidelijk omhoog. :thumbup@ Hans: Veels te duur je astra coupe turbo, met alle respect. De zwarte Astra G OPC turbo is ook veels te duur :shock: .
En een OPC heeft ook nog eens meer waarde dan een Astra coupe turbo natuurlijk.
Je koopt knappe Astra H OPC voor dat bedrag. Ik hoop echt voor je dat je dat er niet voor betaald hebt. Je wordt hem nooit meer kwijt voor dat bedrag.
Je koopt voor 12.000 euro dit: http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m747543190-opel-astra-gtc-opc-241pk-ecc-recaro-pdc-cruise-18-lm-bj-2007.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;De waarde van jouw coupe is zo rond de 4000 euro, denk dat dat reeel is. Een nette Astra G OPC turbo van 2003 koop je voor rond de 6000 euro.
En idd een Astra V8???? Is er ooit geloof ik eens 1 gemaakt met die aparte deuren. Maar nooit in productie geweest.
Fiat Panda of een 45 km autootje…………….. ;)
Nette Zaf OPC zeg!!! :thumbup :thumbup
Als je test zoals ik lees met een rollende start, dan meet je al niet goed. Tel er dan maar gerust 1,5 sec bij voor het “weg” komen.
En zuigerbodem koeling wordt ie niet sneller van hoor :D alleen betrouwbaarderKan ook nog een vervuild gasklephuis zijn, daar lag het bij mij toen aan.
Deze toen schoongemaakt en het was over bij mij. -
AuteurBerichten