Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Slippende koppeling?
Ze kosten nieuw bijna net zoveel als op de sloop
9 september 2013 om 19:11 In reactie op: Problemen met gasinstallatie (Corsa/Meriva Bifuel 2012) #18172644Komt de motor wel snel en goed op de normale temperatuur?
@McKaamos wrote:
Tgaat om een Corsa D facelift van 2011… Denk niet dat er veel van op de sloop liggen ;)
Shit ik had 2001 gelezen :shock:
Maar wie weet, misschien toch te vinden op de sloop :DLoopt ie koud wel goed? In dat geval zou ik aan temp sensor denken.
Zo’n compleet tellertje is toch niet zo duur op de sloop?
Niet duurder dan een los glas bij de dealer, lijkt me. (als die al leverbaar is)Stonden er ook nog storingcodes in?
9 juli 2013 om 22:21 In reactie op: Ontsteking tester stroboscoop gekocht. Hoe c14nz te testen #17874314Ik weet niet hoe het bij een Corsa zit, maar bij mijn Kadett E met C14NZ motor moest dat met de paperclipmethode.
Paperclip laten zitten , dan gaat de motor hoger in toeren draaien en kan je de basis ontsteking afstellen.
Merktekens weet ik niet zo uit mn hoofd maar kan ik eventueel opzoeken.Golf 4 heeft geen canbus maar Kline
28 mei 2013 om 21:13 In reactie op: Corsa B 1999 1.2.16v Branschade is Klaar/Gevonden Totaal los #18078004Zag ik nou dat het MM lampje bleef branden?
Ben benieuwd hoe hij loopt na het beurtje.
Verder mooi werk! Ga je hem hierna verkopen?2 februari 2013 om 14:44 In reactie op: storing corsa b geen verlichting. alleen rechts voor #18101137@my ride wrote:
..stekkers van de achterlichten gecorrodeerd…
Dan zou ik ook even controleren of er geen lekkage is bij de achterlichten en/of bij de kitnaden.
Zijn bekende plekken bij de Corsa B.26 januari 2013 om 19:10 In reactie op: Intervalstand ruitenwissers werkt niet meer corsa b #18099066Ik had exact dezelfde storing en bij mij was het de hendel.
Is te testen: Als hij op interval staat de hendel een heel klein stukje omhoog veren (dus niet naar de volgende stand maar ietsje die kant op). Als de wisser dan wel werkt weet je het zeker.
En inderdaad, hendel kost geen drol. Op de sloop een paar euro en nieuw minder dan 20.
25 januari 2013 om 22:16 In reactie op: Intervalstand ruitenwissers werkt niet meer corsa b #18099064Ik ook
25 januari 2013 om 15:10 In reactie op: Intervalstand ruitenwissers werkt niet meer corsa b #18099060Onderblok niet gescheurd? Komt zelden voor, maar toch even visueel controleren.
Kop laten afpersen (kan gescheurd zijn) en altijd laten vlakken, pasvlakken goed schoonmaken.
Geen krassen maken!
Nieuwe kopbouten gebruiken, in de goede volgorde aandraaien en natrekken.Thermostaat: Als de motor te HEET wordt blaas je wel je pakking eruit.
Goed opletten dus dat er geen lucht in je koelsysteem blijft en dat je waterpomp goed is.
Kachel moet warm worden en beide slangen van de radiator ook. Fan moet aanslaan op gegeven moment.Lambdasonde kan je alleen testen door meten of uitlezen.
Alleen als je mengsel veel te arm is of je motor veel pingelt heeft dat invloed op de pakking.Trouwens: Wat zijn de klachten waarvoor je steeds de koppakking vervangt?
Zeker weten dat het niet iets anders is?@robert_corsa wrote:
….nu zijn er een aantal bevestigingspunten van de wielranden kapot…
Ik heb dat destijds bij mijn Corsa gerepareerd met 2 componentenlijm van Bison.
Feitelijk giet je de platte kant van die metalen bouten in een dot lijm, even uitharden en het zit echt muurvast.
Wel even het plastic opruwen en ontvetten zodat het goed hecht.Als er gevaarlijk hoge stromen zouden lopen bij accu’s met verschillende capaciteit zou het hele principe van starthulp en startkabels ook kunnen worden afgeschaft.
Ik ben het met Willem en Pyro eens, parallel is het geen probleem. In serie is het een ander verhaal.
27 november 2012 om 03:00 In reactie op: Even een ( goede ) mededeling van mijn/onze kant! #18075942:thumbup :-D
Omdat alle moderne motoren geschikt zijn voor 95, voor zover ik weet.
Het verhaal dat 98 slecht is voor je motor en/of beter smeert stamt nog uit de tijd dat er in 98 lood zat.
Lood smeerde de zachtere klepzittingen beter maar was slecht voor de katalysator.
De 95 benzine was vanaf het begin loodvrij, later kreeg 98 een loodvervanger en is intussen ook loodvrij.
Het enige verschil is nu nog het octaangehalte, en dat is alleen nog interessant voor hele ouderwetsche motoren die op 95 gaan pingelen.
12 november 2012 om 18:20 In reactie op: Koppelingskabel los geschoten na vervanging koppeling #18073893@dhbreuer wrote:
Niet de eerste keer dan het Motorhuis mij teveel heeft berekend voor een reparatie omdat er onderdelen vervangen zijn welke niet vervangen hoeven te worden)
Waarom ging je er dan weer heen? :wtf
Als het buiten kouder is dan 4 graden slaat de airco sowieso niet aan dacht ik.
Auto is einde oefening.
Koppakking blijkt ook lek.
Mocht er iemand zijn die de onderdelen kan gebruiken mag diegene hem gratis ophalen.
Anders gaat ie naar de sloop.Ja hij is afgemeld als zijnde afgekeurd. Met keuringsbewijs erbij dus.
Krijg ik dan volgens jou geen bekeuring thuis?
Het lijkt mij logischer dat ik hem dan moet schorsen.1000 km geleden was CO nog in orde, (toen was de vorige apk keuring) er is tussentijds alleen een nieuwe temp sensor gemonteerd. Misschien wel de verkeerde…
Morgen wil ik hem aan de OPCOM hangen, weet iemand of je bij de C14SE live waarden kan uitlezen?
Als ik geluk heb is alleen de lambdasonde of temperatuursensor gaar.Blokje gebruikt geen olie en heeft pas 150000 gedraaid.
Komende week ga ik nog naar een bevriende garage (ook in Soest ;) ) en die gaat kijken wat er nog mogelijk is.
Als het niet meer de moeite is hoop ik dat er hier op het forum nog een liefhebber is die er wat voor geeft.
Dank voor de reacties!
Auto is afgekeurd, maar niet op de roest.
Wel plekken van 1,5E tot 2E als aandachtspunt.Afkeur is op speling op de buitenspiegels en te hoog CO.
Die spiegels krijg ik wel goed maar dat hoge CO wordt een zoekplaatje, en ik heb geen tijd meer want de keuringsdatum is voorbij en ik wil geen boete.
Ik denk dat ik hem naar de sloop doe. Wel zonde want had er erg veel aan gedaan, maar de lol is eraf.
-
AuteurBerichten