Combo verliest vermogen /start niet meer

Forumindex Forums Modellen Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) Combo verliest vermogen /start niet meer

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17259261
    Ap Vis
      Lid sinds:
      21 February 2012

      Heren mijn Combo uit 2002 ( benzine ) baart mij al enkele tijd zorgen. Het begon met het branden van het oranje Motor management lampje. een een paar dagen later viel het vermogen weg op de snelweg. Na een paar minuten kon ik hem weer starten en kon ik mijn weg vervolgen. Ik heb hem laten uitlezen en en aan de hand daarvan de Brandstof relais vervangen. Motor loopt nog niet helemaal lekker maar slaat niet meer af. Wel is het nu zo dat in na het rijden en opnieuw wil starten ( na b.v boodschappen ) de motor niet meer aanslaat terwijl en spanning genoeg is. Na enkele minuten wachten lukt het vervolgens wel om hem te starten. Tevens brand het oranje lampje ook weer. Wie kan hier iets zinnigs over zeggen

      Thx Ap

      #18159807
      Ap Vis
        Lid sinds:
        21 February 2012

        Even een korte up date,

        Vanavond gestrand met de auto, ANWB moest er aan te pas komen.

        Auto is weggesleept naar een ANWB service punt en hebben de BDP sensor vervangen, dit moest het zijn.

        15 minuten warm lopen en dit moest het zijn.

        1 km voor mijn huis nog even peuken halen bij de pomp en vervolgens start hij niet meer.

        Staat nu stil.

        Nog mensen met een goede suggestie.??

        #18159808
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          StuurComputer kapot op de Dieselpomp, Schijnt nogal eens voor te komen

          #18159809
          Dr.Ed
            Lid sinds:
            9 October 2011

            Wim, t is een benzine stoker…

            #18159810
            Ap Vis
              Lid sinds:
              21 February 2012

              Brandstof pomp en relais worden vervangen

              #18159811
              Ap Vis
                Lid sinds:
                21 February 2012

                Ondanks de vele reacties wil ik jullie toch niet onthouden van het volgende; Brandstofpomp vandaag vervangen, in het begin geen probleem maar de auto startte na een tijdje toch niet meer. Controle spanning op de brandstofpomp, nix.
                Brandstofrelais was al vervangen dus verder zoeken. Wat bleek een van de pooltjes van de relais maakte geen contact ( door meten ) . Er bleek een probleem te zijn met de ligplaats van de relais. Draadje doorgeknipt en vast gemaakt op het cassis. Starten en lopen, als ze dat bij de dealer moeten zoeken hebben ze al van alles vervangen voordat ze het probleem hebben gevonden.
                Tip voor andere met hetzelfde probleem; meet de spanning op de ligplaats van de relais.

                Ap

                #18159812
                Ronald45
                  Lid sinds:
                  12 September 2010

                  Stonden er ook nog storingcodes in?

                  #18159813
                  Heks
                    Lid sinds:
                    18 June 2012

                    Ik lees dat hem MM-lampje ging branden, dus er staan sowieso codes in.

                    Is de auto uitgelezen? Zou toch liever niet zo maar onderdelen gaan vervangen oldskool style om het euvel te verhelpen als je een mm storing hebt.

                    Voor 25 euro heb je een opcom china clone. Je hebt er alleen wel een laptop voor nodig of een hele lange usb kabel :jerry :jerry

                    #18159814
                    Dirck
                      Lid sinds:
                      30 August 2012

                      Voor het vervangen van de benzinepomp,die giert nogal, moet er dan ook de pakking vervangen op het deksel van de brandstoftank?

                      Dirck

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.