rofl

Aangemaakte reacties

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • rofl
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 September 2004

      [quote quote=18373663]zwakke punt van de 1.6 diesel zijn de kettingen, egr buis scheurt. Verder heerlijke motoren[/quote]

      Ik heb op 1.6 cdti chain problems gezocht maar mijn niet te geloven hoeveel problemen ermee zijn… Ik vind dit blok zeer zeer interessant omdat ie euro 6 is, zeer zuinig is-en alsnog 136 pk / 320 nm levert… Volgens mij zijn er ook problemen met de oliepomp… (dit heb ik van het internet niet eigen ervaring)

      Er staan er wel 3 op marktplaats met meer dan 500.000 km op de klok, eentje zelfs met 543k op de teller, alle 3 2013 modellen 1.6 cdti… Dus of ze zijn zeer betrouwbaar of er is al 3 keer een nieuwe ketting eromheen gegooid. Of de gok nemen en als de ketting stukgaat gewoon van buitenaf alleen ketting laten vervangen. Ik weet het niet.

      [quote quote=18373672]Had een 2.0 cdti 131 PK in de Zafira Tourer. Wat een fijne auto en motor. Had daarvoor de 165 pk in een Astra Sportstourer deze motor is voor in Nederland teveel, maar wel leuk. Met de Zafira alleen de handrem kapot gehad. De 2.0 heeft mijn voorkeur. Succes, staan er genoeg. Kijk ook eens in Duitsland of België. Daar willen ze graag van de diesels af. :applause02:[/quote]

      Ik heb een 7 persoons nodig en dan is de spoeling 2.0 helaas zeer dun, 1.6’jes genoeg. Ik vind de 2.0 met 165 pk zeer interessant, diesel, zuinig en toch nog (behoorlijk) rap. Maar dat is wel een euro 5.

      Overigens wacht ik lekker rustig tot een goede deal omdat ik door de corona crisis toch thuis werk. Dus eigenlijk geen diesel nodig.

      In reactie op: Zafira Z18XE P0170 + inhouden #18348116
      rofl
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 September 2004

        Probleem is opgelost.

        Ik heb ipv een VDO lmm een originele Saab LMM gekregen (waarom weet ik niet, VDO was niet leverbaar denk ik maar goed), Saab was GM net als Opel dus waarschijnlijk precies hetzelfde als wat Opel origineel heeft gebruikt (Siemens dus).

        Auto rijdt weer helemaal goed. Grootste verschil is boven de 2500 tpm houdt de motor niet meer in. Hij trekt gewoon door tot het rode gebied. Ik heb de auto echt uitgebreid uitgeprobeerd ook even de 160+ aangetikt.

        In ruststand varieert de MAf waarden tussen 2.20 en 2.50. Dat is een heel groot verschil met de 1.50/1.60 max 1.90.

        Het verschil tussen oude LMM en nieuwe is echt enorm. De auto heeft eindelijk weer trekkracht, en als je gaat doortrekken lijkt het niet alsof iemand de handrem heeft aangetrokken.

        Bedankt liviu2004 voor alle hulp!

        In reactie op: Zafira Z18XE P0170 + inhouden #18347995
        rofl
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 September 2004

          Kan ik voor deze auto een aftermarket VDO-Siemens kopen? Wat nu in de auto zit staat ook Siemens op. Ik dacht dat de Z18XE erg gevoelig was voor aftermarket LMMetjes…

          De reden is :

          https://www.porza.nl/luchtmassameter-vdo-5wk9606z

          Hiero te bestellen voor 99 euro, en is dit de juiste? Volgens het OE nummer wel?

          Edit:

          Heb de VDO web catalogus bekeken en volgens de catalogus klopt het nummer.

          In reactie op: Zafira Z18XE P0170 + inhouden #18340987
          rofl
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 September 2004

            Ik heb de LMM weer aangekoppeld, storing verwijderd (die opkwam na verwijdering LMM). Geen andere storingen in het geheugen aanwezig trouwens.

            MAF (g/s) deze waarde schommelt tussen de 1.64 en 1.90, alle electrische apparatuur is uitgeschakeld (verlichting, verwarming, int. ventilator etc.).

            Hij reed overigens prima zonder inhouden. Heb hem ook even tot 6000 tpm doorgetrokken maar voelde niets vreemds… Nu weer met koude motor even kijken wat ie gaat doen.

            In reactie op: Zafira Z18XE P0170 + inhouden #18340909
            rofl
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 September 2004

              Ok geprobeerd:

              Eerste keer hield de motor de eerste 50 meter enorm in (dus alsof er niks veranderd was), daarna reed ie veel beter. Beetje rondgereden maar het lijkt erop dat ie totaal niet meer inhoud.

              De tweede keer vandaag zelfde geprobeerd, de eerste 50 meters reed ie juist perfect, maar daarna leek het alsof ie heel licht ging inhouden. Misschien is er ook een ander probleem (zoals carterventilatie verstopt oid??). Voor de goede orde: hij rijd beter zonder LMM dan met… Voor de zekerheid ga ik vanavond even de Lmm er weer op koppelen, even foutcodes verwijderen en dan kijken wat ie doet.

              Kan ik nu concluderen dat de LMM stuk is? En moet er een originele op? Want ik heb gehoord dat deze type motor geen aftermarket LMM lust?

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)