Zafira Tourer 1.6 / 2.0 CDTi ervaringen / aanschafpunten

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Zafira Tourer 1.6 / 2.0 CDTi ervaringen / aanschafpunten

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18373662
    rofl
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 September 2004

      Beste forummers, na een tijdje een Zafira A met Z18XE tot volle tevredenheid gereden te hebben wil ik weer terug naar een Zafira. Rij nu een Renault Espace benzine, maar rij teveel voor een benzine auto.

      Waar opletten bij de aanschaf van een Zafira Tourer met 1.6 CDti 136 pk euro (vanaf 2013) of tot 2013 met 2.0 CDti, en dan liefst de 165 pk versie? Zijn er attentiepunten om op te letten? Ik weet dat de electrische handrem weleens kan falen, maar voor de rest? Overigens heb ik een stuk of 3 1.6 CDTi’s gezien met meer dan 5 ton op de teller, dus ik neem aan dat die blokken wel tegen een stootje kunnen?

      #18373663
      Nick-GSI
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        zwakke punt van de 1.6 diesel zijn de kettingen, egr buis scheurt. Verder heerlijke motoren

        #18373672
        Supermotard
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 April 2011

          Had een 2.0 cdti 131 PK in de Zafira Tourer. Wat een fijne auto en motor. Had daarvoor de 165 pk in een Astra Sportstourer deze motor is voor in Nederland teveel, maar wel leuk. Met de Zafira alleen de handrem kapot gehad. De 2.0 heeft mijn voorkeur. Succes, staan er genoeg. Kijk ook eens in Duitsland of België. Daar willen ze graag van de diesels af. :applause02:

          #18373748
          rofl
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 September 2004

            [quote quote=18373663]zwakke punt van de 1.6 diesel zijn de kettingen, egr buis scheurt. Verder heerlijke motoren[/quote]

            Ik heb op 1.6 cdti chain problems gezocht maar mijn niet te geloven hoeveel problemen ermee zijn… Ik vind dit blok zeer zeer interessant omdat ie euro 6 is, zeer zuinig is-en alsnog 136 pk / 320 nm levert… Volgens mij zijn er ook problemen met de oliepomp… (dit heb ik van het internet niet eigen ervaring)

            Er staan er wel 3 op marktplaats met meer dan 500.000 km op de klok, eentje zelfs met 543k op de teller, alle 3 2013 modellen 1.6 cdti… Dus of ze zijn zeer betrouwbaar of er is al 3 keer een nieuwe ketting eromheen gegooid. Of de gok nemen en als de ketting stukgaat gewoon van buitenaf alleen ketting laten vervangen. Ik weet het niet.

            [quote quote=18373672]Had een 2.0 cdti 131 PK in de Zafira Tourer. Wat een fijne auto en motor. Had daarvoor de 165 pk in een Astra Sportstourer deze motor is voor in Nederland teveel, maar wel leuk. Met de Zafira alleen de handrem kapot gehad. De 2.0 heeft mijn voorkeur. Succes, staan er genoeg. Kijk ook eens in Duitsland of België. Daar willen ze graag van de diesels af. :applause02:[/quote]

            Ik heb een 7 persoons nodig en dan is de spoeling 2.0 helaas zeer dun, 1.6’jes genoeg. Ik vind de 2.0 met 165 pk zeer interessant, diesel, zuinig en toch nog (behoorlijk) rap. Maar dat is wel een euro 5.

            Overigens wacht ik lekker rustig tot een goede deal omdat ik door de corona crisis toch thuis werk. Dus eigenlijk geen diesel nodig.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.