Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hoi Willem,
ik vermoed dat je scherm aan het overlijden is.
Een van de dingen waar alle Astra K auto’s last van hebben.
Even zoeken op omeAli en voor €100,- ben je klaar.
Er zijn filmpjes van te vinden op het net.
Gr. Ries.
20 januari 2025 om 19:12 In reactie op: Opel astra K 1.2 turbo bokt bij lage constante toeren #18556654Echt chippen is alleen mogelijk bij EDS in Duitsland. Ligt immers een E88 ecu in. Een piggypack kan ook maar is heel beperkt. Dan zou je eens bij REV tunning kunnen informeren. Tunnen bij een 1,2 is niet echt aan te raden. Het zijn slechte blokken. Op menig forum al veel, heel veel over geschreven helaas. Ook de wastegate in de turbo is van matige kwaliteit helaas.
13 januari 2025 om 18:59 In reactie op: Opel astra K 1.2 turbo bokt bij lage constante toeren #18556543Hoi Mitchell,
de 1,2 idd hoger in toeren houden. Constante snelheid mag lager natuurlijk wel. Bij bijvoorbeeld 100km/u in zijn 6 terugschakelen. Zeker geen volgas geven. Die blokken worden te zwaar belast bij een laag toerental waardoor er axiale speling op de krukas ontstaat wat uiteindelijk resulteert in motorstoringen.
Gr. Ries.
Hoi Dennis010,
het kan zijn dat je dit niet hebt.
Schakelaar links rechts voor spiegelverstelling in middenstand en dan de ronde knop naar je toe indrukken. (Staat een extra afbeelding bij) Dan zouden ze moeten inklappen mocht je deze optie hebben. 1 en ander is ook beschreven met afbeeldingen in je handleiding van de auto.
Gr. Ries
Hoi Pieter,
met een Opcom kun je volgens mij niks bij een Zafira C. Meen dat het bij een Asta H misschien een Astra J echt ophoudt. Vrees voor je dat je naar een dealer moet, zeker nu je hem helemaal leeg hebt laten maken. Je kunt Mitchel Daams eens proberen. Zijn bedrijf heet Skytec Automotive. Hij kan veel, heel veel. Er komen ook dealers bij hem. Je moet alleen wel geduld hebben voor een reactie. Dit doet hij naast zijn werk in de it.
Succes en alvast een fijne jaarwisseling.
Gr. Ries.
Hoi Pieter,
klinkt alsof je naar een reparateur moet van sleutels of dealer.
Zou zomaar de batterijhouder kunnen zijn die geen goed contact meer maakt met de printplaat zelf.
Bij mijn Astra G vroeger had ik van beide sleutels de batterijhouder vervangen. 1 van contacten waren afgebroken van printplaat.
Succes.
Gr. Ries.
Hoi Pieter,
starten staat hier los van.
Weet je zeker dat de batterij goed is?
Je reservesleutel functioneert wel op het op slot zetten en van slot halen?
Gr. Ries.
Hoi Harry,
dat ligt aan je modeljaar van je auto.
Hierboven gaat het om MY 2009 – 2010
Hier is wel meer info over te vinden op het net. Welk modeljaar je hebt kun je eruit halen door welke letter er op de 10plaats staat in je chassisnummer.
Succes.
Gr. Ries.
Hoi Pieter,
onderstaande komt uit de handleiding van je Zafira C.
Afstandsbediening synchroniseren Na vervanging van de batterij het portier openen met de sleutel in het slot van het bestuurdersportier. Bij het inschakelen van het contact wordt de afstandsbediening gesynchroniseerd.
Is de batterij wel van een goede kwaliteit, is de zekering van de centrale vergendeling wel heel?
Werkt het bij de 2de sleutel wel.
Heb je een contactslot of Keyless?
Gr. Ries.
Hoi Pieter,
wat voor Zafira heb je?
Gr. Ries.
Die zit toch ook schuin tussen de turbo en blok in meen ik mij te herinneren?
Hoi Dirk,
mijn Astra J met een A16LET motor heeft ff binnen gestaan om de oorzaak gevonden te krijgen. Bleek bij mijn turbo te zijn. Verdampte gelijk en eigenlijk niet direct te zien. Ook niet met een spiegeltje tot uiteindelijk ze het toch gevonden hadden.
Wens je succes en laat je even weten wat er nou uit gekomen is?
Gr. Ries
Hoi Dirk,
zou zomaar je koppakking kunnen zijn.
Maar olie? Oliedruk is max 4,5bar daar gaat een pakking niet op kapot.
Je kunt op afstand dit moeilijk beantwoorden. Weet dat er linksonder bij een A16LET motor een pakking zit die kan gaan lekken. Ook een afdichting onder je turbo kan lekken en je weet niet waar je moet zoeken. Vloeistof verdampte zo snel dat het geen sporen achter liet. Rubberen ringetje was meen 0,15 cent totaal bijna 900. Arbeid maakt het duur helaas.
Succes.
Gr. Ries
Hoi Driver Ben,
Hieruit kan ik bijna 100% zeker zeggen dat dit komt door draadbreuk in de liftmotor van de klep. Dit is meestal te repareren. Meestal vrij in het begin waar de kabel het huis ingaat begreep ik. Een portie geduld heb je nodig maar is zeker te doen.
Gr. Ries.
Niet te lang mee rijden. Zuigt nu lucht via de keerringen naar binnen waar ze niet tegen kunnen.
Gr. Ries.
4 september 2024 om 21:28 In reactie op: Astra 2020 beperkt motorvermogen keert regelmatig terug #18554773Niet versnellen in zijn 6de versnelling wil wel eens helpen. Men vraagt teveel van die blokken bij een te laag toerental. Schakeladviseur niet geloven. Op een hogere toerental schakelen wil wel eens helpen echter zijn van veel 1,2 3cilinders de axiale krukasspeling de boosdoener zodat het blok vervangen dient te worden bij de Astra K. 1ltr, 1,4 4 cilinder en de 1,6 4 cilinders benzine zijn relatief bijna probleemloze blokken. De ruilmotor heeft als het goed is verbeterde krukas lagers.
Succes.
Gr. Ries.
Contact heeft te lang aangestaan waardoor de spanning verminderd. De accubescherming treed in werking zodat men nog kan starten. Verwacht dat de accu er wel aankomt binnenkort mocht het contact niet lang aan heeft gestaan en er geen verlichting brandde.
Gr. Ries.
In een Astra ligt geen 1,2 pure tech motor.
De 1,2 3cilinder motoren zijn slecht.
Deze krijgen kuren zoals de bekende p0299 storing.
Laat de dealer maar eens kijken op axiale krukasspeling. Daar vallen er vele onder.
Hopelijk val je nog onder de coulanceregeling voor een nieuw verbeterd blok.
De 1,2 met caravan is een slechte combinatie.
De schakeladviseur weigeren, hogere toeren en zeker niet doortrekken in zijn 6de versnelling. Lage toeren is slecht voor de motorbelasting.
Succes met de afwikkeling.
Gr. Ries.
Beste medeforummer,
kijk eens naar onderstaande filmpje.
Hopelijk heb je hieraan iets.
Gr. Ries
Hoi Pieter,
mooi dat dit gelukt is met een klein beetje hulp vanaf dit forum!👌🏻
Dat mag ook wel eens gezegd worden.
Gr. Ries.
klinkt als kapotte bobine/bougie maarja dan zou je een melding moeten hebben.
<p style=”text-align: left;”>Hoi Dave,</p>
<p style=”text-align: left;”>ik vermoed dat de roze lamp is door ouderdom versleten. Dat roze heb ik zelf eens meegemaakt. Uitvallen dat niet. Geeft echt veel meer licht nieuwe xenons erin.</p>
Succes.Gr. Ries.
Hoi Kathleen,
Allereerst een welkom hier.
Ik vermoed dat ergens verborgen zit in je menu.
Je hebt een pb.
Succes.
Gr. Ries.
25 maart 2024 om 09:03 In reactie op: Oliedruksensor meld oliedruk laag met voldoende olie #18551060Beste AddiCaprino,
uitgaande van je info zou ik zeggen de boel laten checken. De computer eraan om hem uit te lezen wat de druk is als hij koud is en na zeg 50km rijden als de olie lekker warm is. Een oliedrukschakelaar vervangen incl. uitlezen zullen de kosten niet zijn. Als je overschakeld van bijvoorbeeld 1 naar 2 zakt je oliedruk omdat je toerental zakt. Er zit een overdrukklep in het oliecircuit welke steeds open en dichtgaat naargelang de druk is. Daar zou het ook nog in kunnen zitten. Andere mogelijkheden zijn er ook nog. Op afstand moeilijk te bepalen. De oliedrukschakelaar geeft melding bij ongeveer minder dan 0,4bar druk. Hoeveel kilometers heeft je auto gedaan, wat is de onderhoudsgeschiedenis? Dexos GM specificaties is belangrijk om te volgen. Niet alleen de olieviscositeit!
Succes.
Gr. Ries.
Soms als er iets gaande is hersteld dit zich nadat de auto toch echt op slot heeft gestaan. Maarja daar heb jij last van dat hij dat niet doet, dat op slot gaan. Elektronica blijft raar soms. Helemaal van spanning halen wil ook wel eens helpen. Het blijft soms raar en volledig niet te volgen.
-
AuteurBerichten