Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
2 december 2025 om 10:16 In reactie op: Gezocht 3 inch complete uit;aat voor een astra H OPC #18560282
Ha Harun010,
dat zal niet meevallen. Immers al een ouder model. Weet ook niet wat er origineel onder ligt.
Er zijn uitlaatbouwers genoeg die dit kunnen.
Je zou NM Parts in Noordwijkerhout eens kunnen proberen. Klein bedrijf maar heel vakkundig. Ook een sportkat zou geen probleem hoeven te zijn voor hem.
Succes.
Gr. Ries.
Hoi Hoed,
wanneer treed dit op?
Dit is belangrijk.
Als dit gebeurt tijdens het warm worden van de motor en nadien weer verdwijnt is als de motor warm is geworden, dan is het koelvloeistof vat aan vervanging toe. Het vlottertje is te oud geworden dan.
Gr. Ries.
27 oktober 2025 om 10:30 In reactie op: Ervaring gezocht: achteruitrijcamera inbouwen Astra L 1.6 Plug-in Hybrid ST #18559976Verwacht zelf dat er geen voorbereiding is de Astra L.
In de Astra K was dit immers ook niet.
Of het kan is vraag 2. Zal met type audio te maken hebben vermoed ik.
Je zou Mitchel Daams van Skytec Automotive eens kunnen contacteren.
Laat je weten of het gelukt is? Wel zo leuk voor de andere forummers
Gr. Ries
Hoi Synologic,
de Astra K met Keynes wil wel eens problemen geven met het stuurslot module. Dan start hij ook niet. Meestal begint dit met slecht willen starten/reageren op indrukken van de keyless knop om te willen starten. Een aantal factoren is je batterij van je afstandsbediening nog goed? Zit daar een goede batterij in? Geen Action zooi en nee ook geen Duracell daar vandaan! Helpt et als je sleutel in de voorste bekerhouder legt? Als je batterij zwak is wil dit wel eens helpen. Moet wel zeggen elke 2 jaar de baterij vervangen is het uierste! Ik doe er elk jaar bij 1 van de 2 sleutels.
Succes.
Gr. Ries.27 oktober 2025 om 09:38 In reactie op: Opel astra K 1.2 turbo bokt bij lage constante toeren #18559974Op de lange afstand doen ze het goed. Zie geregeld op een veilingsite de bekende Astra K met 1,2 motor te koop. Daar staan dan genoeg kilometers op. 150.000+ Waar ze slecht tegen kunnen is met een ingetrapt koppelingspedaal wachten voor bijvoorbeeld een stoplicht. De krukaslagers zijn hiervoor te licht bevonden en zou in de blokken die worden vervangen een modificatie hebben gehad. Ik vermoed dat jij net geen geluk hebt gehad destijds met de eerste motorwissel. Bij de 2de keer klinkt het als de turbo die kaboem zei. Meen dat ze ergens in het najaar van 2024 de verbeterende blokken zijn gaan plaatsen. Misschien dat Nick GSI hier meer over weet.
Tja die verdomde 3 pitters ……..
Gr. Ries
Overige massakabels gecheckt?
Hoi Bart,
ik denk dat er een module tussen hoort voor je Check control.
of het voor problemen zorgt als je het eraan soldeert weet ik niet. Kabelsetje zijn de kosten niet en meestal plug en play.
Kijk maar eens bij ECS in Breda. Die hebben die kabelbomen vast en zeker.
Succes,
Groet Ries.
Hoi Erik,
als deze alleen zakt op de digitale op het scherm maak ik mij niet zo druk.
Niet bij iedere auto staat die optie aan namelijk.
Doet hij het op de meter(wijzerplaat) dat herken ik niet op jou antwoord.
Na het stevig doorrijden zakt de temperatuur zeker en komt ook weer redelijk snel terug. Zijn namelijk 2 verschillende sensors. Daar kun je ook zien dat de meter voorblijft op de digitale meter.
Gr. Ries.
Beste Juhny,
dat zou mogelijk kunnen zijn.
Alles is afhankelijk van type uitvoering van je Astra.
Beste is om er mee naar de dealer te gaan of contact zoeken met Mitchel Daams. Die kan ook veel. Er zijn er meer die dit kunnen op afstand via Mitchel maar zitten niet op dit forum zover ik het weet. SKYTEC Automotive zoek daar maar eens op.
Gr. Ries
Beste Niels, das een bekend probleem bij de 1,2ltr 3 cilinder. De handel op toeren houden en niet te zwaar belasten onderin de toeren bij een klim. Schakeladvies negeren!!
Probeer de koppeling niet ingetrapt te houden voor een stoplicht als je staat te wachten, schijnen ze ook niet lekker te vinden.
Succes,
Gr. Ries.
18 september 2025 om 20:11 In reactie op: Astra K – Elektrische spiegels inklappen bij vergendeling #18559616<p style=”text-align: left;”>Beste RS1627 S,</p>
<p style=”text-align: left;”>daar is een module voor die je er tussen dient te doen. Zelf solderen in de linkerdeur.</p>
Uit mijn hoofd komt deze uit Duitsland. https://www.jn-elektronik.de/?fbclid=IwdGRjcAM5KppjbGNrAzkqhmV4dG4DYWVtAjExAAEe2u8cb9SB8eBobUqHLxBqfC29h8QropNnm943ahmGGHxmdZa7lzM_UGwvDFQ_aem_pKqbJ3klw88NE4WfBHtxiQGr. Ries
Hoi Erik,
wanneer zakt hij naar 70c°?
Kun je daar specifieker op zijn?
Welke meter, digitaal of meter?
Gr. Ries.
Hoi Jesse,
zou de oorzaak idd zoeken in de ontsteking. Maar als hij heel warm is zou dit ook problemen kunnen geven. Een thermostaatje kost vrijwel weinig. Waar ik vroeger last van had is dat de ontsteking zweefde doordat de lager in de ontsteking wat speling had echter dan zou je daar rijdend ook last van moeten hebben lijkt mij.
Succes.
Gr. Ries.
Ja, dat zo’n slangetje veel doet hé.
Blij voor je dat dit gemaakt is en het hier voor blijft.
Ff naar Luxemburg over Barac de Fraiture. Leuk hellinkje om te testen.
Niet laag in de toeren, daar houden die blokken niet van op een helling.
Succes.
Gr. Ries
Beste Jablan,
De wastegate bij de 1,2 is ook een dingetje.
Die 1,2ltr 3 cilinders zijn geen goede motoren. Hoop gezeik mee. Wat uiteindelijk resulteert dat er teveel axiale speling komt op de krukas. Het begint met een aantal vage klachten zoals motorvermogen, slecht schakelen tot helemaal niet meer kunnen schakelen totdat je de motor stil gooit, in zijn versnelling zet en weer start. Mocht dit zo zijn moet er zeer waarschijnlijk een andere motor in. Te veel axiale speling op de krukas. Naar wat ik begrepen heb zijn de nieuwe motoren die ze plaatsen vanaf circa Q3 2024 voorzien van een verbeterde krukas en krukaslagers. Er is iemand op het Opel Astra K Forum NL✔️ waar binnenkort de 2de nieuwe motor in gaat. Garantiewerk, gelukkig voor hem!
Wat betreft mijn D16SHT automaat die leurt er aardig op los. Ook op een helling. Maarja das een 4 cilindertje met 200 stuiterende kaboutertjes. Totaal niet te vergelijken. Ze zijn tot/met ongeveer september 2019 geleverd.
Bijna nooit geen gezeik.
Hoe de 1,4ltr 3 cilinder (K2) het doet weet ik niet. Hoor ik niet veel over. Zijn niet veel geleverd. Mogen bijna niks trekken op de trekhaak.
Gr. Ries.
Beste Jablan,
tja die 1,2 3 cilinder.
Klinkt als dat je relatief veel vermogen vraagt bij laag toerental.
Accelereren in zijn 5de versnelling niet in zijn 6!!!!!!
Heuvel op in zijn 5 of lager bij een minimum van 2500rpm!!
Schakeladvies niet volgen!!!
M.B.T. emissie lampje zeg ik uitlezen.
Laat je iets weten?
Gr. Ries
Astra K D16SHT automaat
Hoi Maurice,
je zult geen spanning meten. Dit komt door
1. Microswitch is niet geactiveerd
2. Zal geen 12 volt geven omdat het canbuss gestuurd is op de contacten na voor geschakelde en constante + na.
Met vriendelijke groet, Ries
Hoi Feroy,
dit klinkt als koppeling gerelateerd. Ik weet dat er issues zijn geweest met druklager en koppelingspedaalcilinder. Slijtage zou ook zomaar kunnen. Gezien je verhaal verwacht ik de druklager of koppelingscilinder bij pedaal.
Gr. Ries.
Hoi Felroy,
over wat voor motortype Astra hebben we het hier en bouwjaar? Het kan verschillende oorzaken hebben. Van koppelingscilinder, druklager tot axiale speling van de krukas. Geen motorstoring?
Gr. Ries
dan lijkt het erop dat of de aansturing niet goed is of de kleppenmotor niet werkt als de airco uit staat.
Gr. Ries.
De 1ltr is echt zuinig. Zeker op de lange afstand. Als je een E80 computer hebt is een tunning ook mogelijk las ik op een ander forum. Hij loopt dat ook nog eens zuiniger maarrrrr dat hangt natuurlijk van je rechtervoet af. Heb 4,5 op 100 geregeld voorbij zien komen.
Ja het scherm is een dingetje maar op ome Ali kosten ze geen drol en zijn zelf te vervangen.
Als je denkt dat de captur probleem loos is geloof ik dat niet tenzij je hem laat stilstaan.🤔🤪
Beste Ief,
om wat voor type Astra gaat dit?
Bouwjaar, motortype?
Het is idd zo dat het bij de Astra K een issue kan zijn. Druklager of koppelingscilinder pedaal.
Gr. Ries.
Beste AstraZeneca,
ik zou 1,2,3 niet weten welk merk het is van je aansluitset.
Dan is het gissen.
Veel zoeken, vergelijken en dan kom je een heel eind.
Je zou als hulpmiddel het merk/nummer van de trailermodule kunnen gebruiken om te zoeken.
Wist je dat er veel verschillende merken met verschillende sets zijn. Met en zonder PDC, met en zonder checkcontrole? 7 polig of 13 polig. Vrijwel plug en play.
Succes met je zoektocht.
Gr. Ries.
Beste Erw,
die bevestigingspunten zijn te koop bij de Opel dealer.
Je zult de vloermat deels los moeten maken om er bij de onderkant bij te kunnen.( thv middenconsole of instap)
Succes.
Gr. Ries.
Dan zou dat de oorzaak kunnen zijn.
Laat je weten of dit het was?
-
AuteurBerichten