Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ja, dat zo’n slangetje veel doet hé.
Blij voor je dat dit gemaakt is en het hier voor blijft.
Ff naar Luxemburg over Barac de Fraiture. Leuk hellinkje om te testen.
Niet laag in de toeren, daar houden die blokken niet van op een helling.
Succes.
Gr. Ries
Beste Jablan,
De wastegate bij de 1,2 is ook een dingetje.
Die 1,2ltr 3 cilinders zijn geen goede motoren. Hoop gezeik mee. Wat uiteindelijk resulteert dat er teveel axiale speling komt op de krukas. Het begint met een aantal vage klachten zoals motorvermogen, slecht schakelen tot helemaal niet meer kunnen schakelen totdat je de motor stil gooit, in zijn versnelling zet en weer start. Mocht dit zo zijn moet er zeer waarschijnlijk een andere motor in. Te veel axiale speling op de krukas. Naar wat ik begrepen heb zijn de nieuwe motoren die ze plaatsen vanaf circa Q3 2024 voorzien van een verbeterde krukas en krukaslagers. Er is iemand op het Opel Astra K Forum NL✔️ waar binnenkort de 2de nieuwe motor in gaat. Garantiewerk, gelukkig voor hem!
Wat betreft mijn D16SHT automaat die leurt er aardig op los. Ook op een helling. Maarja das een 4 cilindertje met 200 stuiterende kaboutertjes. Totaal niet te vergelijken. Ze zijn tot/met ongeveer september 2019 geleverd.
Bijna nooit geen gezeik.
Hoe de 1,4ltr 3 cilinder (K2) het doet weet ik niet. Hoor ik niet veel over. Zijn niet veel geleverd. Mogen bijna niks trekken op de trekhaak.
Gr. Ries.
Beste Jablan,
tja die 1,2 3 cilinder.
Klinkt als dat je relatief veel vermogen vraagt bij laag toerental.
Accelereren in zijn 5de versnelling niet in zijn 6!!!!!!
Heuvel op in zijn 5 of lager bij een minimum van 2500rpm!!
Schakeladvies niet volgen!!!
M.B.T. emissie lampje zeg ik uitlezen.
Laat je iets weten?
Gr. Ries
Astra K D16SHT automaat
Hoi Maurice,
je zult geen spanning meten. Dit komt door
1. Microswitch is niet geactiveerd
2. Zal geen 12 volt geven omdat het canbuss gestuurd is op de contacten na voor geschakelde en constante + na.
Met vriendelijke groet, Ries
Hoi Feroy,
dit klinkt als koppeling gerelateerd. Ik weet dat er issues zijn geweest met druklager en koppelingspedaalcilinder. Slijtage zou ook zomaar kunnen. Gezien je verhaal verwacht ik de druklager of koppelingscilinder bij pedaal.
Gr. Ries.
Hoi Felroy,
over wat voor motortype Astra hebben we het hier en bouwjaar? Het kan verschillende oorzaken hebben. Van koppelingscilinder, druklager tot axiale speling van de krukas. Geen motorstoring?
Gr. Ries
dan lijkt het erop dat of de aansturing niet goed is of de kleppenmotor niet werkt als de airco uit staat.
Gr. Ries.
De 1ltr is echt zuinig. Zeker op de lange afstand. Als je een E80 computer hebt is een tunning ook mogelijk las ik op een ander forum. Hij loopt dat ook nog eens zuiniger maarrrrr dat hangt natuurlijk van je rechtervoet af. Heb 4,5 op 100 geregeld voorbij zien komen.
Ja het scherm is een dingetje maar op ome Ali kosten ze geen drol en zijn zelf te vervangen.
Als je denkt dat de captur probleem loos is geloof ik dat niet tenzij je hem laat stilstaan.🤔🤪
Beste Ief,
om wat voor type Astra gaat dit?
Bouwjaar, motortype?
Het is idd zo dat het bij de Astra K een issue kan zijn. Druklager of koppelingscilinder pedaal.
Gr. Ries.
Beste AstraZeneca,
ik zou 1,2,3 niet weten welk merk het is van je aansluitset.
Dan is het gissen.
Veel zoeken, vergelijken en dan kom je een heel eind.
Je zou als hulpmiddel het merk/nummer van de trailermodule kunnen gebruiken om te zoeken.
Wist je dat er veel verschillende merken met verschillende sets zijn. Met en zonder PDC, met en zonder checkcontrole? 7 polig of 13 polig. Vrijwel plug en play.
Succes met je zoektocht.
Gr. Ries.
Beste Erw,
die bevestigingspunten zijn te koop bij de Opel dealer.
Je zult de vloermat deels los moeten maken om er bij de onderkant bij te kunnen.( thv middenconsole of instap)
Succes.
Gr. Ries.
Dan zou dat de oorzaak kunnen zijn.
Laat je weten of dit het was?
Een specialist zal hier niet op reageren. Bedrijven zitten hier volgens mij niet.
Waar moet je vandaan komen?
<p style=”text-align: left;”>Zit een specialist in Tilburg en Lunteren (AUTRANS)</p>
Rosmalen: Ganzenboom Transmissies vragen naar Ton (oud Opel Astra K rijder) Heeft meer vestigingen in NLMisschien heeft Vrijhoeven in Heesbeen een ruilbak liggen.
Gr. Ries.
7 mei 2025 om 19:06 In reactie op: Zekeringkast bagageruimte Opel Astra Sports Tourer 1.0 2018 #18558082beste niki_
wat voor stekkeraansluiting zit er bij de trekhaak?
De trekhaakmodule zit voor zover ik weet links achter het luikje. Bij een station iets naar onderen.
Waarom vroeg ik wat voor stekkeraansluiting je hebt is omdat er een kleine switch in de stekkerdoos zit die miet werken om de verlichting werkend te krijgen. Probeer eerst die stekker een aantal keer goed te koppelen/in/uitdraaien hiervan.
Mocht dit niet helpen zou het een zekering kunnen zijn. Heb je het wel werkend gezien?
Succes.
Gr. Ries.
Beste MacApple,
dan staat de draaiknop voor je klep in je deur niet goed.
Gr. Ries.
Hoi Marion,
lijkt erop dat er geen spanning is op de geheugendraad.
Alle zekeringen zijn heel?
Gr. Ries.
En wat zouden de klachten zijn?
Bij weinig info kun je ook geen antwoord verwachten.
Op afstand is het moeilijk.
Huidige kmstand en van laatste kmstand en datum dat er een flushbeurt van de automaat is uitgevoerd? Bij te weinig onderhoud gaat je bak kapot.
Gr. Ries.
Hoi Triton123,
zelf zou je kunnen testen of de radiateurslamgen warm/heet worden. Voorzichtig natuurlijk!
Vermoed de thermostaat die defect is. Interieur verwarming werkt altijd, zit voor de thermostaat. Nu het buiten iets aangenamer wordt zal de wijzer iets hoger staan.
Gr. Ries.
Beste Richard66,
iemand die een tech2 in zijn bezit heeft zou je verder kunnen helpen volgens mij. Anders wordt het toch een garage vrees ik.
Gr. Ries.
Dat had Mitchel van Skytec Automotive ook gekunnen. Een opcom kun je niet vergelijken met wat Mitchel heeft. Ook dealers komen bij hem. Maarja die woont in de omgeving van Oude Wetering. Ook een stuk rijden.
Beste Triton123,
Waarom zou je deze willen losmaken?
Over welke motor hebben we het hier? Daar zit veel verschil in. Dat er verschil in zit digitaal tov analoog is normaal. Als je de motor flink laat werken zal de digitale temperatuur zakken terwijl de analoog op het midden blijft staan. Digitaal loopt achter bij opwarmen motor.
Gr. Ries.
De dealer of Mitchel van Skytec Automotive
Beste Johannes64,
<p style=”text-align: right;”>denk eerder dat de leden niet kunnen of willen antwoorden. Persoonlijk is mijn ervaring dat je een berichtje naar Liviu2004 moet doen. Wellicht kan hij je verder helpen. Hij was best heel behulpzaam. Is al ff geleden dat ik kontakt met hem had.</p>
Gr. Ries.Beste Defi2,
de start/stop zou ik niet gebruiken. Of hij juist werkt weet ik niet. Ik zet mijn start/stop altijd uit.
De motor staat stil terwijl de turbo nog draait en eventuele warmte wordt niet gekoeld. Startmotor zwaarder belast evenals de accu.
Mocht je een E80 ecu hebben is een tunning wellicht interessant.
Gr. Ries.
Hoi Willem,
ik vermoed dat je scherm aan het overlijden is.
Een van de dingen waar alle Astra K auto’s last van hebben.
Even zoeken op omeAli en voor €100,- ben je klaar.
Er zijn filmpjes van te vinden op het net.
Gr. Ries.
-
AuteurBerichten